Toon posts:

Problemen acer travelmate, melding stroompiek op hubpoort !!

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop, de acer travelmate 4002. Als ik deze aan wil sluiten aan het stroomnet krijg ik de melding van dat er een "stroompiek op de hubpoort" is ontstaan door een onbekend apparaat.

Ik ben al eeen keer terug geweest naar de winkel, de Dynabite (als ik dit mag zegge), maar zij hadden nog nooit hiervan gehoord. Vanwege dit probleem heb ik geeist dat ik een nieuwe laptop kreeg, welke ik ook heb gekregen. Maar nu heb ik hetzelfde probleem weer bij mijn nieuwe laptop.

Weet iemand waaraan het kan liggen, ik heb wel enkele dingen gehoord van dat het niet erg was en dat er niets kapot gaat, maar ik wil het graag zeker weten.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Patrick

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

-ET-

Phone Home

Zit er iets op de USB poort aangesloten met een eigenvoeding?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:02

Exigence

dnkroz

Ik geloof dat het iets was met de volgorde van het aansluiten van de voeding van de laptop. Eerst in het stopcontact, en dan in de laptop, of andersom. Ik weet het niet precies meer, maar zoiets staat me bij :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn travelmate 4001Wlmi, ben zeer benieuwd naar een mogelijke oorzaak!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mijn gedacht ook. (van apparte voeding voor een usb apperaat)

Ik wou ook nog vragen of het een geaard stopcantact was maar het is een laptop en werkt op veiligheidspanning dus is aarden niet nodig en misschien ook niet mogelijk (zou toch alleen geaard worden tot aan de transfo)

Kijk ook je spanning van je stopcontact eens na, normaal moet je transfo van je laptop spanningsverschillen kunnen compenseren, maar missch dat er te veel of te weinig spanning op je stopcontact staat. Normaal mag een de spanning niet meer als 10% (of was het 5%) afwijken maar als je te ver (te lege spanning) of te dicht (te hoge spanning) bij een verdeelkast zit kan er een afwijking op de spanning zitten die je laptop missch niet zo leuk vindt.

Ik neem aan dat het niet aan je laptop zelf ligt omdat de nieuwe die je gekregen had het ook heeft en Y0ur1 Het met zijn laptop ook heeft, dus dit is het enige dat ik zou kunnen bedenken.
Ik neem ook aan dat de software op deze laptop volledig geinstalleerd was door de winkel, dat je zelf geen drivers moest installeren (van een usb hub of zo)

Maar probeer eens bij iemand anders (een nonkel of kameraad of zo in de buurt, wel niet in dezelfde straat) je laptop daar in te steken en op te starten, en kijk of hij het dan nog doet.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 13-02-2005 16:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probleeem met schreeuwerige topictitels !! :o

GoT Huisregels

Verder gaat deze vraag niet over processors, moederborden of geheugens, dus waarom open je hier een topic :?

Kijk eens in Complete Systemen & Laptops wat betreft de hardware of Software Algemeen omdat een of ander vaag stuk software dit meldt :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.