Toon posts:

PC slaat vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware probleemje:S

als ik de computer aan laat staan voor downloaden etc. slaat deze vast een geeft geen beeld meer weer, als ik ga gamen bevriest hij al zeer snel

in beide gevallen duurt het soms een poos voor dat deze weer aan wil
bij de laatste boot heb ik in de bios naar de temp gekeken en stond op 67 graden

de videokaart is ventilator van vervangen omdat deze was gesmolten..
maar nog steeds is het probleem

computer:
AMD athlon 700 mhz
Soltek thunderbird
riva tnt2 32 mb

ik snap er geen hout meer van, heb pas geleden nog een nieuwe coolpasta aangebracht maar dit mocht ook niet helpen :/

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:49:
Hardware probleemje:S

als ik de computer aan laat staan voor downloaden etc. slaat deze vast een geeft geen beeld meer weer, als ik ga gamen bevriest hij al zeer snel
Lijkt idd oververhitting. Dit hoeft niet persé je CPU te zijn, kan ook je GPU zijn (wordt bij gamen meer belast), maar het kan in principe zelfs je voeding zijn die oververhit is...
in beide gevallen duurt het soms een poos voor dat deze weer aan wil
bij de laatste boot heb ik in de bios naar de temp gekeken en stond op 67 graden
Dat is *direct* na een freeze? In principe kan je proc 70º hebben volgens de specificaties, 67 is dus een beetje aan de hoge kant ja...
de videokaart is ventilator van vervangen omdat deze was gesmolten..
maar nog steeds is het probleem
Hoe laat je een fan smelten? 8)7
ik snap er geen hout meer van, heb pas geleden nog een nieuwe coolpasta aangebracht maar dit mocht ook niet helpen :/
Je weet ook hoe je coolpasta aanbrengt? Je hebt er geen 2cm dikke laag op gesmeerd met het idee "hoe meer coolpasta hoe cooler?" Doet je CPU fan het nog wel..?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Volgens mij omdat het toch wat te heet werd daarbinnen :+
Als dat ding smelt, lijkt het je dan niet verstandig even te checken waardoor dat gekomen is :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe laat je een fan smelten?
de propellor draaide op een ijzeren pin en die ijzeren pin stak door de ventilator heen |:(
dacht eerst dus dat ik het probleem had gevonden mede doordat deze helemaal niet meer wou draaien, maja deze vervangen en probleem is er nog steeds
Je weet ook hoe je coolpasta aanbrengt? Je hebt er geen 2cm dikke laag op gesmeerd met het idee "hoe meer coolpasta hoe cooler?" Doet je CPU fan het nog wel..?
ik weet hoe ik dit moet doen precies op de core 1 cm2 geloof ik.. heb ik een dun laagje aangebracht
maar als ik de heathzink aan raak voelt deze echter niet zo warm, kan een virus dit manipuleren?
Als dat ding smelt, lijkt het je dan niet verstandig even te checken waardoor dat gekomen is
heb zo`n idee dat het komt door een jaartje of 4, 5 gamen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 18:03 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
tsja als je heatsink niet zo warm aanvoelt als zou moeten bij de aangegeven temp kan dit op 2 dingen duiden, een brakke sensor of slechte warmte overdracht, als je daar het hangen van je systeem bij rekent dan zal het zeer waarschijnlijk oververhitting zijn.
probeer anders eens te draaien met een tafel ventilator op je cpu gericht ofzo, meestal werkt de boel in geval van oververhitting dan langer/beter

Verwijderd

Topicstarter
heb ik uitgeprobeerd, tijdens het gamen trekt hij het niet en valt hij binnen een kwartier uit..

begin zo`n vermoeden te krijgen dat er iets is met de hd, deze zit nl in een bracket :?
... maja ik verwacht dan wel een foutmelding of iets dergelijks, wat ik niet krijg

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:02:
begin zo`n vermoeden te krijgen dat er iets is met de hd, deze zit nl in een bracket :?
... maja ik verwacht dan wel een foutmelding of iets dergelijks, wat ik niet krijg
ongekoeld bracket?

Overigens kun je in veel gevallen met programma's als SpeedFan ook je HDD temp uitlezen... :)

Verwijderd

Topicstarter
pc loopt weer goed, heb hem een nacht aan kunnen laten zonder te laten crashen...

maar helaas klik ik MOHAA aan slaat deze nog voor het beeld weer word gegeven compleet vast 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:28:
maar helaas klik ik MOHAA aan slaat deze nog voor het beeld weer word gegeven compleet vast 8)7
Wat zijn dan je temps (processor/HDD enzo)?

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:28:
pc loopt weer goed, heb hem een nacht aan kunnen laten zonder te laten crashen...
En wat heb je dan gedaan om dit te bereiken...?

Pagina: 1