Toon posts:

[XP] Vreemde kleuren op scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst even een andere (oude) 3d-kaart in mijn pc gestopt, maar toen krijg ik vreemde kleuren op mijn scherm. Dus ik de normale 3d-kaart er weer ingestopt, maar nu heb ik bij deze 3d-kaart ook last van die vreemde kleuren. Ik kan alles nog wel duidelijk zien, maar het is allemaal een beetje groen achtig :|.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Specs:
AMD sempron 2400+ (1,75Ghz)
512MB-ram
Radeon 9200Se
A7V8X-X
Windows XP SP2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 15:26 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat heb je gedaan met je drivers ?

Iperf

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ligt het niet aan de monitor? Dat toevallig er iets in de monitor misging tegelijk met dat je de kaarten wisselde?

[This is what you get when you mess with us]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Misschien is je monitorkabel beschadigd? Ik ga er vanuit dat je alles goed hebt aangesloten? (half-goed aansluiten = rare kleurencombinaties :) )
Al gespeeld met je schermresoluties / kleurendieptes? Al de wizard van Ati gebruikt om je herz-frequentie hgoed in te stellen? :?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kabel en/of (pinnetje van) stekker van de monitor gaar?
Om dat te checken kun als je monitor een OSD-menu heeft, kijken of de kleuren daarvan nog wel goed zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar zelf ook op te letten aub :)

Verder - deze gekke kleuren heb je die ook al als je PC aan het opstarten is? (Voordat je in Windows komt zeg maar) ? :)
Er staan niet toevallig sterke magneten naast je scherm (een luidspreker ofzo?) :)

Verwijderd

Is het een TFT of een CRT monitor? En is de monitor via DVI of via VGA aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat er iets mis is met de monitor, want daar is ook niks aan veranderd (het is een CRT monitor). Denk dat ie VGA is aangesloten. Resolutie+kleurendieptes is het ook niet. Het is verder ook gewoon als ik de pc opstart en ook geen magneten naast m'n scherm 8)7

Mischien helpt het als ik vertel dat die oude vga-kaart overhit was geraakt, en de koeler het niet meer deedt? Maar ik had er een nieuwe opgezet die het wel goede deed. En kreeg meteen groen beeld toen hij erin zat en de pc had opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:59:
wat heb je gedaan met je drivers ?
Welke drivers? Die van monitor of vga-kaart?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:52:
[...]

Welke drivers? Die van monitor of vga-kaart?
Heb je de monitor vervangen of je videokaart ?

Als je een andere kaart er in stop wordt je geacht de drivers te uninstallen en daarna pas de kaart te vervangen. omdat dat anders wel eens problemen wil geven. (meestal niet nee, maar ja)

btw het kan zijn dat windows een of ander color profile heeft geladen .. kijk daar ook eens naar

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn videokaart vervangen.

Maar heb nu ontdekt dat er in de kabel van mijn monitor, bij de aansluiting van de computer, een ijzertje is afgebroken en er waren eerder al 2 anderen afgebroken! Mischien dat het hier aan ligt?

Verwijderd

misschien?

lijkt me logisch dat hier het probleem ligt....
dat wordt nog een klote probleem voor je, want die vga kabel is dus niet los te vervangen....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:39:
misschien?

lijkt me logisch dat hier het probleem ligt....
dat wordt nog een klote probleem voor je, want die vga kabel is dus niet los te vervangen....
waarom niet ?
de meeste die heb kan dat wel

Iperf

Verwijderd

ooh dan is het geen probleem nee..

de meeste monitoren (crt) die ik onder me neus heb gehad, zit de vga kabel permanent vast aan de monitor.
gauw vervangen dus die kabel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:51:
Het is verder ook gewoon als ik de pc opstart
Dan heeft dit niets met Windows Operating Systems te maken en ga ik je topic verplaatsen naar Videoplanken & Beeldkanonnen :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:16:
ooh dan is het geen probleem nee..

de meeste monitoren (crt) die ik onder me neus heb gehad, zit de vga kabel permanent vast aan de monitor.
gauw vervangen dus die kabel.
fyi, ik ben de ts niet .. maar jij was er zo resoluut over ...
die mogelijkheid mag je niet zomaar dichtgooien. zometeen flikert ie z'n monitor uit het raam ;)
btw ik heb dus 4 actieve monitoren waarvan maar een vastzit

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:44:
[...]

zometeen flikert ie z'n monitor uit het raam ;)
Denk dat ik dat ga doen ook :|... aangezien m'n vga-kabel aan mijn monitor vast zit! Maar was gelukkig toch al van plan een tft te kopen :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertel ff waar je woont dan ga ik onder je raam staan. je woon toch niet in een flat hoop ik ?
een vga stekker is imho niet een groot probleem

(heb je geen handige maat die een conector kan solderen ?)
dual screen ;)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Is er trouwens geen mogelijkheid om het uiteinde te vervangen? Dat blokje met die pinnetjes zeg maar...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoals ik al aan je vroeg ........
(heb je geen handige maat die een conector kan solderen ?)
Ja, dat kan dus. maar ik denk dat jij er beter vanaf kunt blijven ........
zoek dus even een vriend/vriendin/vader/moeder die verstand heeft van solderen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik pwn in solderen 8)

Maar heb nu toch al een TFT'tje gekocht, dus laat maar zitten. Toch bedankt mensen!

Verwijderd

graag gedaan :X
Pagina: 1