Toon posts:

Marvell Yukon 10/100/1000 verbindingsproblemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb eergister een asus k8v-x mobo gekocht :)

daarop zit een of ander wazig merk netwerk kaart, de marvell yukon gigabit ethernet kaart

Nu is het volgende probleem.

een voorbeeldje:
pc1 = marvel yukon
pc2 t/m 8 heeft andere kaarten (3com, realtek, intel, 3com wifi enz.)

Elke keer als ik vanaf een willekeurige pc naar pc1 verbind loopt deze vast op de netwerk verbinding...

Ik heb een driver update gedaaan 6.31.00 --> 6.36.00 en nu werkt de hele kaart niet meer
windows kan de vereiste drivers niet laden (code 31)

BAH!

Heeft iemand een ideetje?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Waarom probeer je niet de 7.24 driver?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
op asus.com staat de 6.36 als nieuwste, ben nu vanaf marvell.com 7.24 aan t downen :)

keep you posted

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

Johnny E

Dôh !!

Met de van Windows Update ge-downloadde drivers heb ik dezelfde problemen, met de Yukon 7.24 drivers van de Marvell site werkt de chip wel naar behoren.

Moet wel zeggen dat ik de Broadcom en Intel gigabit adapters een stuk betrouwbaarder, sneller en minder resource vretend vind. Het is echt een budget oplossing.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist de driver geinstalleerd 7.24.3.1

en heb nu net 42mb gekopieert zonder problemen... nu kijken of het probleemloos blijft :)

Thx voor de tip fatal!

Wat is er tgrouwens mis met gewoon de 3com chip of realtek zelfs.......

waarom moet er altijd een apart ding op wat niet ondersteunt word? ik zie veel problemen met marvell op dit forum

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:51 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
FYI 3Com gebruikt exact dezelfde Marvell chip als jij nu hebt (behalve op de server kaarten)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
hmm... dat wist ik niet :) maar je snapt wel wat ik bedoel :p

Anyway,

Zojuist weer een crash gehad... terwijl ik een MAP opende via het netwerk :(
BAH! hele computer vast!

geen error te vinden, ook niet in de logboeken van windows.
Ik gebruik windows 2000 pro sp4 op alle machines hier.

heeft iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
vreemd dat je zoveel problemen hebt met je marvell kaart ik heb um nu hier een paar maanden op mun K8V-SE deluxe en nog nooit 1 enkel probleem mee gehad werkt als een pareltje zelfs onder linux :D:D:D

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
hmm.. op mijn Asus A7N8X-E Deluxe zit ook een Marvell Yukon chip, en ik vind het een geweldig ding.

Snel, betrouwbaar, resource-vriendelijk.... heer-lijk :P

*dit als een anti-anti-marvell post :P*

Verwijderd

Topicstarter
bah :) ik ga maar gewoon een 3com kaartje in een pci slot duwen denk... dan werkt t tenminste.

Ik heb dit ook al eens gehad met een ander moederbord waar een 1000mbit chip op zat heb toen van ellende een nieuw bord gekocht....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:20:
bah :) ik ga maar gewoon een 3com kaartje in een pci slot duwen denk... dan werkt t tenminste.

Ik heb dit ook al eens gehad met een ander moederbord waar een 1000mbit chip op zat heb toen van ellende een nieuw bord gekocht....
Nou, die Marvel Yukon chips zijn anders razend goeie chips... misschien ligt het ergens anders aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
mja heb jij ideeen? ik niet eigenlijk...

settings lijken allemaal goed want tussen andere comps werkt het allemaal...

enne ja uh wat kan het anders zijn?
Pagina: 1