winxppro: kerio webmail + iis, iis wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb op windows XP Pro kerio mailserver geinstalleerd, werkt prima, incl de webmail. De mailserver is benaderbaar op het IP adres van de netwerkkaart.

Nu heb ik op dezelfde netwerkkaart een extra IP adres aangemaakt en wil op dat adres een webserver starten. Gewenste webserver is IIS (versie 5 standaard bij XP pro geleverd), en de server moet dus alleen gebruiken maken van het 2e IP adres. Als ik IIS wil starten gaat dit niet, geeft een foutmelding en wijst in de richting van de werkzame kerio server die webmail op het andere IP adres draait.

Als ik kerio stop (of alleen de http service) wil IIS wel starten. Maar als ik een andere webserver probeer (bijv. remotelyanywhere) en deze aan het ene IP adres toewijs, terwijl Kerio aan het andere IP adres toegewezen is, willen beide servers wel naast elkaar draaien (elke server benaderbaar op eigen, toegewezen, adres).

Iemand een idee hoe IIS als 2e webserver op een 2e IP adres te starten is, zonder dat deze meteen alle IP adressen te claimt? (IIS 5 personal edition standaard bij XP Pro aanwezig)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
ik heb hier geen IIS draaien duskan t niet bekijken, maar volgens mij kun je in je IIS manager IIS gewoon aan 1 IP binden.

zoiezo zou ik geen IIS van xPPro gebruiken, naast dat ik persoonlijk niet zo gecharmeerd ben van IIS, heeft IIS in een non-server-os versie ook nog eens een limiet van 10 connecties (dacht ik)

btw: check ook eens http://support.microsoft.com/kb/q259349/ , daar wordt e.e.a uitgelegd
SYMPTOMS
When you start Internet Information Services (IIS) 5.0, IIS appears to bind to all Internet Protocol (IP) addresses on a server, not just the IP addresses that are assigned to Web sites. In addition, when you run another service that uses port 80 on an unused IP address, IIS may return an error.
CAUSE
To enhance performance, IIS 5.0 uses "socket pooling", in which IIS binds to all IP addresses when it starts.

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 13-02-2005 18:02 ]

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Idd,

heb de microsoft pagina's gelezen. En het ziet er naar uit dat dit het antwoord is, "socketpooling" je moet er maar opkomen... in ieder geval bedankt.