Toon posts:

kwaliteit van de HP 1904? (ivm samsung 910T)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben me al een tijdje aant verdiepen in 19" TFTs, nu blijven op dit moment 2 modellen over, waarvan er over een maar heel weinig te vinden is, zowel op internet als hier, misschien zijn er mensen die ervaringen hebben, en die dan kunnen delen met mij :) zodat ik een betere keuze kan maken!
De andere monitor die ik op het oog heb is de samsung 910T.
beide hebben DVI, wat wel een must is vind ik.
Ik game niet veel, soms een beetje, maar de hp schijnt wel een response tijd van 16 ms te hebben ipv 25 bij samsung, is dit ook echt zo en hoe zit het met evt ghosting?
constrast is daarintegen weer veel beter bij samsung...

Wie helpt me op weg?
gr J

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je niet gamed, zou ik absoluut de Samsung 910T nemen vanwege zijn mooiere kleurweergave en contrast.

Wat ook een goed plan is om even naar een winkel te gaan waar ze beide modellen hebben staan en het verschil met je eigen ogen te bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik niet game, maar wel zeker niet veel meer.. maar daar zou ik ook mijn bakbeest van nu voor kunnen gebruiken evt...
en wat betreft die winkel, die heb ik niet gezien tot nu toe, beide monitoren zijn lastig te vinden op zich al, laat staan dat ze beide in 1 winkel te zien zijn :( misschien is dat in de randstad anders maar hier in limburg(&zelfs over de duitse grens) is het lastig die monitoren te vinden....

Verwijderd

Ik heb de Hp f1904 even gehad, heb 'm na een week teruggebracht. Op zich een heel mooi scherm maar de kijkhoek is klein, zelfs als je er recht voor zit is de bovenkant wat donkerder dan de onderkant en zijn de zijkanten bij witte achtergrond licht gelig. De kleuren waren ook minder goed dan bij de Iiyama e481s die ik nu heb, dat komt omdat de Iiyama een IPS-paneel heeft en de HP een TN. design is wel heel mooi, ergonomie is ook perfect (hoogteverstelling, draaibaar) en tekst was volgens mij nog beter leesbaar dan bij de Iiyama.
Je kan misschien de openingspost van "[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 2" eens lezen, daar vind je uitleg over de eigenschappen van de verschillende panelen die gebruijt worden. kort samengevat:

TN-paneel (bv. HP f1904):
-snelle reactietijd
-kleine kijkhoek
-waarschijnlijk 6 bit paneel, dus mindere kleurweergave

IPS-paneel (bv. Iiyama e481s)
-goede reactietijd (25ms IPS ~ 16ms TN)
-grote kijkhoek
-altijd 8bit, goede kleuren
-kristaleffect, soms paarse schijn bij zwarte achtergrond als je langs de zijkant kijkt

MVA/PVA-paneel (bv. Samsung 910T)
-heel goede kleuren (praktisch altijd 8bit)
-hoog contrast
-grote kijkhoek
-slechte reactietijd, ghosting

Als je een MVA/PVA zou nemen kijk dan ook es naar de Dell 1905FP, die gebruikt hetzelfde paneel als de veel duurdere Samsung 193P aan een hele mooie prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 13:04 ]