Na de faq's en het forum doorgezocht te hebben heb ik helaas toch geen antwoord op mijn probleem kunnen vinden. dus bij deze:
Ik heb een aantal verwisselbare HDD's.
1hdd zit vast in de computer (hier staat xp op)
Als ik opstart in de formatie die ik nu heb (125GB vast en 8GB verwisselbaar) doet hij het perfect, ook in bios ziet hij alles netjes staan.
Op het moment dat ik de 8GB verwissel met 250GB of 6GB krijg ik bij het opstarten de foutmelding:
Verifying DMI pool data.
Disk boot failure, insert system disk
In bios ziet hij de schijven niet met autodetect.
Computer management:
- Hij ziet hij de 8GB schijf als manufacturer: standard disk drive
- Als ik de letter van de 8GB wil veranderen krijg ik de mededeling: cannot modif the letter of your system volume or boot volume. Terwijl XP niet op deze schijf staat (er staat alleen data op)
- Status van de 8GB is Healthy System (de 125GB (xp) is healthy boot)
Jumpers staan goed (medere keren gechecked)
moederboard: Abit KR7A (kan makkelijk 250GB aan)
Kan ik dit probleem oplossen door de 8GB te formateren. zodat hij daarna niet meer de system disk is? wat wordt hij dan ipv system disk? en waar moet ik dat aangeven?
Ik heb een aantal verwisselbare HDD's.
1hdd zit vast in de computer (hier staat xp op)
Als ik opstart in de formatie die ik nu heb (125GB vast en 8GB verwisselbaar) doet hij het perfect, ook in bios ziet hij alles netjes staan.
Op het moment dat ik de 8GB verwissel met 250GB of 6GB krijg ik bij het opstarten de foutmelding:
Verifying DMI pool data.
Disk boot failure, insert system disk
In bios ziet hij de schijven niet met autodetect.
Computer management:
- Hij ziet hij de 8GB schijf als manufacturer: standard disk drive
- Als ik de letter van de 8GB wil veranderen krijg ik de mededeling: cannot modif the letter of your system volume or boot volume. Terwijl XP niet op deze schijf staat (er staat alleen data op)
- Status van de 8GB is Healthy System (de 125GB (xp) is healthy boot)
Jumpers staan goed (medere keren gechecked)
moederboard: Abit KR7A (kan makkelijk 250GB aan)
Kan ik dit probleem oplossen door de 8GB te formateren. zodat hij daarna niet meer de system disk is? wat wordt hij dan ipv system disk? en waar moet ik dat aangeven?