[MCE2005] Paar kleine vraagjes nog

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het zijn vast eenvoudige dingetjes, maar ik kan ff niks vinden...

1) Kun je MCE zo instellen dat als een film (bijv een AVI) kijkt, en je wil vooruit of achteruit skippen, dat ie niet helemaal naar het begin of helemaal naar het einde gaat? Nu moet ik de skip-knop herhaaldelijk blijven indrukken.
2) Nooit geprobeerd, maar kun je MCE ook zover krijgen dat je bij OGM files het audio-spoor en de ondertiteling kan uitkiezen, net als bij een DVD?
3) Kan ik MCE zover krijgen dat ik ook een "verwisselbare schijf" aan "Mijn afbeeldingen" kan toevoegen? Mijn cardreader registreert een kaartje als verwisselbare schijf, maar ik zie em niet bij de drives staan, als ik afbeeldingen wil toevoegen...
4) Weet iemand misschien hoe het komt dat mijn MCE-bak elke nacht om 1 uur aangaat, ook al heb ik em netjes in slaapstand gezet? Die optie zit niet in het BIOS, dus misschien maakt MCE het BIOS wijs dat hij weer aan moet gaan? Ik heb ook geen programma-opnames of iets gescheduled, dus het is echt nutteloos.

Ohja, en wat - in duidelijke taal - is nou eigenlijk een extender :? :?

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:36:

4) Weet iemand misschien hoe het komt dat mijn MCE-bak elke nacht om 1 uur aangaat, ook al heb ik em netjes in slaapstand gezet? Die optie zit niet in het BIOS, dus misschien maakt MCE het BIOS wijs dat hij weer aan moet gaan? Ik heb ook geen programma-opnames of iets gescheduled, dus het is echt nutteloos.
Waarschijnlijk haalt hij dan de gids gegevens op.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hoe kan dat nou als ie UIT staat :?

日本!🎌

Verwijderd

Als hij in de slaapstand gezet is kan hij toch ook opnemen als je dat ingesteld hebt,
dus waarom zou hij dan niet de gidsgegevens op kunnen halen?

Kijk anders eens op dit MCE forum:
http://www.xpmce.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 16:13 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als hij in de slaapstand gezet is kan hij toch ook opnemen als je dat ingesteld hebt
Knap, als ie uitstaat.
dus waarom zou hij dan niet de gidsgegevens op kunnen halen?
Of ie het nou wel of niet doet, hij moet gewoon niet aan gaan als ik em uitgezet heb. Hij download maar een andere keer, als ik em zelf aangezet heb.

日本!🎌

Verwijderd

Kijk even in het mce 2005 tips topic daarin wordt verwezen naar een powerpointje met daarin een reg aanpassing zodat je die tijd van updaten kan aanpassen.

En ja MCE kan zichzelf uit stand-by halen. Voordeeltje van S-3 :D

Een extender is zoals het woord al zegt een "verlenging" van je media center pc naar een andere tv. Een op zich zelf draaiend beeld van mce, en alle processen worden op de centrale mce pc gedaan zonder dat andere gebruikers daar ook iets van merken. Zie het dus zeg maar als een pc die zijn bewerkingen op een andere machine laat doen.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En ja MCE kan zichzelf uit stand-by halen. Voordeeltje van S-3 :D
Het is geen S3, maar hibernate. Gewoon uit/power-off/shutdown/geen stroom.
Een extender is zoals het woord al zegt een "verlenging" van je media center pc naar een andere tv. Een op zich zelf draaiend beeld van mce, en alle processen worden op de centrale mce pc gedaan zonder dat andere gebruikers daar ook iets van merken. Zie het dus zeg maar als een pc die zijn bewerkingen op een andere machine laat doen.
Nog steeds niet heel erg duidelijk. Ik kan mijn MCE bak rechtstreeks op m'n TV aansluiten, waarom zou ik dan zo'n kastje nodig hebben?

日本!🎌

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 16:15
_Thanatos_ schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:36:

1) Kun je MCE zo instellen dat als een film (bijv een AVI) kijkt, en je wil vooruit of achteruit skippen, dat ie niet helemaal naar het begin of helemaal naar het einde gaat? Nu moet ik de skip-knop herhaaldelijk blijven indrukken.
Niet of wel? Bij mij gaat hij gewoon een stukje verder, wat overeenkomt met jouw laatste zin. Je wilt hem dus in één keer naar het eind krijgen? Dat zou ik niet weten.
2) Nooit geprobeerd, maar kun je MCE ook zover krijgen dat je bij OGM files het audio-spoor en de ondertiteling kan uitkiezen, net als bij een DVD?
Tsja, de enige mogelijkheid tot nu toe is het icoontje in de taskbar, maar daar was je zelf waarschijnlijk ook wel achter
3) Kan ik MCE zover krijgen dat ik ook een "verwisselbare schijf" aan "Mijn afbeeldingen" kan toevoegen? Mijn cardreader registreert een kaartje als verwisselbare schijf, maar ik zie em niet bij de drives staan, als ik afbeeldingen wil toevoegen...
Je kunt in "my documents -> my pictures" ook gewoon een snelkoppeling naar de toe te voegen drive zetten. Als het goed is verschijnt deze dan ook in MC als er iets nuttigs inzit.

