Vervangen van mijn mobo en proc.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
ik ben van plan om mijn mobo en moederbord (1800+ xp op epox 8k3a) te vervangen door een 3200+ 64 op een Asus K8N. Nou heb ik al vaak genoeg zitten klussen aan mijn pc, pci kaartje vervangen, xtra geheugen, cdrommetje erbij, etc etc, maar nog nooit iets zo drastisch. Mijn vraag is vooral in hoeverre dit makkelijk gaat.. blijft mijn windows en alle spullen blij op mijn HD staan, of moet ik de hele bende formateren voor ik begin. En hoe moeilijk is het nou echt om een moederbord in een pc te vervangen (fysiek dus, het ding er in drukken enzo)?

bedankt

Fujifilm X-Pro1

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:17
Heb je eraan gedacht dat je waarschijnlijk ook nieuw geheugen nodig hebt om alle performance uit je nieuwe set te halen?

Het moederboard zit met enkele schroefjes vast in de kast. Dit wijst zichzelf.

Over je HDD, die zou ik persoonlijk opnieuw installeren. Maar dit is een keuze aan jezelf. In principe doet je Windows het gewoon (tenzij je product activatie bemerkt dat je meer dan zoveel onderdelen hebt vervangen ;))

[ Voor 36% gewijzigd door Spixo op 13-02-2005 16:33 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

floppie86 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:28:
ik ben van plan om mijn mobo en moederbord (1800+ xp op epox 8k3a) te vervangen door een 3200+ 64 op een Asus K8N. Nou heb ik al vaak genoeg zitten klussen aan mijn pc, pci kaartje vervangen, xtra geheugen, cdrommetje erbij, etc etc, maar nog nooit iets zo drastisch. Mijn vraag is vooral in hoeverre dit makkelijk gaat.. blijft mijn windows en alle spullen blij op mijn HD staan, of moet ik de hele bende formateren voor ik begin. En hoe moeilijk is het nou echt om een moederbord in een pc te vervangen (fysiek dus, het ding er in drukken enzo)?

bedankt
Windows moet je sowieso opnieuw erop zetten, de rest kan je laten staan. Maar dat kan ook als je je nieuwe moederbord erin hebt zitten (dus niet voordat je begint), gewoon via de windows setup.

Het is niet moeilijk, als je weet wat je doet...wat wil je eigenlijk voor een antwoord krijgen :?

[This is what you get when you mess with us]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Over het algemeen is dit vrij simpel te doen. Moederbord eruithalen is zo gedaan, gewoon paar schroeven eruit. En wat betreft je cpu, zorg dat hij goed contact maakt met je koeler.
Ikzelf zou de pc formatteren, dat werkt het makkelijkst, maar het zal me niet verbazen als hij zonder format ook gewoon windows opstart.

@Ricardo87: Ik weet niet wat voor geheugen hij nu heeft, maar opzich werkt zijn oude geheugen ook. Als je alles eruit wilt persen kun je of nieuw geheugen kopen of je ram overklokken.

• floppie86
gewoon, in hoeverre ik idd alles op mn HD kan laten staan enzo of dat ik druk aan het backuppen moet.

maar ik zie al dat het alles nog wel meevalt, toch?

Fujifilm X-Pro1

• floppie86
Quote schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:36:
Over het algemeen is dit vrij simpel te doen. Moederbord eruithalen is zo gedaan, gewoon paar schroeven eruit. En wat betreft je cpu, zorg dat hij goed contact maakt met je koeler.
Ikzelf zou de pc formatteren, dat werkt het makkelijkst, maar het zal me niet verbazen als hij zonder format ook gewoon windows opstart.

@Ricardo87: Ik weet niet wat voor geheugen hij nu heeft, maar opzich werkt zijn oude geheugen ook. Als je alles eruit wilt persen kun je of nieuw geheugen kopen of je ram overklokken.
ik heb nu 512 mb, niet zo supersnel volgens mij, mssn dat ik er wel keer 512 bij druk, maar het leek mij voorlopig ook nog wel ff oke om het oude erin te laten zitten.

Fujifilm X-Pro1

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:17
Quote schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:36:

Waarschijnlijk gebruikt hij nu PC2100 geheugen omdat de FSB van de 1800+ op 133 ligt. Persoonlijk zou ik upgraden naar tenminste PC3200 geheugen.

Windows start inderdaad gewoon op en herkent je moederboard en processor als nieuwe hardware ;). Maar zoals ik al zei, mogelijk moet je Windows opnieuw activeren. Dan kan je net zo goed formatteren en gelijk je nieuwe drivers e.d. netjes erop zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

backups maken moet je toch, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.

neem Hoe bouw ik een PC? en Hoe bouw ik een Athlon PC? eens door.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie de replies hierboven mbt geheugen, als je traag meuk met je nieuwe CPU gaat gebruiken castreer je het volledig. Verder moet je Windows opnieuw installeren, maar hoef je daarbij niet te formatteren. Backups zijn echter altijd zinnig.

Maar al deze antwoorden had je met een beetje gedegen zoekwerk op GoT makkelijk kunnen vinden. Neem ook de links van Terw_Dan door :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.