Club3d R9800 pro: doet raar als ik fsb verhoog

Pagina: 1
Acties:

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Hallo tweakend nederland,

Zoals ook in de topictitel staat heb ik een probleem met het overclocken van mijn pc. Als ik dit conventioneel via het bios>FSB verhogen doe, gaat mijn grafisch kaart artifacts vertonen (en naar blijkt gaat-ie daar dood van, heb daar al een ander topic over geopend).
Dit is op zich niet vreemd, want je verhoogd met je FSB ook je AGP snelheid. het vreemde is echter als ik hem gewoon via windows met Atitool OC (mn Videokaart dus) maakt het niet uit.
Is hier een oplossing voor of zal ik mijn proc niet kunnen OC-en? en waar heeft het mee te maken: mijn voeding (nee hoor, lijnen zijn stabiel), mijn grafische kaart of toch mijn moederbord? (dat laatste is belangerijk om te weten, zodat ik weet wat ik moet vervangen/upgraden)
Overige info: temps zijn zeer goed 30-40 graden, zowel idle als stressed.

wat ik al heb gedaan/geprobeert: google, GoT search, grafische kaart terugklokken terwijl fsb omhoog is etc. etc. (ik heb geen extra grafische kaart to mijn beschikking, vorige pcs waren hp dingen met interne vidkaart)

Mijn spekjes:
MSI PT8 neo mobo
R9800 pro van club3d vidkaart
intel pentium 4 2,8 gigahertz (@ 2,8 :( ) processor
Audigy 2 geluidskaart
hitachi 160 GB HD
Q-tec voeding 300 watt (ik weet het)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heeft dus met de fsb van de agp te maken denk ik.
heb het ook gehad met een 9800 pro.
kaart kon ik wel verhogen maar systeem wilde niet meer starten als ik de fsb verhoogde.
heb toen een mobo gehaald waarmee je de agp en pci kon locken en toen ging het dus wel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Welk mobo was/is dat? kan het nog even mee? zijn er ook pci-e... (ow laat maar, die heeft natuurlijk geen agp lock). Wat zijn de mogelijkheden betreffende een AGP + PCI Mobo met agp speed lock?

...vragen, zoveel vragen...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

headhunternl schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:11:
Welk mobo was/is dat? kan het nog even mee? zijn er ook pci-e... (ow laat maar, die heeft natuurlijk geen agp lock). Wat zijn de mogelijkheden betreffende een AGP + PCI Mobo met agp speed lock?

...vragen, zoveel vragen...
had eerst een asus a7v333 en had toen een nforce2 bord genomen.
maar daar heb jij niet veel aan want dat is voor amd.
je moet gewoon ff kijken bij de chipsets voor intel welke er voor jouw sockets zijn en welke er dan agp en pci lockt zijn.
dan kan je daarna een leuk bordje uitzoeken met die chipset, en dan zou ik er gewoon 1 nemen die niet zo duur is.

de speed lock heeft ermee te maken dat je agp en pci gewoon op de normale speed blijft draaien, hoe hoog je de fsb ook omhoog gooit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(