Toon posts:

Internet delen via 2 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 pc met 2 netwerkkaarten erin, internet komt op deze pc binnen. Dus via 1 netwerkkaart en via de andere netwerkkaart heb ik een kabel aangesloten aan me laptop, maar bij windows xp dan internet delen aanzetten werkt niet. Dus heb geen internet op me laptop.Dus hoe kan ik wel internet krijgen op die laptop?

Router kopen is nvt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk even in de FAQ: staat het haarfijn uitgelegd ;)

ff linkje: zo naar ben ik nu ook weer niet :) FAQ - Network Troubleshooting

[ Voor 52% gewijzigd door Michael Knight op 13-02-2005 16:37 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Stomme vraag misschien maar "zien" de pc en de laptop elkaar wel? Als je namelijk geen auto-sensing netwerkkaart hebt moet je een crossed UTP kabel gebruiken :)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
je moet iig een cross cable gebruiken.
op de pc waar internet binnekomt internet delen inschakelen.
en dan bij allebij de pc's een vast ip adres instellen op de netwerkkaarten die met elkaar verbonden zijn (wel verschillende ip's ;))

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:39:
je moet iig een cross cable gebruiken.
op de pc waar internet binnekomt internet delen inschakelen.
en dan bij allebij de pc's een vast ip adres instellen op de netwerkkaarten die met elkaar verbonden zijn (wel verschillende ip's ;))
Bij Auto-MDI/MDI-X netwerkkaarten mag je ook gewone kabel gebruiken. Let erop dat je op de laptop als DNS/Gateway het ip van je andere pc gebruikt ;)

Verwijderd

Ricardo87 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:41:
[...]

Bij Auto-MDI/MDI-X netwerkkaarten mag je ook gewone kabel gebruiken. Let erop dat je op de laptop als DNS/Gateway het ip van je andere pc gebruikt ;)
Niet helemaal waar wat je zegt. Je moet op de pc een vast intern IP zetten (bijvoorbeeld 192.168.0.1 met automatisch subnet)
Op de laptop moet je zorgen dat de instellingen staan op 'automatisch een IP-adres verkrijgen'. Zorg ervoor dat eerst je pc gestart is en dan pas je laptop, dan moet het goed gaan. Na het opstarten van de laptop ff Start -> uitvoeren -> typ: cmd -> klik ok -> ipconfig : resultaat, de laptop zal waarschijnlijk een ip krijgen als 192.168.0.x Als dit niet zo is, werkt je netwerk niet.

Om te testen of de netwerkverbinding werkt deel je een map op je pc en probeer je deze te bereiken vanaf je laptop (of andersom natuurlijk ;) )

Pas als je netwerk draait, ga je je internetverbinding delen. Dit doe je op de pc bij eigenschappen van de internetverbinding.

By the way: hoe zit het met je firewalls (vooral de winXP SP2 firewall)
Pagina: 1