Ik heb een laptop van Packard Bell en daar zit een draadloze netwerkkaart in. Die werkte tot voor kort perfect, maar de laatste weken heb ik een aantal dagen achter elkaar wel internet en geen internet. Hij kan dan geen verbinding maken met het draadloos netwerk, terwijl dat wel goed is, want ik heb het ook met een andere laptop getest.. werkt perfect. Kan het zijn dat ik één of andere schakelaar heb uitgeschakeld? Of ligt het misschien aan iets anders?
/nerd mode/
wat is je bereik op die plek?
/nerd mode/
wat is je bereik op die plek?
/nerd mode/
zijn je drivers up-to-date? zit er misschien een andere wireless netwerk op hetzelfde kanaal?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb nog steeds geen draadloos internet
Drivers zijn up-to-date, zit dicht genoeg bij de router en kanalen kan ik niet instellen op die laptop. Ik heb het gevoel dat er een aan-en-uitschakelaar (knopje) in de laptop zit (of in WinXP) waarmee je het netwerk aan en uit kunt zetten. Heeft iemand toevallig ook dit probleem of weet iemand een oplossing?
Drivers zijn up-to-date, zit dicht genoeg bij de router en kanalen kan ik niet instellen op die laptop. Ik heb het gevoel dat er een aan-en-uitschakelaar (knopje) in de laptop zit (of in WinXP) waarmee je het netwerk aan en uit kunt zetten. Heeft iemand toevallig ook dit probleem of weet iemand een oplossing?
Weet iemand hoe ik een verbinding krijg met die Packard Bell-laptop naar de router? Ik denk dat er per ongeluk een schakelaar uit is gegaan ofzo..
Als je even het precieze type notebook vermeldt kunnen we beter helpen.
Sowieso weet ik dat er bij PB notebooks inderdaad een combinatie is om je wireless uit te schakelen, bij een notebook van een klant van mij was dat FN + F1. En kijk anders eens of er een soort van antennetje op een van de F-toetsen staat (eventueel met een paars/blauw vierhoekje er om heen). Als je ergens zoiets ziet staan dan is het meestal de FN-toets en die desbetreffende toets tegelijk induwen.
Sowieso weet ik dat er bij PB notebooks inderdaad een combinatie is om je wireless uit te schakelen, bij een notebook van een klant van mij was dat FN + F1. En kijk anders eens of er een soort van antennetje op een van de F-toetsen staat (eventueel met een paars/blauw vierhoekje er om heen). Als je ergens zoiets ziet staan dan is het meestal de FN-toets en die desbetreffende toets tegelijk induwen.
[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 18-02-2005 16:35 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Bij packard bell ook vaak een knopje aan de voor of zijkant waar je op moet drukken om draadloze verbindingen toe te staan... Laatst eentje gehad met de knop bovenop en het lampje net boven het voeding snoer....
1. Pak de handleiding van je notebook.
2. Bekijk de inhoudsopgave en spot het stukje "draadloos netwerk".
3. Blader naar de aangegeven pagina.
4. Volg instructies op de geopende bladzijde.
5. Voer deze nu uit op de laptop.
6. Indien het niet werkt, retourneer naar GoT; in acht nemende de volgende punten:
a. Noteer het typenummer van het notebook.
b. Noteer het typenummer van de router.
Bij voorbaat dank,
Wij hopen dat u snel weer met GoT surft.
2. Bekijk de inhoudsopgave en spot het stukje "draadloos netwerk".
3. Blader naar de aangegeven pagina.
4. Volg instructies op de geopende bladzijde.
5. Voer deze nu uit op de laptop.
6. Indien het niet werkt, retourneer naar GoT; in acht nemende de volgende punten:
a. Noteer het typenummer van het notebook.
b. Noteer het typenummer van de router.
Bij voorbaat dank,
Wij hopen dat u snel weer met GoT surft.
You can't have everything. Where would you put it?
De handleiding biedt niet echt uitkomst.. Het type is EasyNote G1 met een draadloze netwerkkaart: Wireless MiniPCI Card 7007. De router is van Sitecom, maar ook bij andere routers doet-ie het niet, dus het ligt gewoon aan de laptop.
Verwijderd
Ik verkoop die dingen..laatst kwam een man naar me toe die dit probleem ook had.eRRoR.InSiDe schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:31:
Bij packard bell ook vaak een knopje aan de voor of zijkant waar je op moet drukken om draadloze verbindingen toe te staan... Laatst eentje gehad met de knop bovenop en het lampje net boven het voeding snoer....
Kijk eens of je de FN knop + F2 kan doen..daar staat als het goed is zo'n antennetje..
Wanneer je die twee tegelijk indrukt activeert ie als het goed is automatisch de draadloze verbinding weer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 12:25 ]
Verwijderd
Ja ik weet niet of het precies F2 is, kan ook F1 of F3 zijn...Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:14:
Vreemd, maar op mijn laptop staat geen tekentje met draadloos netwerk.. Ook FN - F2 werkt niet..
Het zit er volgens mij echt op! Het tekentje ziet er zo ongeveer uit..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 14:49 ]
Pagina: 1