Toon posts:

Vraag over Coppermine fotogallery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik gebruik samen net een aantal vrienden een Coppermine fotogallery. Het ging goed tot vrijdag. Toen konden we namelijk niet meer uploaden. We krijgen dan een fout. Maar we willen dit verhelpen, weet toevallig iemand hoe ??

Dit is de fout die we krijgen:
Warning: is_dir(): Stat failed for ./albums/edit/. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/fotoalbum/cpg132/upload.php on line 432

Warning: filemtime(): Stat failed for ./albums/edit/. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/fotoalbum/cpg132/upload.php on line 440

Warning: unlink(./albums/edit/.): Permission denied in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/fotoalbum/cpg132/upload.php on line 453

Warning: is_dir(): Stat failed for ./albums/edit/.. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/fotoalbum/cpg132/upload.php on line 432

Warning: filemtime(): Stat failed for ./albums/edit/.. (errno=13 - Permission denied) in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/fotoalbum/cpg132/upload.php on line 440

Warning: unlink(./albums/edit/..): Permission denied in /home/virtual/site41/fst/var/www/html/fotoalbum/cpg132/upload.php on line 453

Dus weet iemand wat we hier tegen kunnnen doen???
Alvast bedankt.
Mzzls :) 8)

PS: Dit is me 1e post, misschien heb ik um in verkeerde topic geplaatst. Als dat het geval is biedt ik mijn excuses hiervoor aan.

Verwijderd

Lijkt mij dat de toegangsrechten (permissies) niet goed staan op de map die aangegeven word in de error.
Lees de install.txt (ofzo) file nog eens door om te kijken hoe de permissies moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:07:
Lijkt mij dat de toegangsrechten (permissies) niet goed staan op de map die aangegeven word in de error.
Lees de install.txt (ofzo) file nog eens door om te kijken hoe de permissies moeten staan.
Hey,
Oh ok. We gaan dat ff proberen.
Maar het vreemde is, is dat hij het to vrijdag normaal deed. En nu doet ie het opeens niet meer. De webmaster komt er ook niet op. Dus er is iets gebeurt, waarvan wij niet weten wat het is.
Alvast Bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Hoster zal eventjes moeten kijken naar de rechten op de directory. En de hoster kan dat binnen 1 minuut oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:14:
Hoster zal eventjes moeten kijken naar de rechten op de directory. En de hoster kan dat binnen 1 minuut oplossen.
Hey,
Kun jij dat oplossen of niet ????
MZzls :) 8)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Daar kunnen wij niks aan doen, dat kan alleen de hoster doen, die heeft toegang tot de server.

Verwijderd

Topicstarter
Hey
''Kun je vragen aan de hoster of die wilt helpen??''

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:40:
Hey
''Kun je vragen aan de hoster of die wilt helpen??''
Hey,
Sorry voor dubbelpost, maar we zijn er mee bezig. Ik heb niet zo veel verstand van pc's. Dus drom vraag ik alles. In ieder geval alvast bedankt voor de hulp.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:44:
[...]

Hey,
Sorry voor dubbelpost, maar we zijn er mee bezig. Ik heb niet zo veel verstand van pc's. Dus drom vraag ik alles. In ieder geval alvast bedankt voor de hulp.
Mag ik je erop wijzen dat groeten overbodig is?

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:48:
[...]

Mag ik je erop wijzen dat groeten overbodig is?
Hey,
Tuurlijk mag dat. Maar zo doe ik het op elk forum. Vind ik netjes staan :P
Het is dan wel dubbel, maar toch.
MZzls :P :) 8)

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:51:
[...]

Hey,
Tuurlijk mag dat. Maar zo doe ik het op elk forum. Vind ik netjes staan :P
Het is dan wel dubbel, maar toch.
MZzls :P :) 8)
Ik quote een stukje uit de FAQ die je gelezen zou moeten hebben:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:53:
[...]

Ik quote een stukje uit de FAQ die je gelezen zou moeten hebben:

[...]
Sorry hoor. Ik ben het nou eenmaal gewend. Dus het zal wel ff duren voordat ik aan dit forum gewend ben.
Maar weet iemand hoe we dit verder kunnen oplossen ?

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:55:
[...]

Sorry hoor. Ik ben het nou eenmaal gewend. Dus het zal wel ff duren voordat ik aan dit forum gewend ben.
Controleer of je rechten heb op de directory, probeer ze desnoods met "chmod" aan te passen. Raadpleeg anders de hoster zoals Icey je al adviseerde.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:55:
[...]

Het is natuurlijk verstandig om even te controleren wat de lokale regels zijn op een forum ;) Zoals inmiddels duidelijk waarderen we groeten of een lading smileys niet echt; en jouw post is zo ook een stuk beter :)

Maargoed; inhoudelijk. De foutmelding is hardstikke duidelijk; er is namelijk iets aan de rechten verandert. Als je dit niet zelf gedaan hebt moet je even contact opnemen met degene die je daarvoor betaald; je hoster dus waarschijnlijk. Als je zelf permissies kunt zetten op directories dan kun je dit probleem zelf ook oplossen met de hierboven genoemde oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT :Y)
Het topic staat wel in het juiste subforum. Vraag is echter wel of de vraag zelf hier thuis hoort: het eigen iniatief mist namelijk nogal en dat is wel een vereiste voor een topic op GoT. Zie ook wat Spider.007 hierboven zegt :)
De "regels" hebben trouwens niets te maken met verstand van PC's. Al is dat wel een pre op GoT, het is geen vereiste: enkel dat je er "bovenmatig" in bent geinteresseert en dat je wel handleidingen, tutorials, etc. leest voor een vraag wordt gesteld: lees wat dat betreft de FAQ Forumgedrag even door.

Permission denied lijkt me erg duidelijk: een rechtenprobleem. Dus hoe staan de rechten precies in de aangegeven directory, onder welke user/rechten draait de webserver (en welke webserver eigenlijk)?

Dus: zorg dat de rechten goed komen te staan. Als je zelf de server beheert doe je dat zelf, anders neem je contact op met degenen die dat doen. Los daarvan kan je natuurlijk op de aangegeven reglenummers kijken in upload.php om te zien wat het probeert te doen en wat er dus beter kan. PHP uitleg: www.php.net/manual/nl
Als je Linux draait uitleg over rechten: klik.

Geef aan waar je vast loopt en wat je hebt gedaan om het op te lossen en we denken heel graag met je mee, maar het "echte werk" zoals de rechten zetten of de hoster benaderen zal iedereen toch zelf moeten doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke is, is dat dit ook bij een andere site is. Die hebben precies dezelfde fout. En die hebben het album net 2 dagen. Dus dan lijkt het mij dat het aan het album ligt en niet aan de server.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Pagina: 1