Powerbook re-install

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Het wordt tijd dat ik m'n powerbook even helemaal opfris en opnieuw installeer..
Bij een PC is het makkelijk; outlook.pst back-uppen, desktop, favorites en files ergens onderbrengen en je kunt gaan.

Hoe zit dat bij de mac? iTunes library weet ik wel te vinden, bestanden geen probleem.. Maar mail bijvoorbeeld? En zijn er meer dingen die ik niet moet vergeten voordat ik formatteer?
Ook bijvoorbeeld programma's als Delicious Library, zit m'n DVD collectie in, waar slaat ie dat op?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Je kunt gewoon reinstallen met behoud van je user account, ik weet niet zo zeker of hij hierbij ook alle applicaties onthoud. Ik heb namelijk mijn powerbook gereinstalled maar dat was compleet overnieuw. Dus alle apps en docs ook overnieuw.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Alle bestanden worden bewaard in je Home map. Je kan dus van je Home map een ZIP bestand maken en later de inhoud hiervan slepen in de nieuwe Home map.

Je Delicious Library documenten vindt je waarschijnlijk in de '~/Documenten' map of anders in de '~/Bibliotheek' map (De '~' wordt in Unix gebruikt om je home map aan te geven). Je Mail map is ook te vinden in de '~/Bibliotheek' map, maar je kan natuurlijk ook vanuit Mail de mailbox exporteren en later weer importeren.

Naast de back-up van je Home map, moet je wellicht ook nog een back-up maken van een aantal applicaties.

Het is trouwens raadzaam om eerst de '~/Bibliotheek' map te controleren en overbodige bestanden te verwijderen voordat je een back-up maakt. Je begint dan op je nieuwe systeem zo schoon mogelijk.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

De enige reden die ik me kan bedenken voor opnieuw te installeren is dat je hem verkoopt of dat je ergens in de system map hebt zitten klooien (zoals ik ooit).

Je verkoopt hem waarschijnlijk niet want je wil backuppen, wat is je probleem dan? Het enige wat ik soms doe is bevoegdheden herstellen en de log-files wissen.

</onzin>

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
hydrus schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:49:
De enige reden die ik me kan bedenken voor opnieuw te installeren is dat je hem verkoopt of dat je ergens in de system map hebt zitten klooien (zoals ik ooit).

Je verkoopt hem waarschijnlijk niet want je wil backuppen, wat is je probleem dan? Het enige wat ik soms doe is bevoegdheden herstellen en de log-files wissen.
Heb niet in de systeemmap lopen kloten en verkoop 'm ook niet.. Reden is dat het gewoon een beetje een bende is, wil alles vers hebben.. Mail crasht vaak, andere programma's lopen ook soms instabiel, het systeem is TRAAAG (zou niet moeten; G4 1,33 met een gig ram).. Dus wel reden voor een her-install..

Ik wil dus eigenlijk helemaal overnnieuw, alles eraf dus.. En dan opieuw weer indelen. Maar wel graag een aantal programma's back-uppen.. Als ik m'n home-dir bekijk, staat die vol met vanalles, wat ik het liefste ook weggooi.. Delicious Library heb ik gevonden trouwens, staat in het mapje Bibliotheek / Application support. Is het mailmapje in Library ook gewoon een mapje ergens wat ik nu ergens kan opslaan en later weer terugzetten (dat ook al m'n rules en folders behouden blijft)..

[ Voor 3% gewijzigd door Obi op 13-02-2005 15:12 ]