Toon posts:

onbekend probleem(pieptoon) met cpu/moederbord/koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met mijn zelf in elkaar gezette systeem. Zodra ik het systeem aanzet krijg een lange pieptoon in een constant ritme met 2 a 3 sec ertussen.(oneindig) Ik heb op internet/handleiding moederbord gezocht maar nergens te vinden wat deze pieptoon combinatie inhoud. Ik heb op dit moment alleen mijn moederbord met processor en koeler aangesloten op de voeding. Pieptonen blijven aanhouden. Ik vermoed dat het probleem bij de koeler of processor ligt, of bij de CPU fan connector. De koeler werkt namelijk niet op CPU fan connector, wel op Systeem fan connector(zonder cpu getest). Ik weet zeker dat ik het benodigde koelspul(naam vergeten) goed op de cpu aangebracht heb. De koeler en de proccessor zitten er ook goed in. Het moederbord maakt ook geen contact met de kast, ik heb hetzelfde getest op een blok hout.

Ik hoop dat iemand een antwoord op dit probleem heeft. Wat de pieptonen inhouden, of misschien wat tips om het probleem te identificeren/specificeren.

Alvast bedank,
HJ Bosscher

Specs:
Gigabyte MB K8VT800 AMD64
AMD Athlon64 3000+ sock 754
Spire AMD64 S754 CPU cooler
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
VGA ATI Radeon R9550 128Mb
HDD 80Gb 7200rpm 9Mb cache
ATX 300W Voeding

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Aan een stuk doorpiepen in vast ritme duidt op geen of incompatible geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:08:
Aan een stuk doorpiepen in vast ritme duidt op geen of incompatible geheugen.
Hmm bedankt, alleen het maakt niet uit of ik het geheugen er wel of niet in heb. En het lijkt mij dat het geheugen wel compitable met het moederbord is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer eens ander geheugen? Je geeft niet aan welk geheugen je erin gestopt hebt. Is het merkgeheugen (Infineon, Kingston, Samsung, Corsair, V-Data, whatever), of is het gewoon vaag geheugen verkocht als "OEM" geheugen? (zoals die goedkopere rotzooi bij Gistron, dat heb ik nog nooit werkend gehad op de specs zoals die besteld waren :X)

Verwijderd

CPU fan moet op de aansluiting gelabeled "CPU-FAN".

CPU koeler, mits boxed, heeft zelf al een laagje koelpasta: dit is goed, verander dit niet. Andere koelers: naar eigen inzicht toevoegen. ZO dun erop doen, dat je nog kan lezen wat op de CPU staat.

Verwijderd

duidelijk kaduuk of verkeerd geheugen, zelf ook een aantal keer gehad
Pagina: 1