Toon posts:

Laptop met ergonish toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier al wat handleidingen gezien, heb de search gebruikt ed.
Vanwege mijn zwakke pols (moet vaak brace dragen ed.) ben ik op zoek naar een laptop met een ergonomish toetsenbord ... Laatst kwam ik er een tegen bij de dynabite, helaas weet ik het merk niet meer (katers van tegenwoordig).

Er zijn maar weinig laptops met een "v" vorm toetsenbord, kent hier iemand toevallig welke laptops dat wel hebben?
Of mensen die hier ervaring mee hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er·go·no·misch (bn.)
1 betr. hebbend op de ergonomie

Lijkt me zwaar onlogisch dat dat bestaat. Wordt je laptop 3 keer zo dik en misschien 2x zo zwaar.
Er zijn wel laptops met zachte kussentjes voor het toetsenbord zodat je geen last krijgt van je polsen.

edit: misschien hier ff kijken:
http://www.ergoindemand.com/ergonomic-laptop-keyboarding.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:07:
Lijkt me zwaar onlogisch dat dat bestaat. Wordt je laptop 3 keer zo dik en misschien 2x zo zwaar.
Er zijn wel laptops met zachte kussentjes voor het toetsenbord zodat je geen last krijgt van je polsen.
Waarom zou het onlogisch zijn dat het bestaat? Je kan toch een plat toetsenbord hebben met die 'V'-vorm? Heb er zelf geen kunnen vinden, daar niet van, maar met die breedbeeldlaptops van tegenwoordig lijkt het me best mogelijk wat betreft ruimte.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57
Sja, ik weet niet precies hoe extreem je die V-vorm wilt hebben ... maar de Acer TravelMate 6000, 8000 en 4000-series hebben sowieso een wat gebogen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:10:
[...]

Waarom zou het onlogisch zijn dat het bestaat? Je kan toch een plat toetsenbord hebben met die 'V'-vorm? Heb er zelf geen kunnen vinden, daar niet van, maar met die breedbeeldlaptops van tegenwoordig lijkt het me best mogelijk wat betreft ruimte.
Ik er van uit dat droxz zijn polsen erg slecht zijn. Maar zoiets krijg je niet in je laptop gepropt.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/itpic45/Ergonomic_keyboard.jpg

Beter om dat los aan te sluiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

het is zowiezo mogelijk, maar of er ook een markt voor is. Koop een laptop met een apart toetsenbord. De laptop op schoot is toch al niet ergonomisch. Met een apart toetsenbord ben je van het probleem af.

Nogmaals. Laptops zijn gewoon niet ergonomisch. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThaWout schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:12:
Sja, ik weet niet precies hoe extreem je die V-vorm wilt hebben ... maar de Acer TravelMate 6000, 8000 en 4000-series hebben sowieso een wat gebogen toetsenbord.
Hoeft niet zo erg te zien als een toetsenbord van een pc, maar wel gebogen, zodat ik mijn linkerpols toch aardig recht kan houden bij het typen, maar thanxz, ik ga gelijk ff naar die laptops kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:14:
Nogmaals. Laptops zijn gewoon niet ergonomisch. Simpel zat.
Word!
Het voornaamste is dat je je zelf goed recht voor dat apparaat op moet stellen. Dat zorgt al voor stuk minder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 21:17

Elektronicanet

Leds do it!

Je kunt veel beter een los toetsenbord erbij gebruiken. Je laptop plaats je dan in een soort van standaard (bijv. Bakker Elkhuizen, die kreeg ik ook bij mijn laptop op de TU/e). Dan is je werkhouding ook stukken beter. Uiteraard leg je er een losse muis naast, want van die touchpad krijg je heel snel RSI-klachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.edcon.se/shop/images/matting/506750.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Elektronicanet op 13-02-2005 15:24 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:16:
[...]

Word!
Het voornaamste is dat je je zelf goed recht voor dat apparaat op moet stellen. Dat zorgt al voor stuk minder probs.
Dat snap ik ook wel!
Maar dat was niet mijn vraag, deze bestaan met een lichte "v" vorm ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Er is er eentje van Acer, die heeft zo'n beetje een ronde vorm.
Klik even bij Acer rond..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The TouchStream MacNTouch Programmable, Ergonomic Keyboard is a revolutionary add-in product for recent Apple PowerBooks and iBooks.
Je was waarschijnlijk niet naar een Apple laptop op zoek, maar misschien bestaat iets dergelijks ook voor 'normale' laptops. Nog even zoeken...

link : http://www.fingerworks.com/MacNTouch_product.html

Staat hier verder niets tussen? klik

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
enige laptop bij de dynabYte is een Acer met een ronding in het toetsenbord....
Tis er maar 1 tje op het moment en geloof dat ie 1399 euro was (centrino, 1.6 etc)
Pagina: 1