Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2003, spam & nieuwe mail notificatie

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De laatste tijd word ik voor mijn doen redelijk bestookt met spam op mijn privé-mailaccount, toch wel tussen de 5 en de 10 ongewenste mails per dag. Op een enkele mail na tagged K9 ze allemaal keurig netjes, zodat ze in de 'ongewenste mail' map van Outlook 2003 terecht komen. Voor mijn T.net mail maak ik ook gebruik van tagging in de headers, alleen gebeurt dit op de server door Maia Mailguard.

Het verplaatsen van mail doe ik m.b.v. regels, ik heb ingesteld dat zodra de header spam-tags bevat, de betreffende mails worden verplaatst en het bericht als 'gelezen' wordt gemarkeerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/mailregels.png

Echter, iedere keer als er een als spam getagte mail binnenkomt, geeft Outlook vrolijk een nieuwe-mail notificatie: een envelopje in de systemtray en er wordt een geluid afgespeeld. Echter, vervolgens is er niks te zien in Postvak IN of bij 'ongelezen mail', want dat is allemaal al netjes afgehandeld door de regels.

Is er een manier om Outlook wijs te maken dat 'ie geen 'new mail notification' moet geven wanneer er spam-mail is binnengekomen? Ik heb wel eens van iemand van het bestaan van een plugin voor Outlook gehoord, maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een manier is misschien om het andersom te doen: schakel geluid en envelopje uit in de settings. Zet dan voor alle regels met "goede" mails dat er een bericht op het bureaublad komt, maak helemaal achteraan een regel voor alle incoming mails (behalve degenen die al zijn afgedekt natuurlijk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mja, zo heb ik het ook een tijdje gehad. Het nadeel van die oplossing is dat er geen goed alternatief voor het 'envelopje' is voor zover ik weet. Je bent gebonden aan een venster als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/nieuweitems.png

die vind ik nogal opdringerig, in tegenstelling tot een envelopje in de systemtray.

De popups die bij Outlook 2003 erin zitten zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/newmail-popup.png

heb ik sowieso al aanstaan, maar da's geen oplossing want die verdwijnen weer (en da's maar goed ook).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, ik heb het even uitgetest en dat werkt hier zo prima.

Ik heb in extra -> opties -> voorkeuren -> e-mailopties -> geavanceerd alle vier de vinkjes verwijderd bij notificatie. Vervolgens in een regel gezet dat er een waarschuwing op het bureaublad moet komen en ik krijg de popup.

Oh. Nevermind, je hebt gelijk 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SYQ
  • Niet online

SYQ

probeer eens mailwasher, die gebruik ik nu na tijdje k7 gebruikt te hebben. voordeel is dat deze de spam mail gelijk verwijdert voordat je hem ophaalt met outlook

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
SYQ schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:26:
probeer eens mailwasher, die gebruik ik nu na tijdje k7 gebruikt te hebben. voordeel is dat deze de spam mail gelijk verwijdert voordat je hem ophaalt met outlook
Mja, maar Mailwasher is niet gratis en ik ben zeer tevreden over de prestaties van K9. Daarnaast werkt Mailwasher toch wat omslachtiger dan K9, dat kan ik zonder MW ook wel.

Verder is het gebruiken van een andere e-mailclient ook geen optie; ik heb bijv. Thunderbird geprobeerd, maar daar mis ik toch een aantal essentiële dingen in. Dat is dus ook niet aan de orde.

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:44
Tiens,
Ik krijg alleen zo'n popup bij een "gewone" mail. Alle andere mails die regels ondergaan (verplaatsen naar mappen, al dan niet markeren als gelezen) komen 'discreet' mijn e-mailprogramma binnen (zonder popup, wel met een geel envelopje in de systray).

Ik heb daar nochtans geen speciale instellingen voor moeten doen (buiten de berichtregels).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Dries_Aendekerk schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:12:
(zonder popup, wel met een geel envelopje in de systray).
en dat is nu precies wat ik omschrijf als het probleem; ik wil dat envelopje niet! (die popups krijg ik ook niet, dat heb ik ook nergens gezegd)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
kickje :*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan zeer waarschijnlijk niet :P Zat al voor je te zoeken in Technet, maar vind er helemaal niks over. Je kan het eventueel uitschakelen en bij goede mail een macro laten starten. Moet je alleen nog uitvinden hoe je die weergave regelt :D ;)

Zal ff kijken of er wat te knutselen valt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ok, ik ga 'm nog een keer kicken. Ik word de laatste dagen weer helemaal sufgespamd, dus iedere keer denk ik vrolijk dat er post voor me is... is het weer zo'n ellendige spam-mail :(

Nog weer frisse ideeën aanwezig?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Korakal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:04:
Ok, ik ga 'm nog een keer kicken. Ik word de laatste dagen weer helemaal sufgespamd, dus iedere keer denk ik vrolijk dat er post voor me is... is het weer zo'n ellendige spam-mail :(
Heel vervelend inderdaad.
Nog weer frisse ideeën aanwezig?
Hoe gehecht ben je aan Outlook :? Ik ben enige tijd terug overgeschakeld op Thunderbird en dit probleem heb ik niet meer ondervonden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mr. Liu schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:11:
Hoe gehecht ben je aan Outlook :? Ik ben enige tijd terug overgeschakeld op Thunderbird en dit probleem heb ik niet meer ondervonden.
Behoorlijk gehecht; zoals ik eerder schreef heeft Thunderbird een aantal mogelijkheden niet die Outlook wel biedt (o.a. m.b.t. opmaak en instel-mogelijkheden). Ik heb het geprobeerd, maar ik miste toch van alles, waardoor ik weer terug ben gegaan naar Outlook.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Er schoot me net nog een ander idee tebinnen. K9 kan ik voor zover ik weet niet vertellen dat 'ie de mailtjes die als spam getagged worden ook gelijk delete. Qua nauwkeurigheid ben ik wel heel tevreden over K9, dat heb ik met andere spam-taggers nog wel eens anders ervaren.
Is er wellicht nog een pakketje dat ik tussen K9 en Outlook kan zetten, dat ervoor zorgt dat gespam-tagde mails ertussenuit gehaald worden? Dat kan dan zowel op basis van een header als op basis van subject worden aangeleverd door K9. 't Pakket hoeft verder niks te doen, alleen reeds getagde mailtjes onderscheppen. Bestaat er zoiets?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik weet niet hoe het komt, maar bij mails die op basis van de afzender (een maillijst) naar een aparte map verplaatst worden, krijg ik hier géén dergelijke popup. Bij de andere mails die gewoon in inbox belanden wel
:?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Klopt, die popup krijg ik ook niet. Het is júist alleen het 'nieuwe mail' geluid en het envelopje wat er komt.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Al een oplossing gevonden voor Outlook 2003?

Best wel idioot, dit probleem bestaat al jaren, en MS doet er niks aan....

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Heel toevallig kwam ik dit tegen, en hoewel het niet gratis is lijkt het wel te doen wat ik een hele tijd geleden in de topicstart aankaartte:
http://www.techhit.com/autoread/

Nu nog een oplossing zoeken voor Outlook Express, want daar zit ik op dit moment met hetzelfde probleem mee te vogelen...
Pagina: 1