Toon posts:

Zelfbouw PC ASUS AMD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn eigen pc in elkaar te zetten en wil daar de volgende configuratie voor gebruiken:

Behuizing: AOpen QF50C (300Watt)
Processor: AMD Athlon 2600+
Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe (Socket-A)
Geheugen: 2x Kingston DIMM 256 MB pc3200 (400MHz)
Video: Asus GeForce V9520 Magic/T 128MB (400MHz)
HDD: Maxtor Diamond 10 200GB S-ATA

Wie kan mij vertellen of bijvoorbeeld het geheugen beter 2x 256 kan zijn dan 1x 512 en welke (low-cost) video kaart beter is. Is een 300Watt voeding genoeg en hoeveel koeling gaan ik nodig hebben?? En is de behuizing wel geschikt voor dit moederbord?? Zijn er verder nog aanraders of absolute afraders??? In ieder geval bedankt :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57
Misschien de FAQ eens lezen :?

Als je twee reepjes van hetzelfde geheugen gebruikt dan kun je ze in dual channel gebruiken en heb je in theorie meer geheugenbandbreedte (als je moederbord/chipset dat tenminste ondersteunt). Als je moederbord volgens de ATX-norm is en in je kast voldoet ook aan de ATX-norm dan past je moederbord erin.

Dit waren even twee algemene opmerkingen, ik heb verder niet gekeken naar welke onderdelen je hebt gebruikt (en wat hun specificaties/eigenschappen e.d. zijn) ... dat kun je toch zelf wel opzoeken neem ik aan?!

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter! op 13-02-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie,

Het moederbord ondersteund dus dual channel dus lijkt mij het beter om 2 reepjes erin te doen ipv 1 van 512. Weet alleen niet of het verschil merkbaar is. Dat de ATX moederborden in een ATX kast passen lijkt me vrij logisch jha, maar wil dus weten of een voeding van 300Watt wel voldoende is.

Heb verder wat alternatieve onderdelen gezocht:

Video:

Asus Nvidia 9520 MAgic/T 128mb
ATI Radeon 9250 128mb

Behuizing:

AOpen Qf50A zwart 300W
AOpen Qf50C zwart 300W
Q-Tech LE-MD zwart 350W

Moederbord:

Asus A7N8X-E Deluxe
Abit NF7-S2G

Iemand op of aanmerkingen welke het beste is. En ja heb al op internet gekeken maar wil de mening weten van de gebruikers zelf en niet zon algemeen verhaaltje. Dus wie kan mij hiermee helpen??/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 13:58
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:30:
Bedankt voor de snelle reactie,

Het moederbord ondersteund dus dual channel dus lijkt mij het beter om 2 reepjes erin te doen ipv 1 van 512. Weet alleen niet of het verschil merkbaar is. Dat de ATX moederborden in een ATX kast passen lijkt me vrij logisch jha, maar wil dus weten of een voeding van 300Watt wel voldoende is.
dual channel is gewoon sneller, ik zou daar dus voor gaan.
Video:

Asus Nvidia 9520 MAgic/T 128mb
ATI Radeon 9250 128mb
de 9520 bestaat niet, typfout? zo ja, het scheelt niet veel, als 1 van de 2 passief gekoeld is: neem die. Als beide zaak: maakt niks uit.
Behuizing:

AOpen Qf50A zwart 300W
AOpen Qf50C zwart 300W
Q-Tech LE-MD zwart 350W
Neem geen Q-tec, slechte voedingen, ook al geeft die 350w aan.
Die Aopen voedingen zijn helemaal niet slecht, die trekken je systeem wel. Welke van de 2 jij wilt maakt niet uit, kast ziet er anders uit, maar wel zelfde voeding
Moederbord:

