[XP] Internet Explorer blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06
Hey,

Hoe kan ik de toegang tot Internet Explorer blokkeren? Verwijderen gaat niet lukken, maar kan ik het blokkeren? Zo ja, Hoe?

Thx :)

[ Voor 7% gewijzigd door Flappie op 13-02-2005 16:45 ]

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 19:20

Surkow

$µr|{0w

Flappie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:44:
Hey,

Hoe kan ik de toegang tot Internet Explorer blokkeren? Verwijderen gaat niet lukken, maar kan ik het blokkeren? Zo ja, Hoe?

Thx :)
Waarschijnlijk is dat niet erg makkelijk. Je moet dan de rechten aanpassen. Er is echter wel één probleem: IE wordt meegeladen in explorer.exe. Dus de toegang zou je niet kunnen blokkeren, omdat de explorer dan ook niet meer zou starten.

Edit:
Verwijderen kan met het programma nLite (http://nuhi.msfn.org/nlite.html).

Edit2:
Er zijn echter wel programma's die iexplore.exe los vanaf explorer.exe kunnen laten draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door Surkow op 13-02-2005 16:55 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Via de local policies kan je instellen dat je iexplore.exe in de disallowed programs zet.

start-run-mmc-group policy->user configuration->administrative templates->system->dont run specified windows applications.

voila.

http://specs.tweak.to/9714

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je had hier al tussen gekeken: [search=Internet Explorer blokkeren]? :) Volgens mij is dit namelijk al best vaak voorbijgekomen

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 13-02-2005 17:01 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate