SQL-Query voor text met bepaalde format

Pagina: 1
Acties:

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Ik wil graag een query uitvoeren waarmee de text aan een bepaalde format voldoet.

Als volgt:

De text moet bestaan uit 2 letters, 2 cijfers en dan weer 2 letters.
Bijv 12KE34 is correct
1EK234 is niet correct

de query moet er zoiets uitzien

SELECT Text FROM tabel WHERE Text LIKE ????

Pete

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 15:24
Je kunt ook gebruik maken van reguliere expressies (iig in MySQL)

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wil je topic ook even aan met de richtlijnen uit P&W FAQ - De "quickstart" ; wat gaat er mis, wat heb je zelf geprobeerd en welke database gebruik je :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Ik heb mijn data nu is een MSDE database zitten. Dan zou ik de boel moeten omzetten.

Nog andere ideeën voor MSDE of MS 2000 SQL Server!
Heb al verschillende LIKE statements geprobeerd, voor MSDE of MS 2000 SQL Server.
Bij google nog niet kunnen vinden. Kan zijn dat ik de zoek parameters niet goed heb, maar vaak vind ik wat ik weten wil. Kan blijven zoeken maar als iets niet gaat kun je zoeken tot je een ons weegt.

Ik hoor nu inmiddels dat het met MySQL wel kan. Hoop alleen dat iemand iets weet voor MSDE of MS 2000 SQL Server.

[ Voor 61% gewijzigd door peterhuibers op 13-02-2005 14:20 ]

Pete

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
Met een LIKE statement ga je er niet komen; als je enkel wilt kijken naar 'het formaat' van het veld (dus niet de inhoud, maar of er 2 letters, 2 cijfers en 2 letters in voorkomen, in die volgorde), zal je het met regular expressions moeten doen.
Echter, SQL Server heeft geen regex ondersteuning, maar misschien heb je hier wat aan:

klik

https://fgheysels.github.io/