Hallo,
Wij hebben sinds enkele maanden in onze laptop een USB 2.0 insteekkaart zitten.
Reden: externe HD die op USB 1 te traag werkte en de laptop had geen USB 2 vandaar.
In eerste instantie werkte het perfect!
PC-card erin, WinXP zag het helemaal vanzelf en de HD werkte nu als een trein.
Tot... Er eerst problemen kwamen dat het zeer lang duurde eer de HD werd gezien in het systeem.
En sinds gisteren wordt het apparaat als "onbekend apparaat" gezien en werkt het helemaal niet meer.
Wat heb ik al gedaan:
PC uitgezet, Card eruit, opgestart, alle USB-apparaten verwijderd uit apparaatbeheer.
Laptop herstart, met Card er weer in, 1 voor 1 alle apparaten door XP laten herkennen en installeren.
Ook de card werd als 'hoofdhub' netjes herkend.
Maar als ik de HD er opnieuw op aansluit... ONBEKEND APPARAAT!
Als ik de HD weer op de standaard USB 1 poort aansluit werkt ie wel goed, alleen de bekende melding over een "snel apparaat op een langzame USB-poort".
Dezelfde HD heb ik op een andere PC aangesloten (op USB 2) en daar doet hij het wel meteen goed.
We hebben op dit moment geen tijd om heel Windows opnieuw te installeren.
Is er misschien nog iets wat ik zou kunnen doen om het "snel" te herstellen?
John
Wij hebben sinds enkele maanden in onze laptop een USB 2.0 insteekkaart zitten.
Reden: externe HD die op USB 1 te traag werkte en de laptop had geen USB 2 vandaar.
In eerste instantie werkte het perfect!
PC-card erin, WinXP zag het helemaal vanzelf en de HD werkte nu als een trein.
Tot... Er eerst problemen kwamen dat het zeer lang duurde eer de HD werd gezien in het systeem.
En sinds gisteren wordt het apparaat als "onbekend apparaat" gezien en werkt het helemaal niet meer.
Wat heb ik al gedaan:
PC uitgezet, Card eruit, opgestart, alle USB-apparaten verwijderd uit apparaatbeheer.
Laptop herstart, met Card er weer in, 1 voor 1 alle apparaten door XP laten herkennen en installeren.
Ook de card werd als 'hoofdhub' netjes herkend.
Maar als ik de HD er opnieuw op aansluit... ONBEKEND APPARAAT!
Als ik de HD weer op de standaard USB 1 poort aansluit werkt ie wel goed, alleen de bekende melding over een "snel apparaat op een langzame USB-poort".
Dezelfde HD heb ik op een andere PC aangesloten (op USB 2) en daar doet hij het wel meteen goed.
We hebben op dit moment geen tijd om heel Windows opnieuw te installeren.
Is er misschien nog iets wat ik zou kunnen doen om het "snel" te herstellen?
John
Groeten, John