Toon posts:

[2000>XP] XP over 2000 levert dualboot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje.........

Heb op een bestaand w-2000 prof systeem, xp-home (er overheen) geinstalleerd.

Nu heb ik opeens een dual boot systeem .... (!)

--

Kan iemand mij (technisch) vertellen wat er ongeveer gebeurd is, ik heb geen nieuwe partities aangemaakt, gewoon xp home er overheen geinstalleerd........

Vreemde is nu dat geinstalleerde programma's onder w-2000 wel zichtbaar zijn via verkenner van xp en ook opstarten via de verkenner(!), echter niet worden gevonden in het software menu van het configuratie scherm. (van xp dus) en blijkbaar ook ahw niet bekend zijn.

Kan als ik ingelogd ben onder w-2000 ook niet zo snel een afzonderlijk systeem ontdekken........lijkt wel alsof de boel een beetje samengevoegd is ;-|

Wel leuk zo, maar ook raar, dacht altijd dat je verschillende partities nodig had voor meerdere besturings systemen.

--

ben benieuwd naar verklaring en uitleg, thx.........

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 16:49 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je hebt em er niet overheen geinstalleerd (of geupgrade) maar gewoon ernaast geinstalleerd op dezelfde partitie, voor zover ik begrijp (dual boot ;))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

het is geadviseerd om verschillende besturingssytemen op verschillende partities te hebben..
het is geen eis. het kan nu wel makkelijker voorkomen dat je bepaalde vage problemen krijgt omdat ze op 1 partitie staan.

nu heb je waarschijnlijk een mapje c:\winnt en c:\windows (denk ik.. ben niet heel erg thuis met xp)
die waarschijnlijk dezelfde program files map delen.

Ik adviseer je om gewoon een nieuwe install te doen en de schijf waar je je OS op zet dan ook eerst te formateren (altijd) dan kan er erg weinig fout gaan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in de install kiezen om de harde schijf te formatteren of niet en als je hem niet formatteert dan zal hij aangeven dat er nog een install aanwezig is en of je deze wil vervangen.

Als je in je boot.ini kijkt zul je zien dat je daar 2 OSen hebt staan.
En het klopt dat win2k en winXP beide hun files in WINNT dumpen. Dus gewoon even formateren en herinstalleren, dan heb je gewoon geen troep van je oude OS mee rin je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt !!!!

idd, was een beetje *dom*, had xp vanuit (lekker snugger) 2000 opgestart en zo geinstalleerd.

en ja, zag die 2 mappen......... >:)

Ben het nu maar op de nette manier aan het overdoen, anyway.......weer wat geleerd.

ik wordt nooit teleurgesteld door tweakers.............supersnel antwoord en duidelijk.....

Pat