[Ervaringen] Philips Streamium SL300i

Pagina: 1
Acties:
  • 2.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:55
Ik zag toevallig bij de Mediamarkt dit ding staan voor €300,- ofzo, en het ziet er allemaal erg leuk uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.streamium.com/images/sl300i.jpg
Highlights & Benefits
Instantly transform your TV into a connected multimedia entertainment system.
Use your remote control to access music, videos and photos from your PC.
Stream audio, video and photos directly from the Internet.
Easily access services from Philips' exclusive entertainment partners.
Hear your digital music on your home entertainment system... not just on your PC.
View photo slide shows on your TV.
Play Internet games on your TV during commercials.
Automatically upgrade to add new multimedia entertainment and compatibility.
Maar heeft iemand al ervaringen met dit apparaat?
Volgens de specificaties is het allemaal te mooi om waar te zijn, maar in de praktijk werkt het meestal voor geen meter.

Anoniem: 30386

Schopje

Ik wou dit apparaat eigenlijk ook aanschaffen, maar kan er erg weinig over vinden! Of zijn er alweer betere apparaten in de handel!

Of de SL400i

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/s/sl400i_00/sl400i_00_rtf_.jpg

Handleiding

Support Forum

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 29-09-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:24
De sl300 en sl400 zijn technisch gelijk alleen heeft de sl400 een coax sp/dif uitgang plus het display natuurlijk.
In tegenstelling tot de review in tijdschrijft computer totaal :X speelt het ding wel ondertitels en ook vob bestanden Xvid Divx enz.. Hij doet alleen geen dvd-menu's. Ik zelf heb de showcenter 200 besteld en wacht hier nog op. Ik kreeg wel de tip in dit topic [rml][ ervaring]Pinnacle showcenter[/rml] dat dit freecom apparaat wel DVD-menus speelt. In de freecom kan ook een 3 1/2" HD ingebouwd worden zodat je niet altijd vanaf je pc hoeft te streamen kan je hem ook eens meenenen naar iemand anders.

Maar ik bestel toch de showcenter vanwege de HDTV uitvoer en aangezien me LCD onderweg is wil ik dat natuurlijk hebben.

Ik lees nu net dat de freecom ook HDTV uitvoer heeft hmm dit was dus eigenlijk de betere koop geweest inplaast van de showcenter.

[ Voor 22% gewijzigd door leonbong op 30-09-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb de SL300i sinds vandaag, was 200 euro bij dixons. Dat vond ik net een leuk bedrag.

Mijn eerste indruk is dat het een zeer compleet en mooi apparaat is!

Het is mogelijk om video/muziek van je PC te streamen, maar het kan ook rechstreeks vanaf internet (zonder tussenkomst van PC). Dat laatste is heel interessant omdat je dan lekker naar online radio kan luisteren, of TV via internet kijken.
Verder wordt er nog wat online content via philips aangeleverd zoals games/movie trailers enzo, maar dat is allemaal niet echt up to date.

De SL300i kun je rechtstreeks via je TV voorzien van de laatste firmware, erg gemakkelijk!
De menu's zijn eenvoudig maar overzichtelijk.
Ook grappig is dat je een account kan aanmaken op de website van philips. Daarmee kun je via internet (en je pc) de streamium beheren.

Het grote gemis is dat je geen .WMV's kunt afspelen. Er is wel een workaround voor, maar dan moet je andere media server software op de pc draaien. Ik heb ook niet echt het idee dat ze nog aan het ontwikkelen zijn voor dit apparaat.

Al met al perfect om filmpjes/divx van je pc te streamen, of naar de vele online radio stations te luisteren (met visualisations).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Philips heeft sinds kort een joint-venture aangegaan met intel voor dit soort apparaten. Dus ik denk dat er grootse dingen op stapel staan.
Gelukkig voor jouw zijn philips en intel promotors van uPnP AV wat de sl300i onderstuend dus ik denk dat het uiteindelijk wel snor zit met die nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[schop]

Is er onderhand al meer bekend over dit geinige apparaatje?
Ik heb namelijk zelf m'n pc boven en m'n tv beneden, en wil graag films en muziek van mijn pc beneden op de tv/stereo afspelen. En dat toch wel erg graag draadloos. De streamium lijkt mij daarom een goede keus.

