[Fedora Core 3 en Memorystick slot] Hoe te mounten?

Pagina: 1
Acties:

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo, sinds kort heb ik Linux op mijn systeem. Ik heb Ati drivers werkend, kan alle media afspelen, chatten, internet, kortom alles wat ik normaal in windows deed. (Behalve COD, maar daar helpt een vriend mij binnenkort mee).

Nu mijn 'probleem': mijn PC heeft een memorystick slot, en ik kom er maar niet achter hoe ik die kan mounten. Ik heb al een uur lang gezocht op google, maar het gaat hier alleen om Vaio Laptops, en helaas geen desktops. En ik wil niet naar windows gaan om even wat foto's over te zetten.

Weet iemand misschien hoe ik mijn memorystick (slot) kan mounten in linux op mijn desktop pc?
Het schijnt dat de laptop en desktop 'versies' op andere bussen zitten, dus ik kan niet zomaar de laptop commando's gebruiken.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

kijk eens in je hardware brouwser hoe je memory-stick-slot daar genoemnd wordt? zeer wss sd1 of sd2
dan kan je gewoon mounten met het mount commando:
mount -t [filesystem] /dev/[devicename] /[mountpoint]
dus:

mount -t vfat /dev/sd1 /memorystick
als je memorystick /dev/sd1 is , je bestandssysteem FAT en je mountpoint /memorystick

anders kan je ook nog een sproberen op te starten met je memory-stisck in het slot, veel kans dat hij 'm automatisch mount, en een mountpoint op je bureaublad zet :)

• Faust
Bedankt voor de snelle reactie _/-\o_ , ik zal het meteen proberen!

edit: in de hardware browser is hij nergens genoemd, ik zal rebooten en kijken of hij er dan wel bijkomt.

[ Voor 45% gewijzigd door Faust op 13-02-2005 16:48 ]

• Faust
Ehm, beetje foutgegaan. Ik kreeg een wazige foutmelding tijdens het booten, ik heb er een "screenshot" (=foto) van gemaakt. Ik heb ondertussen een andere oplossing gevonden (letterlijk); de usb kabel van mijn camera. Ik ga deze mounten, op die manier kan ik de camera als memorystickslot gebruiken. Even kijken of dat wil lukken.

edit:
helaas, krijg melding "camera gevonden" (oid), maar als ik dan de foto's wil overkopieren/zien, dan staat er dat hij de camera niet kan vinden. Hij staat niet in de lijst. Ik heb mijn cardreader tevoorschijn gehaald, maar dat wil ook niet werken. Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik geen scsi-support in mijn kernel heb gezet, aangezien ze hem op veel forums wel zo mounten.

http://www.shredzone.net/articles/howto/cardreader/?lang=de

maar anyway, vanavond komt een vriend er even naar kijken, en dan zie ik wel weer verder.

In ieder geval bedankt voor de hulp, en ik laat nog wel iets weten.

[ Voor 50% gewijzigd door Faust op 13-02-2005 17:24 ]