Denon AVR-1800 wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 2.415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ik zat gisteren Trance Energy te luisteren en opeens schakelde mijn Denon AVR1800 uit. Nu heeft ie dat wel eens vaker gedaan als ik 'm flink hard had staan maar na een paar seconden kreeg ik 'm dan wel weer aan. Nu dus niet meer.

Het on/standby lampje knippert wel, maar als ik 'm aanschakel zie ik 'm wel initialiseren maar gaat ie na een seconde of twee weer uit.

Wat moet ik nu doen? Heb ik iets serieus verfuckt of is het iets heel simpels? Denonners, help!

Verwijderd

Ik zou niet weten wat het is, maar er staat in de handleiding dat je dan de microprocessor moet "resetten". Dit kan bij mij door de speakerset A en B knoppen beiden ingedrukt te houden en hem dan aan te zetten. Hopelijk helpt dit, hoewel het bij jouw model misschien anders gaat. Gewoon even opzoeken in de handleiding, staat ergens in het begin.

Als dit niet helpt is er waarschijnlijk iets kapot gegaan en wordt het helaas een reparatie.
Hopelijk helpt het of heeft iemand anders een tip, want ik heb veel ervaring met Denon apparatuur en normaal gaat het nooit kapot. Heb een 20 jaar oude versterker en cd speler staan die allebei nog goed werken dus over de betrouwbaarheid ben ik wel te spreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 17:27 ]

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, helpt helaas niets :'(
Denon is inderdaad prima spul, ben alleen bang dat ik dat prima spul heb opgeblazen...

Is dat uberhaupt nog mogelijk vandaag de dag? In een degelijk duur ding als deze Denon zit toch wel beveiliging?

Verwijderd

Reageerde de receiver wel zoals in de handeiding beschreven na de initialisatie van de microprocessor? Als dit het geval is zou ik helaas maar een technisch onderlegde kennis/vriend vragen of hij even naar de binnenkant wil kijken.

p.s. Ging de receiver normaal uit na het luisteren naar Trance Energy of deed hij raar? (luide knal, knetteren, enz.)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 17:35 ]

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
nope, gewoon, klik.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

haal effe alle snoeren eruit, ook speakers. bij mij gebeurd dat als er ergens een minimale sluiting is.. gaat ie terug in beschermstand

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Ook al geprobeerd om hem even een kwartier van de stroom te halen ?

www.retroforum.nl

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
ga ik nu doen.
Pixal, alle snoeren er uit, ben je helemaal gek, dan moet ik mijn halve kast verbouwen :P

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Murphy schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:55:
ga ik nu doen.
Pixal, alle snoeren er uit, ben je helemaal gek, dan moet ik mijn halve kast verbouwen :P
Als dat de oplossing is van het probleem :o

Meestal is het al voldoende om het netsnoer er een tijdje uit te doen, maar indien er een (kleine) kortsluiting op bijv. de speakeruitgang is, dan kan het zijn dat de receiver het vertikt om in te schakelen...

Aangezien je dit echter al vaker gehad hebt, zou ik haast zeggen dat de receiver zelf nu de geest heeft gegeven. Als bijv. je voeding stuk is, kan hij zichzelf daar in eerste instantie tegen beveiligen als hij bijv. te heet wordt, maar nu lijkt het echt mis gegaan te zijn en wil hij niet meer aan. Het zou dus bijv. kunnen dat een zwak component in de voeding het nu echt op heeft gegeven.

[ Voor 30% gewijzigd door [TazZ] op 13-02-2005 18:01 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ook een tijd de stroom er af halen helpt niet. Morgen maar effe alle snoeren er uit en anders even binnenin kijken. Misschien is het gewoon een zekeringetje.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Toevallig te hard gespeeld? ;)

Kan zijn dat er opeens DC op je speakeruitgang staat , dan gaat ie even aan , en dan meteen weer uit. (beveiliging)
In dit geval is je eindtrap opgeblazen door een thermischeoverbelasting, meeste recievers vinden langdurig hard spelen niet zo liev.

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenT op 13-02-2005 19:50 ]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Btw, bij pure toeval kwam ik deze link nog tegen , misschien heb je er wat aan?

http://www.circuitsonline.net/forum/view/17981

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Lijkt mij een geval van kortsluiting in een van je luidsprekersnoeren - ik had dat ook met mijn versterker. Nadat ik dat verholpen had (stoelpoot stond op de luidsprekersnoer, dus dat snoer vervangen) was het probleem over en deed ie het weer

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

La_Pazz schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:26:
Lijkt mij een geval van kortsluiting in een van je luidsprekersnoeren - ik had dat ook met mijn versterker. Nadat ik dat verholpen had (stoelpoot stond op de luidsprekersnoer, dus dat snoer vervangen) was het probleem over en deed ie het weer
tja, daar zat ik dus ook precies op te doelen maarja als meneer de draden liever laat zitten en hem vervolgens als kapot opstuurt naar denon zoekt ie het zelf maar uit

:P

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ja ja ja ik kruip vanaaf wel effe achter de kast :P

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Is dit goed?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S4MJ0Q509CCR/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/BSN509GKU095/p.jpeg

Die wittige troep uit die euh ... ronde dingen? (1337 leek hier)

Verwijderd

Dat zijn condensatoren. Normaal is het niet goed als daar troep uitkomt (understatement). Echter, ik kan niet helemaal zien of het er al op heeft gezeten of niet...

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:04:
...Normaal is het niet goed als daar troep uitkomt...
Zei mijn vrouw vannacht ook...
Nee ik heb ook geen idee, maar het ziet er niet al te dramatisch uit :?
Ik probeer nu zo lang naar de binnenkant te kijken tot ie het weer doet. 8)7 ;(

Verwijderd

Bij mijn oude stereo versterker was het gewoon bevestigingsmiddel, hoewel mijn vaders 1804 (latere opvolger van de 1800) het niet heeft. Is dus denk ik slecht voorteken.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:22
Het is een beetje een 'ghetto' maniertje, maar goed:
Stinkt dat witte spul? Dan is het namelijk waarschijnlijk de gesmolten inhoud.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

grimson

domeingrommer

Wij hebben de 2801 en heel soms komt er geen geluid uit. Dan moet ik even Speaker A deactiveren en weer activeren zodat er weer geluid uit komt. Misschien helpt dit?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Neuh, ruik niets vreemds.
Zijn er nog andere dingen die ik zo met het oog zou kunnen zien? Zekeringen zien er nog goed uit en behalve die condensatoren kan ik niets vreemds ontdekken....

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
grimson schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:28:
Wij hebben de 2801 en heel soms komt er geen geluid uit. Dan moet ik even Speaker A deactiveren en weer activeren zodat er weer geluid uit komt. Misschien helpt dit?
Nope, ik kan geen speakers deactiveren omdat ie dus niet eens fatsoenlijk aanschakelt. Alle kabels er uit (behalve stroom offcourse :P) helpt niets, processor initialiseren helpt niets.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Murphy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:52:
Is dit goed?

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is gedaan zodat ie niet gaat resoneren, zat ook in mijn Yamaha, Pioneer en ook in mijn huidige H/K reciever.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Murphy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:52:
Is dit goed?

[afbeelding]

[afbeelding]

Doodnormaal, idd dat hij niet gaat resoneren / bevestiging / om kortsluiting te voorkomen / warmte geleiding, als er rare gelige troep uitkomt, en het ruikt raar, dan heb je pas een probleem ;)

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ja we hebben het nog steeds over versterkers euh :? :P

Ik dacht ook al dat het niet echt kwaad kon, zag er al niet al te gevaarlijk uit ... nu zit ik alleen met een nog groter probleem, was het maar gewoon een zekeringetje! :(

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

aha, ja t zijn nooit de zekeringetjes :(

Versterkers mogen echt nooit doodgaan, das echt storend, leven zonder muziek. Heb hier nog wel wat backup versterkers liggen maar is nooit leuk een stapje in kwaliteit terug te moeten doen.

Ik geef mn 1804 nog maar een aai. Heb nog nooit teveel van m gevraagd, is m'n kamer te klein voor :)

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
damn right ... leeg gat in mijn kast, trieste werkeloze speakers, DVDspeler, Playstation2 is ontroostbaar...
Ach, ik kan wel éffe zonder, maar ik wil inderdaad niet terug naar mijn backup-stereo (:r) Akai :|

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
[updateje]
Heb effe wat rondgebeld, heb geen kennis die het aandurft. Daarna maar wat bedrijfjes gebeld en uitgekomen bij de Expert om de hoek. Vraagje aan de professionele audiofielen hier: is het wijs om 'm naar de Expert te brengen? Zijn dat klungels die niet weten wat ze doen of zijn ze wel pro?

Verwijderd

Expert Tiemstra?? Maken die dan dingen zelf??
In Wolvega zit Punter electronica is een klein eenmans zaakje zou je het ook eens aankunnen vragen.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Te laat. Mijn schatje is nu in handen van Expert Tiemstra idd.
Ze bellen me als het meer als €100,- gaat kosten :|

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
...en tring tring deed mijn foon zonet dan ook ...
Er moet een nieuwe voedingstrafo in. Gaat me €150 kosten :(

Anyway, binnenkort is mijn liefje dus weer terug :)

Dus iedereen-met-een-Denon-die-het-niet-meer-doet-en-het-lampje-knippert: voedingstrafo!
Pagina: 1