Zyxel 650H op zonnet family werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Dag mede tweakers

op de laatste beurs heb ik een zyxel router/modem gekocht om deze te gaan gebuiken via (versatel)
zonnet breedband family.
Zyxel is getest op planet adsl verbinding en werkte aldaar.
mijn etech modem werkt redelijk maar niet voldoende voor wat ik wens vandaar de aankoop.
instellingen van zonnet.nl getrokken :

Wanneer je bij Versatel ADSL Gratis, Budget of Family niet beschikt over een door Versatel standaard meegeleverd E-Tech modem, probeer dan de volgende instellingen te gebruiken:
alleen mogelijk in combinatie met Annex A modem (=modem voor analoge lijn)
vpi/vci: 0/32
encapsulation: 1483 bridged ip LLC (RFC 1483)
geen username en password nodig

via de wizard van zyxel geprobeerd in te stellen:
routing of bridge =routing (bridge ook geprobeerd)
encapsulation: rfc 1483
lcc of vc = lcc
vpi = 0
vci = 32

volgende pagina van de wizard
IP : 0.0.0.0
network translation: sua only, full en none geprobeerd. (Heb trouwens geen idee wat het verschil is tussen sua en full, heeft toch te maken met het doorzoeken van het netwerk?)
NAT staat in mijn e-tech router op NAPT

kan in de router wel vinden bij diagnostics dat ik een 1024 / 320 kbps verbinding zou moeten hebben dus er wordt wel iets gecommuniceerd maar niet voldoende.
kan geen webpagina's openen en niet pingen.
tijdens de test die aan het einde van de wizard uitgevoerd faalt telkens de "adsl loopback"
firewall heb ik uitgezet zowel op de pc als op het modem.
zodra ik de e-tech weer terug zet heb ik direct verbinding.
iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door hoeretoeter op 13-02-2005 15:14 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zet hem op "Routing" (bridge is puur modem dus voor 1 PC zegmaar).

Kies nu voor "ENET ENCAP" dat is de zyxel benaming van 'RFC1483 Bridged-IP'. Kies je voor "RFC 1483" dan krijg je 'RFC1483 Routed-IP' en dat werkt inderdaad niet.

Dus samenvattend:

- keuze tussen ROUTING & BRIDGE --> of je het apparaat als router of als bridge wenst te gebruiken. (kies hier dus ROUTING).
- keuze tussen RFC1483 (RFC1483Routed-IP) of ENET ENCAP (RFC1483Bridged-IP) --> kies dus voor ENET ENCAP (ethernet encapsulated).

Je kunt ook de support pagina's van ZyXEL even raadplegen. Klik dan op Zonnet Family via Versatel met MPoA/DHCP als je inderdaad een abonnement/verbinding hebt zonder inloggen en dus met 1483Bridged-IP.

[ Voor 71% gewijzigd door bjck op 13-02-2005 15:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
Vet bedankt dat is me in ieder geval gelukt!
Kan die e-tech de deur uit!

Nog een ander vraagje.
Thuis kreeg ik het niet voor elkaar om het netwerk te doorzoeken naar shared maps en computers die op het netwerk aanwezig waren.
Heeft de network translation (SUA only / FULL Feature of None) daar iets mee te maken?
De firewall blokkeerd toch alleen contact van buiten het internet?

De router stond SUA only voor de rest gewoon standaard uit de doos. (alleen wizard ingesteld)

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
hoeretoeter schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:11:
Vet bedankt dat is me in ieder geval gelukt!
Kan die e-tech de deur uit!

Nog een ander vraagje.
Thuis kreeg ik het niet voor elkaar om het netwerk te doorzoeken naar shared maps en computers die op het netwerk aanwezig waren.
Heeft de network translation (SUA only / FULL Feature of None) daar iets mee te maken?
De firewall blokkeerd toch alleen contact van buiten het internet?

De router stond SUA only voor de rest gewoon standaard uit de doos. (alleen wizard ingesteld)
Netwerk heeft niets met je router te maken. Gaat alleen door het switch gedeelte heen eigenlijk en zo zullen je PC's direct elkaar op je LAN zien. Kan van-alles zijn dat dat niet lekker werkt. Blijft windows ;)

Geen idee wat verschil verder doet tussen SUO only & FULL Feature. NONE werkt niet omdat je dan geen routering hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.