tot hoever overklokken cpu word maar niet heter

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
hey gasten ik ehb sinds kort een comp samengesteld liep altijd goed tot ik nieuwe video kaart e rin deed me specs zijn :

p4p800 e deluxe
intel p4 2.4 ghz
2x 256 ddr samsung
ati redeon 9600 xt heat pipe cooler
300 watt voeding
sata 80 gb western digitale
cpu koeler dream vortex 4500 rpm
onder in kast 120*120 koeler die het er blaast
achter kant 90*90 uitblaast
zijkant inblaast 90*90 op 1rechte lijn te zijn ..

me cpu is normaal p4 2.4 533 fsb
maar draait nu op 3.2 680 fsb maar temp komt maar niet hoger dan 49 graden
en video kaart ati redeon 9600 normaal 500mhz core en 600 mhz mem geheugen
draait op 600 mhz core en 800 mem mhz

heeft het ngmeer nut om over te klokken?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je kan natuurlijk altijd verder gaan, het houd vanzelf een keer op, gewoon kijken hoever je komt :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Is de temp ALTIJD 49 graden? EN is dat idle of onder load? Pas hier mee op! Je temp sensor kan afwijken, en misschien ben je ondertussen je pc zwaar aan het beschadigen!

• richardwassink
34 graden idle en 49 graden met cpu stresser maar dat doet die ook als die standaart is dus niet overgeklokt zelfde tempraturen meestalw el 2 graden minder maar niet niet veel minder dan 2

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Je temp sensor kan afwijken om zeker te weten dat je niet je computer sloopt moet je even de koeler aanraken. Als het pijn doet is het te warm. Een temp tot ~60 doet naar mijn weet geen pijn.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33
ik geloof dat je rond zo'n 80 graden automatisch je hand terug trekt. Althans dat heb ik me pa ooit horen zeggen... het kan zijn dat ik het verkeerd onthouden heb.. je weet het wel af en toe die verhalen van vader's :O

• richardwassink
neuh hij is niet heet voel bijna niks maar me temp schomelt 4 graden omhoog dan weer 6 naar beneden schommelt heletijd

maar al doe ik me oude video kaart er in 64 mb blijft me temp constant 33 graden
en met die ati 34..36..30 /..32 zo gaat het maar door hoe ka dat

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

richardwassink schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:41:
neuh hij is niet heet voel bijna niks maar me temp schomelt 4 graden omhoog dan weer 6 naar beneden schommelt heletijd

maar al doe ik me oude video kaart er in 64 mb blijft me temp constant 33 graden
en met die ati 34..36..30 /..32 zo gaat het maar door hoe ka dat
Misschien wordt de nieuwe kaart wat warmer, waardoor de temperatuur in de kast ook iets stijgt. En de idle temperatuur schommelt altijd wel, je hoeft maar een programma te starten of de cpu temperatuur stijgt al weer een paar graden.

🖥️ | 🚗

• richardwassink
maar met die vorige kaart op idle zonder progamas
heletijd 33 graden verschoot niet maar nu zonder progamas loopt ie te flippen maar word me comp er instabiel van ?
en kan ik dat koel blokje op me mobo veranderen door een platte koelblok en moet die er persee op ik hbe gehoord dat het niete cht veel uitmaakt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe bedoel je instabiel?
Let trouwens een beetje op je spelling, ik begrijp weinig van je vorige post.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Heb je bij het het overklokken je systeem wel getest met onder andere prime95? Met dit programma test je namelijk je stabiliteit van je systeem, kan namelijk nergens uitmaken dat je dit gedaan heb.

En dat koelblokje op je mobo dat je wilt vervangen is de koeling van je northbridge.

edit: vanwaar deze tweede topic eigenlijk tempratuur cpu doet vaag door videokaart
is ongeveer dezelfde vraag maar anders gesteld.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 21:06 ]

Verwijderd

ik weet niet hoe het bij jou mobo zit maar op de mijn K7s41 gx die schakeld uit bij 65 graden een beveiliging...

dus tjah het is nog steeds veilig

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

heeft het ngmeer nut om over te klokken?
Dit zal je echt zelf moeten beoordelen ;) Met oc'en zelf wordt een systeem meestal niet zoveel heter overigens, als je koeling in orde is: dat gebeurt pas als je de volts ook gaat verhogen.
maar nu zonder progamas loopt ie te flippen maar word me comp er instabiel van ?
Je merkt inderdaad vanzelf als je te ver hebt overgeclockt: programma's of je OS zelf worden instabiel, dus dan wordt het terugclocken, of betere koeling/meer volts ;)

Met wat inzet en zelf proberen was je hier zelf achtergekomen, vandaar dat deze dicht gaat. Volgende keer dus eerst zelf ermee aan de gang :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.