[openGL] wireframe over solid texture?

Pagina: 1
Acties:

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Hoe kan ik het makkelijkst over een textured object, een wireframe laten zien (zwarte lijnen)? Ik wil dus dat je gewoon het normale object met texture ziet, en daar in de wireframe. Hetzelfde als solid en wireframe gecombineerd in 3ds. Daar moet toch wel een makkelijke manier voor zijn?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Twee passes, met een z bias voor de wireframe pass :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Ja, dat heb ik nu net gedaan, maar ik vond het niet echt een mooie oplossing. Was een beetje lastig, omdat de 3d engine niet van mij is...moet dus een hack ergens in die code zetten dat mijn objecten twee keer gerendered worden. Oh well :) Het werkt, en is alleen om screenshots te maken. Thnx.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar ik vond het niet echt een mooie oplossing
Ben ik het mee eens, maar er is gewoon geen andere manier om het te doen. Er bestaat geen speciale fill&wireframe mode die in een keer de outline in een constante kleur tekent en een texture fill doet, dus dan zit je sowieso al met aparte passes. Een z-compare van equal zou op zich fijn zijn, ware het niet dat lijnen meestal niet als echte lijnen getekend worden maar als polygonen, waardoor door afrondingsfouten de z-waarden van die pixels op de lijn niet gelijk zijn als die op dezelfde plek op de polygoon. Een kleine z bias is dan ook de enige oplossing :)

Ja, of je moet de lijntjes apart renderen, en dat als texture over je polygoon plakken. Dan kan het zelfs in een enkele pass (als multiple texture ondersteund worden iig, maar de hardware kan dat tegenwoordig altijd wel), of anders met een z-compare van equal (dezelfde polygoon, dus ook dezelfde afrondingsfouten per pixel, dus dezelfde z-waarden :)). Om dit per poly te doen is echter nogal traag.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 13-02-2005 15:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Topicstarter
Wire texturen is niet echt een optie, aangezien zowel geometry als texture via LOD gaan. Maar het werkt wel ok met 2 passes en glPolygonOffset(). Ik kon me herinneren dat vroeger, de 3DFX monster3d (toen Nvidia nog een niet serieus genomen dwerg onderneming was hehe) wel zo'n soort van vlag had. Een apparte 'render edges' toggle oid. Maar misschien vergis ik me, en het bestaat in ieder geval nu niet meer :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik durf het hier in P&W bijna niet te roepen, maar wat dacht je van 1x normaal renderen en 1 keer als wireframe vanuit hetzelfde camerastandpunt, en deze dan in photoshop over elkaar heen zetten (klooien met de opacity van de laag)...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh, photoshop in een realtime environment? Right. Zeg idd maar niets meer :P

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

hm... ik zoek eigenlijk nog wel iets om dit te kunnen doen.
Ik doe dus nu ook wat Zoijar doet, maar in een progje zou dat natuurlijk veel prettiger zijn...

zijn hier tutorials voor te vinden ? (liefst in C# :X)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zat, zowel MSDN als een enorme hoeveelheid aan community sites. [google=directx tutorial C#], hier is P&W niet echt voor bedoeld.

Pagina: 1