Toon posts:

[XP] hdd + windows = fatal error

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik mijn hdd die ik voor school gebruik in mijn pc stop en boot dan krijg ik zodra ik wat doe een blauw scherm dat windows moest afsluiten omdat er anders schade aan de hardware kon onstaan. In safe mode kan ik er eerst nog wel mee werken maar nu ook niet meer. Op de pc's in school werkt mijn hdd perfect. Thuis boot mijn pc gewoon van de windows op mijn eigen hdd en gebruik die school hdd gewoon als extra schijf. Weet iemmand hoe ik dit kan maken? want er staan bestanden op de school schijf die ik thuis wil gebruiken. Formatteren ofzo is geen optie.

specs:

school hdd: 80gb maxtor
thuis hdd: 2x 160gb maxtor
msi k8n neo
amd 3500+
1gb ram
windows xp pro corp edition

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Blauwe schermen hebben STOP-foutcodes. Die ook al eens bekeken? Als je de schijf er in doet, laat 'ie zich "thuis" wel zien in de BIOS?

[ Voor 22% gewijzigd door Yoozer op 13-02-2005 13:48 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Ik vraag me af via welke computer de installatie van Windows hebt gedaan op die USB schijf. Heb je hem thuis (dus via je eigen computer) of op school geïnstalleerd? En zijn die computers op school allemaal van hetzelfde type? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:53:
Ik vraag me af via welke computer de installatie van Windows hebt gedaan op die USB schijf. Heb je hem thuis (dus via je eigen computer) of op school geïnstalleerd? En zijn die computers op school allemaal van hetzelfde type? :)
Uhm het is gewoon een ide schijf :)

Die school schijf is ook opschool geinstalleerd en al die pc's zijn daar hetzelfde op een paar na maar daar is weer een aparte windows install voor op die school schijf. Schijf word thuis ook gewoon herkend en alles alleen zodra ik bv naar deze computer ga en 1 van de partities op de school schijf aan wil klikken krijg ik dat scherm. De schijf deed het eerst thuis ook gewoon goed alleen ''opeens'' werkte het niet meer.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stop hem eens in eem ide>usb2 kastje dan kan ie overal in ook zonder bracket onzin
(kheb) hier zo'n 2,5" usb dribe .. werelds :)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal best maar punt 1 heb ik zon ding niet. Punt 2 dat lost heb probleem natuurlijk niet op.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15
trekt je voeding het eigenlijk wel (niet zo onbelangrijke vraag)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:04:
Dat zal best maar punt 1 heb ik zon ding niet. Punt 2 dat lost heb probleem natuurlijk niet op.
want er staan bestanden op de school schijf die ik thuis wil gebruiken.
Volgens mij lost dat je probleem wel op ....

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 13-02-2005 22:10 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee tuurlijk niet die hdd moet het gewoon goed doen en ik wil geen geld uitgeven aan een ide naar usb ding.

voeding is een 480watt tagan dus daar ligt het niet aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar boot je de pc nou van de schooldisk op school? Of niet. Misschien is dat ding ook wel active primairy? Jumpers al eens nagekeken?

Misschien even de schijf op fouten checken. Ik ga er vanuit dat je die hdd pas aansluit als de pc uit is. Anders is het wel logisch dat er een bsod komt.

Maar welke? Geef eens wat meer info. Welke stoperror krijg je, wat zijn de parameters.
We hebben je hier al eens vaker op gewezen. Lees Registratievoorwaarden en faq goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.