Asus A7N8X-E Deluxe
Abit NF7-S2G

Iemand op of aanmerkingen welke het beste is. En ja heb al op internet gekeken maar wil de mening weten van de gebruikers zelf en niet zon algemeen verhaaltje. Dus wie kan mij hiermee helpen??/
Ik zou voor de asus gaan, is wat luxer.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Asus mobo met Aopen kast gaat perfect, als je nog geheugen later bij wil kopen dan 1x 512 (zijn maar 3 sloten) anders 2x 256
en de 300W Aopen is stil en heb ik zeer goede ervaringen mee, Qtec zou ik niet eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20
Voeding: neem de Aopen, of iig geen Qtec.
Geheugen: neem lekker 1x 512, je systeem heeft toch de bandbreedte niet om dual channel kwijt te kunnen. Met 1x 512 kun je er nog eens wat bijzetten.
Video: neem liever een 9600 Pro/XT. Veel meer waar voor je geld. Zo'n 9250 is een kaart van 3 jaar oud (sterker nog, een aftreksel van een kaart van bijna 4 jaar oud).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Het klinkt misschien raar maar waarom nu nog een socket a halen als je voor plus minus 50 euro meer uit gegaan van pricewatch bodem prijzen (weet niet of dit binnen het budget past hoor), ook voor een athlon 64+ op socket 939 kan gaan. dan heb je toch iets meer power voor je poen denk ik en je kan makkelijker in de toekomst nog een proccessor upgrade halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal. Wordt dus iig een Aopen kast met de ASUS A7N8X-E Deluxe mobo. Video ben ik nog niet overuit. Was idd een typfoutje, bedoelde een GeForce 9250 Magic/T. Heb gekeken naar die ATI 9600 maar vind hem wel erg duur. Volgens zo'n vergelijkingssite (prijsvergelijker.nl ofzo) is die nVidia kaart toch wel een van de beter in zijn klasse. Wat ik met dat werkgeheugen doe weet ik nog niet. Zal wel 2x 256 worden, kan altijd nog een 512 erin doen om uit te breiden naar 1gyg. Lijkt me wel genoeg toch.

Ik ga voor een Socket A moederbord omdat ik nog een 2400+ en een 2600+ processor heb liggen, scheelt weer in aanschaf dus. Daarnaast is die Asus snel genoeg en past nog mooi binnen het budget. Helaas geen geld voor een 64bit mobo + processor. Miss later een Sempron maar zit er voorlopig ook nog niet in.

Miss iemand nog een goed idee voor een grafische AGP kaart?? max 70euro. Ik kom steeds op die nVidia 9250 Magic uit maar miss dat iemand wat anders weet??? iig bedankt allemaal :D:D

Greetz TT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Het enige wat van belang is is wat je met je pc wilt gaan doen.
En een sempron is minder snel dan een athlonXP.

[ Voor 28% gewijzigd door UltraR-pc op 13-02-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 13:58
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:51:
Thnx allemaal. Wordt dus iig een Aopen kast met de ASUS A7N8X-E Deluxe mobo. Video ben ik nog niet overuit. Was idd een typfoutje, bedoelde een GeForce 9250 Magic/T. Heb gekeken naar die ATI 9600 maar vind hem wel erg duur. Volgens zo'n vergelijkingssite (prijsvergelijker.nl ofzo) is die nVidia kaart toch wel een van de beter in zijn klasse. Wat ik met dat werkgeheugen doe weet ik nog niet. Zal wel 2x 256 worden, kan altijd nog een 512 erin doen om uit te breiden naar 1gyg. Lijkt me wel genoeg toch.

Ik ga voor een Socket A moederbord omdat ik nog een 2400+ en een 2600+ processor heb liggen, scheelt weer in aanschaf dus. Daarnaast is die Asus snel genoeg en past nog mooi binnen het budget. Helaas geen geld voor een 64bit mobo + processor. Miss later een Sempron maar zit er voorlopig ook nog niet in.

Miss iemand nog een goed idee voor een grafische AGP kaart?? max 70euro. Ik kom steeds op die nVidia 9250 Magic uit maar miss dat iemand wat anders weet??? iig bedankt allemaal :D:D

Greetz TT
ati 9550? Die is sneller dan de 9250, en rond de 60-65 euro.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1