Pioneer P3630MP/4700MP subwoofer vraagje

Pagina: 1
Acties:

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik ben van plan de Pioneer P3630Mp of de Pioneer 4700MP te kopen, ik begreep namelijk dat Pioneer over het leuke trukje beschikt dat ik alle lage tonen (bas) via mijn sub-woofer kan laten lopen, zodat ik mijn normale 4 boxen harder kan zetten zonder kwaliteitsverlies, weet iemand hier iets van? Die vriend heeft namelijk de standaard boxen van zijn auto en een cheap-ass subwoofer, en geloof me, je word toch aardig doof in die auto! _/-\o_ Die van mij is van Sony (Woofer).

Graag wat uitleg hierover!

Alvast bedankt!

Pioneer P3630MP: (P3600MP is hetzelfde alleen dan met groen licht)
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1073914399006deh3630mp_detailpage.jpg

Pioneer 4700MP:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1105436450895deh4700mp_detailpage.jpg

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Je bedoelt dus dat je de lage tonen uit de voorspeakers (die op de radio zijn aangesloten) filtert?
De 3600(3630) heeft dit helaas niet, daarom heb ik zelf voor de 5600 gekozen. Bij de nieuwe series zie ik het zelfs pas vanaf de 6700 erbij staan (HPF, High Pass Filter)

• nvanthoff
Dus dan praten we over dit model:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraudio/pioneer/1077618497949dehp5600mp_detailpage.jpg

Die kost op internet € 209,- zag ik.
Pioneer vertelt dit:

The sound has never been smoother with EEQ+ precision tuning featuring a Low Pass Filter and High Pass Filter, SFEQ for independent bass and treble customisation, Direct Sub Drive and the handy EQ-EX button.

Dat bedoel je?
Want dan moet ik inderdaad maar een P5600MP kopen. Beetje spijtig dat het niet op de goedkopere modellen zit! :P
Als het goed is moet het wel een erg bizar effect geven toch? Want je kan toch alle boxen (dus zowel de 2 die voor zitten als die achter zitten) dan zonder bas instellen, zodat ik de bas volledig laat opnemen door mijn subwoofer?

Bedankt voor je reply!

[ Voor 12% gewijzigd door nvanthoff op 13-02-2005 17:11 ]

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ja precies zoals je zegt. Je kunt alle bas afvangen en naar de subwoofer sturen, zodat je luidsprekers alleen weergeven waar ze goed in zijn :)

Als je hem goedkoper wilt zou ik trouwens eens op ebay duitsland zoeken. Daar heb ik de mijne ook vandaan voor een heel stuk minder dan wat hij in NL kost ;)

• nvanthoff
Op Ebay is hij idd zeer betaalbaar! >:)

Heb je een goede idee qua afstelling voor dat LPHP? Ik snap dat het afhankelijk is van je boxen, maar dan heb ik een startpunt om vanaf daar te testen!

Bedankt voor je uitleg! :)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

De standaardwaarden die ik in kan stellen zijn (uit mn hoofd) 50, 80 en 120 Hertz.. maar weet het niet zeker.
Denk dat je met 80 altijd wel lekker zit. De meeste subs spelen dit goed mee, en je haalt een hoop belasting van je speakers af. Maar proberen is het magische woord ;)
Pagina: 1