Toon posts:

Duron 700 Core beschadigd...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was weer aan het klooten aan die pc en haalde de cooler blijkbaar met te veel geweld los. Resultaat, mijn duron 700 core beschadigd. Ik heb het over de randjes waar nog geen millimeter vanaf is 'gestoten'.

Ik vraag me af; is hij zo snel 'naakt' die core? Want ik zie al electronica uitsteken. maar AMD mocht wel wat stevigere randjes maken eromheen... dit is shit.

Wie heeft ook dit geflikt, want ik moet waarschijnlijk een nieuwe halen. En met de prijsverlagingen kan het reuze meevallen.

Verwijderd

Doet hij het nog wel? Als dat het geval is, gewoon laten zitten... Als hij het niet meer doet, plak je gewoon de koeler er weer op en ga je met het mobo met proc en alles erop en eraan terug naar de winkel.

Daar doe je gewoon een beetje zielig alsof je van niks weet en dat hij het "ineens" niet meer deed, als je dan mazzel hebt krijg je gewoon voor niks een nieuwe...

Bij een kennis van mij werkte het in ieder geval wel, dat was bij Funprice...

Verwijderd

LOOOOL
ben dus blijkbaar ni den eenige die dien truk gebruikt...:D

hoelang hebde hem al??!!
uw proc...want hebde nog garantie, anders kunde fluiten zenne, lekker WEER wa geld uit geven

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, ik werk ook in en computerzaak en haat het ook als mensen schijnheilig gaan doen. Dus ik koop liever gewoon een nieuwe. Maar mijn vraag was; zijn die randjes zo klein uitgefreest dat bij -1 mm al de core blootligt?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

The Legend

*Plop*

Volgens mij is dat niet normaal, ik heb ook wat te ruw m'n Spire op mijn Athlon gedrukt en toen waren er ook wat hoekjes afgebrokkelt, en ik zag verder geen electronica uitsteken :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

bij een duron ligt de core aan de oppervlakte, je kunt em zien zitten. Dus idd, moet je er dan heel voorzichtig mee doen. Maarja, dit is ook wel nodig om het ding een beetje fatsoenlijk koel te kunnen houden.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 11:57

Nessuno

io sono nessuno

als ze je daar garantie op geven zijn ze niet helemaal lekker ik bedoel

als ik op alle AMD Procesoren garantie had moeten geven de afgelopen maanden

dan had ik nou 30 proc die rot waren
:)
zoveel heb ik er al in de winkel gehad waarvan de cuore was afgebroken :(

cuore is inderdaad een beetje brak Van AMD
intel is echter ook al op de goeie weg bezig

heb van de week al 2x een celeron 600 gezien die ook mooi was afgerond aan 1 kan van de quore >:)

de truuk om hem niet aftebreken is
eerst het achterste beugetje plaatsen
en dan het voorste beugeltje met een busdraaier plaatsen en veder de cooler/coolblok gewoon met rus laten/niet aan komen tijdens het plaatsen van je cooler
dan kan je hem 1001 x dr op en dr af halen
de quore breekt nl af als je te veel kracht op 1 van de kanten van je cooler uitoevend
als je dus je cooler niet aan raakt breekt het ook niet af !!!:)

Na rose e cient spin

Verwijderd

Tsja als je ziet dat een verschil tussen .25 en .18 micron al groot is. Kun je nagaan dat 1mm ook wel veel is.

Beetje voorzichtigheid kan dus geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben teruggegaan, de kapotte duron core viel onder garantie. Ze konden ze makkelijk claimen bij de distribiteur! 80 piek bijbetaald en ik heb een nieuwe duron, 800MHZ!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op zondag 07 januari 2001 12:55 schreef prodigy het volgende:
als ze je daar garantie op geven zijn ze niet helemaal lekker ik bedoel

als ik op alle AMD Procesoren garantie had moeten geven de afgelopen maanden

dan had ik nou 30 proc die rot waren
:)
zoveel heb ik er al in de winkel gehad waarvan de cuore was afgebroken :(

cuore is inderdaad een beetje brak Van AMD
intel is echter ook al op de goeie weg bezig

heb van de week al 2x een celeron 600 gezien die ook mooi was afgerond aan 1 kan van de quore >:)

de truuk om hem niet aftebreken is
eerst het achterste beugetje plaatsen
en dan het voorste beugeltje met een busdraaier plaatsen en veder de cooler/coolblok gewoon met rus laten/niet aan komen tijdens het plaatsen van je cooler
dan kan je hem 1001 x dr op en dr af halen
de quore breekt nl af als je te veel kracht op 1 van de kanten van je cooler uitoevend
als je dus je cooler niet aan raakt breekt het ook niet af !!!:)
wat is het eigenlijk??? cuore of quore :z

Verwijderd

Het is gewoon CORE , zoals in het Engelse CORE wat centrum of middelpunt betekent . De Processor Core is dan ook het verwerkingsCENTRUM

Verwijderd

had een spacer gebruikt dan gebeuren die dingen niet he maar als ie het nog doet gewoon blijven gebruiken tot ie dood gaat

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Op zondag 07 januari 2001 11:42 schreef Moe het volgende:
LOOOOL

hoelang hebde hem al??!!
uw proc...want hebde nog garantie, anders kunde fluiten zenne, lekker WEER wa geld uit geven
Er vloeit toch ook ABN uit je pen? Typ het dan ook, geen flame, maar dit is lastig lezen

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 09:50
Op zondag 07 januari 2001 11:42 schreef Moe het volgende:
LOOOOL

hoelang hebde hem al??!!
------------------
Er vloeit toch ook ABN uit je pen? Typ het dan ook, geen flame, maar dit is [b] lastig lezen [/quote]
------------------------------

hij is vast een belg !! :P, ik heb gehoord dat die hier ook wel eens komen ! ;)

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Op maandag 08 januari 2001 19:11 schreef real_raichu70 het volgende:
Het is gewoon CORE , zoals in het Engelse CORE wat centrum of middelpunt betekent . De Processor Core is dan ook het verwerkingsCENTRUM
JOO.. niet helemaal wakker??? :)

blaat? BLAAAAAAAAT!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Maar mijn vraag was; zijn die randjes zo klein uitgefreest dat bij -1 mm al de core blootligt?
Simpel: hoe kleiner je de marge weet te krijgen, hoe meer cores je uit één plak silicium kan halen. En dat kan weer hogere yields (opbrengsten) hebben waardoor de prijs lager (of winstmarge hoger) kan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1