Toon posts:

Geforce 6600GT op sli moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb een klein probleempje
ik heb een Moederbord gekocht, een gigabyte GA-K8NXP-SLI
en ik had alles in mekaar gezet (amd 64-3200, 200GB max., 512mb geheugen)
Ik heb dus ook een Gigabyte geforce 6600GT pci-e erbij, en heb alles goed inmekaar gezet
maar nu als ik de computer opstart (zonder windows) start die wel normaal op
maar het beeld wat ik krijg is zwaar slecht, verkeerde kleuren, beeld geblokt, of
in strepen.
Ik d8 dat het aan het sli kaartje lag wat erin zit, maar toen ik het had omgewisseld
van sli-modus, naar normal-modus, blijft hij slecht beeld geven, of hij zegt dat er geen videokaart
in zit.

Ik heb de videokaart er ook eens eruit uit gehaald, en opnieuw ingezet. Ook heb ik gewisseld van
pci-e slot, met een heel ander resultaat, hij hoort het zelfde te doen volgens het moederbord boekje maar doet hij niet.
Bij het eerste pci-e slot, doet hij de eerste 15sec. goed, daarna wordt het beeld weer blokjes en dikke strepen.
In het 2e pci-e starte de computer wel op maar bleef het beeld zwart, maar toch aan stond. (gele lampje van monitor brande in plaats van het oranje), ik denk dat hij geen of verkeerd contact maakt met beeldscherm.
Ik vraag me af of dit nou ligt bij mjin videokaart, of bij mijn moederbord.
Ik hoorde van iemand al dat waarschijnlijk mijn videokaart geheugen brak was?? ik weet het nie.......

Verwijderd

Ik heb ook zo'n soort van probleem met mijn 6800gt (zonder sli enzo) en mensen zeggen ook om mijn mem terug te klocken of dat ie te heet word. Misschien is dat hetzelfde probleem. Ik weet niet of de 6600gt een molex nodig heeft, als ie dat wel heeft stop hem er maar in. (kdenk wel dat je dat gedaan hebt.) En anders terugbrengen in de winkel ofzo. ;( BTW, probeer ff een andere hdd..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 13:50 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
maar het beeld wat ik krijg is zwaar slecht, verkeerde kleuren, beeld geblokt, of
in strepen.
Lijkt me dat dat je kaartje het nogal warm krijgt. (en dan vooral het geheugen)
Zorg voor een goede ventilatie in je case of probeer eens een ander merk van videokaart. (koelers verschillen nl heel wat van merk tot merk)

Indien je dit probleem nog hebt, moet je eens een ander moederbord proberen.

March of the Eagles

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 20:37
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:49:
Ik heb ook zo'n soort van probleem met mijn 6800gt (zonder sli enzo) en mensen zeggen ook om mijn mem terug te klocken of dat ie te heet word. Misschien is dat hetzelfde probleem. Ik weet niet of de 6600gt een molex nodig heeft, als ie dat wel heeft stop hem er maar in. (kdenk wel dat je dat gedaan hebt.) En anders terugbrengen in de winkel ofzo. ;( BTW, probeer ff een andere hdd..
een 6600GT heeft geen molex nodig. een 6800GT die ik in heb gebouwd had er zelfs 2 nodig :*)

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-08 12:23
martijnf schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:13:
[...]

een 6600GT heeft geen molex nodig. een 6800GT die ik in heb gebouwd had er zelfs 2 nodig :*)
Uhm ik weet niet wat voor 6800Gt jij hebt maar een normale 6800GT heeft 1 molex en de Ultra heeft er als enige 2 ;)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

star-saber

Ryzen

een 6800 gt pci express heeft ook 2 molex aansluiting dmv verloop kabel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:23:
[...]

Lijkt me dat dat je kaartje het nogal warm krijgt. (en dan vooral het geheugen)
Zorg voor een goede ventilatie in je case of probeer eens een ander merk van videokaart. (koelers verschillen nl heel wat van merk tot merk)

Indien je dit probleem nog hebt, moet je eens een ander moederbord proberen.
Er zit standaart een goede koeler op (gigabyte), ik denk zelf dat het eerder dat de videokaart kapot is, of dat er te weinig voeding is, alleen krijg je dan d8 ik helemaal geen beeld (het is 300wat, zou eigenlijk voldoende moeten zijn d8 ik).
IK denk dat ik beter de videokaart zou terug kunen zenden naar de winkel( hij is net een week nieuw), maar ik weet nog nie zkr of het mijn moederbord is of mijn videokaart, en ik ken niemand die een pci-e moederbord, of videokaart heeft om daarmee te testen.

afbeelding videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.rctholland.nl/~mark/GoT/6600gt/gigabyte/kaart.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 20:00 ]

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 14:47
[...]
een 6600GT heeft geen molex nodig.
:?
Nouw hij zat erop dus ik denk sluit hem dan maar ook aan :+

Enjoy the joy

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik kan me nog wel herinderen dat de Aopen 6600GT videokaarten eerst ook geen blokjes op het geheugen hadden, maar later wel.

Ik denk ook omdat het geheugen te heet werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Gurbe de n00b op 14-02-2005 08:14 . Reden: Type erbij gezet :> ]

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan m'n videokaart het best gewoon terug zenden??

(Zit trouwens geen extra voeding op)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Jongens, wie heeft het nou weer over oververhitting |:(
Zo'n kaart wordt echt niet in 2 minuten meteen loeiheet hoor. Dit is gewoon een defecte kaart. Hoogstwaarschijnlijk het geheugen.

TS:
Steek er eens een PCI kaartje in als je die nog hebt liggen, werkt ie dan wel, normaal beeld? Zo ja, dan zou ik idd die 6600GT laten vervangen door een nieuw exemplaar!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 12:42
300 watt is denk ik wel genoeg, maar ik zou toch eens een andere voeding proberen :)

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-07 13:24
[...]

Een 6600 gt heeft zeker wel een molex nodig. Had hem eerst zonder aangesloten en mijn systeem viel uit zodra er 3d opgestart werd. Molex erin gedaan en het was over!
Pagina: 1