Of zijn er onderhand betere/goedkopere artikelen op de markt? Ik heb wel die van freecom gezien maar daar hoor ik niet veel goeds over. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
Als je nu een wireless netwerk heb draaien met WPA encryptie, hoe werkt dat dan met dit soort dingen? De SL300i ondersteund namelijk alleen WEP.

[ Voor 2% gewijzigd door catchingfire op 12-03-2006 07:56 . Reden: sorry hoor, WEP.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
ik denk dat hij misschien WEP ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170693

leonbong schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:39:
ik denk dat hij misschien WEP ondersteunt
ja okay, maargoed het gaat erom als je thuis een netwerk hebt met wpa encryptie, hoe gaat de SL300i hier dan mee om? Want die ondersteunt inderdaad alleen "web". kan je `m dan wel aan je netwerk hangen? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik het apparaatje ook net 3 weekjes. Ik heb een draadloos netwerk en het apparaatje ondersteunt indd alleen WEP, geen WPA. Misschien dat dat nog een keer komt met een update, dat weet ik niet. Dus voorlopig draait 'ie bij mij ook alleen op WEP.

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
weer even een topic-schop.

Ik ben zelf nu aan het kijken voor zoiets als de sl300i.

het begon eigenlijk met een apparaat om muziek van mijn pc in de woonkamer af te spelen. En toen kwam ik de sla5500 van philips tegen.. mooi apparaat met display.

Het voordeel van de sl300i is natuurlijk dat het ook films e.d. kan streamen.
wat ik me afvraag is hoe je de muziek selecteerd bij de sl300i ??

Ik ga ook nog even de pinnacle en de freecom bekijken.. ben er nog niet uit

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:55
Voor het afspelen van muziek zie je gewoon dezelfde directory-structuur als op je PC.
Het nadeel is alleen dat je dus wel altijd je TV aan moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik heb nog even wat rond zitten kijken naar zulke apparaten, maar volgens mij heb je altijd je tv nodig voor de muziek keuze :( da's een beetje jammer

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173

de SL300/400 en SLM5500 ondersteunen uPnP?
Kan je dan rechtstreeks vanaf de streamium video/muziek/foto's van op een externe harde schrijf (Iomega Storcenter, Maxtor Shared Storage Plus) afspelen, ZONDER tussenkomst van de PC?
Ik weet dat dit kan voor de showcenter 200 en de d-link dsm-320.
Nog een vraag: kan je dan ook playlists afspelen? En slide show? Zonder tussenkomst van de PC?
(bij de showcenter kan je geen slide show doen zonder pc: daarvoor moet je de pc software gebruiken!)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
deviltje schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:22:
ik heb nog even wat rond zitten kijken naar zulke apparaten, maar volgens mij heb je altijd je tv nodig voor de muziek keuze :( da's een beetje jammer
Dat is inderdaad een nadeel maar voor alleen muziek heeft de Philips SLA5520 een eigen display.
Anoniem: 63173 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:06:
de SL300/400 en SLM5500 ondersteunen uPnP?
Kan je dan rechtstreeks vanaf de streamium video/muziek/foto's van op een externe harde schrijf (Iomega Storcenter, Maxtor Shared Storage Plus) afspelen, ZONDER tussenkomst van de PC?
Ik weet dat dit kan voor de showcenter 200 en de d-link dsm-320.
Nog een vraag: kan je dan ook playlists afspelen? En slide show? Zonder tussenkomst van de PC?
(bij de showcenter kan je geen slide show doen zonder pc: daarvoor moet je de pc software gebruiken!)

thanks!
SLM5500 ondersteund uPnP en kan met bv twonkymedia vanaf een maxtor streamium afspelen. zie
http://www.twonkymedia.com/UPnP/nas.html
iomega volgens mij niet.
Slideshow lukt ook. En een playlist moet volgens mij ook werken. Er zijn alleen wat problemen met de ondertitels van VOB files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208078

///weet er iemand hoe ik ondertiteling bij mijn avi films kan krijgen met de slm5500/// :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Anoniem: 208078 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:25:
///weet er iemand hoe ik ondertiteling bij mijn avi films kan krijgen met de slm5500/// :?
Ik denk dat je beter een nieuw topic kunt openen als je het echt niet kunt vinden.
Dit topic is al een tijdje dood. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1