Ohja, en wat - in duidelijke taal - is nou eigenlijk een extender :? :?
Hibernate is bijna het zelfde als S3 (S3: Suspend to RAM; Hibernate: Suspend to Disk;) Alleen blijft bij S3 er ook nog spanning op het geheugen staan om de gegevens te blijven bewaren. De manieren waarop de PC aan kan gaan zijn precies hetzelfde. Daarom kan hij 's nachts dus ook aangaan.
Nog steeds niet heel erg duidelijk. Ik kan mijn MCE bak rechtstreeks op m'n TV aansluiten, waarom zou ik dan zo'n kastje nodig hebben?
Niet iedereen heeft een dedicated bak als Media Center staan. En aangezien een extender veel goedkoper is dan een Reseller PC (let op hè, officieel is MCE alleen bij een (dure, speciale) Media PC te krijgen). Bij de extender krijg je ook een exemplaar van MCE die je dan op je oude PC kan installeren en toch alle functies gebruiken zonder duizenden euro's uit te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door OnTracK op 13-02-2005 18:59 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Niet of wel? Bij mij gaat hij gewoon een stukje verder, wat overeenkomt met jouw laatste zin. Je wilt hem dus in één keer naar het eind krijgen? Dat zou ik niet weten.
Ik heb "niet" zelfs vet gedrukt... Als ik de skip-knop ingedrukt hou, wil ik dat ie gewoon blijft skippen. Nu gaat ie gewoon naar het eind als ik em ingedrukt hou (na een seconde ofzo al).
Daarom kan hij 's nachts dus ook aangaan.
En de hamvraag, hoe voorkom ik dat? :)

日本!🎌

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 16:15
_Thanatos_ schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Ik heb "niet" zelfs vet gedrukt... Als ik de skip-knop ingedrukt hou, wil ik dat ie gewoon blijft skippen. Nu gaat ie gewoon naar het eind als ik em ingedrukt hou (na een seconde ofzo al).
Nee, dat heb jij niet gedaan, dat heb ik in die quote veranderd om mijn zin even te verduidelijken.

Maargoed, zoals ik al zei, ik zou niet weten hoe dat te veranderen, ik heb het nooit gehad.
, hoe voorkom ik dat? :)
Hem écht uit te zetten, en niet te hibernaten?
Volgens Bouncing_Tom staat ergens in het MCE 2005 Tips&Tricks topic een post om de tijd dat hij opstart te veranderen en misschien zelfs helemaal ui te zetten. Ik zoek even...

Deze post: [rml]AceOfSpades in "[ XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks"[/rml]
En deze powerpoint presentatie: http://www1.microsoft.at/...e.aspx?ID=16146&type=1&dl

Maar daar zie ik de verandering zo snel niet terug. Misschien ergens anders in dat topic

[ Voor 20% gewijzigd door OnTracK op 14-02-2005 13:52 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het skip probleem heb ik ook.
Op het moment dat je via My Videos's een bijvoorbeeld avi file aan het bekijken bent en je wil ergens bij bv 50 minuten verder kijken, dan moet je dus ongeveer een miljoen keer op skip drukken, en dat duurt nogal lang en is enorm irritant. Bij tv opnames kan je gewoon spoelen, maar dat kan met avi niet (mpg wel). Als je de skip knop ingedrukt houd skipt 'ie gelijk naar het einde van het filmpje ipv dat 'ie blijft skippen.
Als je erover nadenkt is het nogal raar want wie wil er nou een filmpje starten om vervolgens gelijk naar het einde te gaan zodat je dus niets van het filmpje zelf ziet?!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 09:41
Een Media center extender zou je kunnen zien als een terminal doet zelf erg weinig de acties worden uitgevoerd door je PC.

Het kastje zelf doet niet veel en je krijgt beeld en geluid van je MCE PC via je extender op je TV. Op de PC merk je niks behalve wat disk acties bij afspelen van videos dus je kan gewoon verder werken op je mce machine.

Waarom dan een extender vraag je?
Extender is stil pc niet.
Extender staat mooi in je huiskamer pc niet echt(smaken verschillen).
Als je al een mce machine hebt staan in een andere kamer en je wilt graag die functies in je woonkamer dan is dit ideaal kost zo'n 250 euro en gaat via cat5 of wifi a/g naar die pc.
Pagina: 1