Toon posts:

WoW probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus gister World of Warcraft gekocht.
Nu zit met het probleem dat naar enige tijd er helemaal geen dieren of andere spelers meer aanwezig zijn.
En dan ga je eruit en dan ben je dood.

Kan dit aan mij internet liggen of niet

Ik heb adsl van XS4All Basic.
2 pc waar een WoW speelt en de ander een beetje surft op het net.
Verder spec:
A7N8X-E Deluxe
AMD 2600+
1024 MB
80 Gb maxtor
5500FX 256MB aopen

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 17 al eens doorzocht voor een antwoord?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan?
Ik kon het niet vinden hoor.
Mar ik kreeg toen straks ook een foutmelding maar dat op zichzelf.
Omdat dit nog niet heb gezien in die topic.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rechts van je hotkey-bar ingame zie je een (groen, als het goed is) statusbalkje wat de verbindings-snelheid weergeeft bij een mouseover. Hoeveel ms. is dit? Als het nummer te hoog is (hoger dan 500 lijkt me erg hoog) dan is je verbinding slecht. Sluit dan een paar programma's die ook uploaden, Torrent programma's, Emule, etc.

Staat ook wel in je manual dacht ik.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

(jarig!)
Dit probleem heb ik ook (mijn broertje)

Alle poppetjes NPC's en Players staan gewoon stil
Zelf kan je wel nog lopen, maar voor de rest gebeurd er niks
je kan niks aanvallen of wat dan ook

je kan ook niet op logout drukken, , je moet echt ctrl+alt+del doen en de taak beeindigen

amd2800+
Ati Radeon 9800pro
1024 ram (dual channel)

De latency is 43 :)

Het is ook gekomen sinds m'n broertje op onze realm is gekomen (stormrage)
Op een vorige realm (hij zat perongeluk niet op onze eralm) had hij hier blijkbaar geen last van :?

Wij hebben er geen last van op die realm :?

wazig probleem iig

vanavond ff alles reinstallen, en misschien nieuwe NIC ofzo

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt me server lag, heb het af en toe als ik wil looten, dan knielt m'n Orc netjes maar blijft ie voor een x-aantal seconden zo zitten. Gewoon alle upload programma's uitzetten, moet al veel oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
nou dan heb ik niks aanstaan de ene speeld WoW en de ander surft een beetje download niks.
geen grote bestanden.
de snelheid of de ping is zeer laag.
maar kreeg dus gister een foutmelding die ik niet eens kon verzenden was een error van het verzenden.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

(jarig!)
Hier een solution voor mensen met een Nforce chipset, en die ook de onboard Lan card gebruiken.

http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww0834p

Ook kun je 's proberen om je cache leeg te gooien :)
ik ga het vanavond testen op m'n broertje's pc

Verwijderd

Hmm, ik ben dus niet de enige met dit probleem... ik heb exact hetzelfde.

config:

Asus P4P800 (onboard LAN)
P4-3,2 (northwood)
1024 kingston (DDR400)
Club3D 9600pro

Ik zal dit ook even in de gaten houden.

Na een complete reinstall van windows (had W2K, nu WXP) was het niet over iig...

Edit1: De LAN-drivers (3com 940) voor het mobo waren al de nieuwste, maar zelfde als onder W2K, ik zal oudere eens proberen, als tweede zal ik eens een andere netcard in mijn PC gooien.

Edit2: Mijn latency is tussen 50 en 150

Edit3( :P ): Bij de beta heb ik dit probleem niet gehad, dat vind ik dus wel heel erg vreemd, mijn config was tussentijds namelijk totaal niet veranderd...

Edit4(We gaan lekker verder): Ik heb het ook gespeeld op een ander netwerk (met dezelfde PC...), daar had ik het probleem ook (anderen niet; het was een WoW kickoff LAN :)), wat uitsluit dat het de router is... Ik zou het dus voornamelijk (nog steeds) in de hardware van de computer zelf zoeken (en dan voornamelijk de netwerkkaart). Vaag is dan wel dat TS een compleet andere config heeft met exact zelfde probleem. Daarmee zou je kunnen stellen dat het geen hardware-malfunction is maar meer een incompatibiliteit van WoW met sommige kaarten/drivers. Allemaal leuk en aardig: nu de oplossing nog :P

To be continued...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 14:34 ]

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

bij mij loopt ie bijna ieder uur compleet vast computer reageert ook nergens meer op dus dan maar een hard reset maar tis super irritant kan er ook niks over vinden. in het grote warcraft topic zie ik het meer voorkomen maar niemand heeft een oplossing.

Verwijderd

MantaMania schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:55:
bij mij loopt ie bijna ieder uur compleet vast computer reageert ook nergens meer op dus dan maar een hard reset maar tis super irritant kan er ook niks over vinden. in het grote warcraft topic zie ik het meer voorkomen maar niemand heeft een oplossing.
Dat is bij mij ook 1 keer gebeurd maar dat is iets anders dan waar TS en mijn probleem over gaat, ik zou er even een ander topic over openen. Wat meer info (pjuterspecs, wat doe je op dat moment ingame etc.) is dan ook wel wenselijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoe niet te reseten ik kan zo naar windows terug.
Hij is gewoon snel met terug gaan desktop omgeving.
En dan is het zo als je weer in logt dat je dan dood bent.
Maaar allemaal bedankt voor jullie reactie.
Zal hopelijk snel een goeie patch voor komen???

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem: Alle chars stonden stil en ik kon alleen uitloggen door Ctrl-Alt-Del.

Sinds ik naar een ander realm (bloodhoof) ben verhuist is het over.

Verwijderd

Hardware Checksumming uitzetten in de netwerkkaart settings.

Werkte bij andere connectieproblemen dus heb ik dat ook uitgezet...

--> probleem over.

Verwijderd

heb hetzelfde probleem. Ik kan ook niet hardware checksumming uitzetten want dat staat er niet bij (realtek onboard).

heb zon vermoeden dat het aan kpn ligt, want voor de snelheidsverhoging had ik deze problemen niet. Ook niet in de world of warcraft beta.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 22:50 ]

Verwijderd

Ik heb hier nog geen snelheidsverhoging dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Ik zag ook niet precies een vinkje met "hardware checksumming", je moet even naar deze instelling zoeken.

Als ik thuis ben zal ik even precies posten wat ik heb uitgezet en waar dat te vinden is (Windows XP).

Met de beta had ik het idd ook niet, vind dat nog steeds erg vreemd. Er zijn echter wel meer problemen ontstaan na een bepaalde patch, dus ik zou het in die patch zoeken.

Overigens moet ik wel zeggen dat het verder uitstekend werkt, zeker gezien de schaal van dit spel...
Vergelijk maar eens met C&C Generals, dat werkt gewoon _niet_, en dat is dan met 8 ipv 1000+ spelers...

Enige minpuntje dat ik op te merken heb is dat je spelers en NPC's niet altijd van veraf ziet (terwijl ik dat op max heb staan)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 17:33 ]

Verwijderd

Ok, komt ie:

Start --> Settings --> control Panel (duh...)

--> Network Connections
--> Local Area Connection (de verbinding waarmee je naar internet connect... ;) )
--> Properties
--> Configure... (is knop rechtsboven)
--> Tabblad advanced
--> Selecteer in de linker box "hardware checksumming", en zet deze uit (rechts).
--> Press "Ok" :)

done

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 22:24 ]

Pagina: 1