Toon posts:

"bewegingslag" in de Half Life engine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik games speel die op de Half Life engine draaien, bijv. Counter-Strike en Sven-Coop, heb ik wel een goede framerate maar als ik beweeg met mijn muis of loop met mijn toetsenbord, dan reageert het spel pas een kwart seconde later ofzo. Ook als ik de "W" toets indruk en ik loop en tijdje en haal mijn vinger dan weer van de "W" toets af, dan blijf ik nog een halve seconde nadat ik mijn vinger weer van de knop heb afgehaald nog doorlopen.

Specs van mijn PC:
Pentium III 1Ghz processor
256 MB geheugen
Intel 82815 Graphics Controller met 32 MB geheugen
20 Gigabyte harde schijf

Misschien dat het ligt aan die brakke Intel 82815 Graphics Controller, maar ik heb wel een goede FPS 99% van de tijd.

Edit: Voor de duidelijkheid, ik heb hier over Half-Life 1.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 13:54 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Jimbolino

troep.com

probleem heb ik ook wel eens gehad, weet niet meer precies hoe ik het opgelost heb

zorg dat je iig de nieuwste drivers heb voor je videokaart én de nieuwste drivers voor je geluidskaart...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

ik heb sinds eergisteren half life 2 en toen viel mij dit ook op terwijl mijn graphics op aanbevolen stonden voor mij kaart. Ik heb geprobeerd graphics wat lager te zetten, maar heeft niet echt effect.

specs:
3200+ (754)
1024 ram 400mhz
ati/sha 9600 xt 256

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Dit zou kunnen liggen aan de toetsenbord instellingen in je BIOS of in Windows, je kan in beide gevallen een vertraging instellen als je een toets ingedrukt houdt (bij het typen wordt bijvoorbeeld het eerste karakter getoond en een kwartseconde later worden er meer getoond), daarnaast is er ook zoiets als een toetsenbord buffer die zich vult als je een toest ingedrukt houdt. Na het loslaten wordt de buffer dan nog een tijdje geleegd. In je BIOS heet het volgens mij iets van typematic rate delay of zo.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Jimbolino

troep.com

Remus schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:02:
Dit zou kunnen liggen aan de toetsenbord instellingen in je BIOS of in Windows, je kan in beide gevallen een vertraging instellen als je een toets ingedrukt houdt (bij het typen wordt bijvoorbeeld het eerste karakter getoond en een kwartseconde later worden er meer getoond), daarnaast is er ook zoiets als een toetsenbord buffer die zich vult als je een toest ingedrukt houdt. Na het loslaten wordt de buffer dan nog een tijdje geleegd. In je BIOS heet het volgens mij iets van typematic rate delay of zo.
hahahahahahahahahaha

die bios instelling is er alleen nog maar voor legacy redenen.

je hebt in windows ook een slider waarmee je je keyb snelheid in kan stellen, maar die hebben allebei geen invloed op het probleem van de TS.

en @Nickollo: we hebben het hier over half life 1

vertraging kan ook het verschil zijn tussen Direct3D en OpenGL

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog eens proberen de nieuwste drivers voor mijn geluidskaart te installeren.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Draai het spel eens in OpenGL i.p.v. D3D :)

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 02:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:56:
Als ik games speel die op de Half Life engine draaien, bijv. Counter-Strike en Sven-Coop, heb ik wel een goede framerate maar als ik beweeg met mijn muis of loop met mijn toetsenbord, dan reageert het spel pas een kwart seconde later ofzo. Ook als ik de "W" toets indruk en ik loop en tijdje en haal mijn vinger dan weer van de "W" toets af, dan blijf ik nog een halve seconde nadat ik mijn vinger weer van de knop heb afgehaald nog doorlopen.

Specs van mijn PC:
Pentium III 1Ghz processor
256 MB geheugen
Intel 82815 Graphics Controller met 32 MB geheugen
20 Gigabyte harde schijf

Misschien dat het ligt aan die brakke Intel 82815 Graphics Controller, maar ik heb wel een goede FPS 99% van de tijd.
Half-Life 2 is ook een beetje anders dan het simpele Counterstrike, en aan je spec's te zien is het een wonder dat HL2 bij je draait

De specs dat HL2 lekker op loopt zijn namelijk:

Minimum: 1.2GHz CPU with 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP and a DirectX 7 capable graphics card.

Recommended: 2.4 GHz CPU with 512MB RAM, Windows 2000/XP and a DirectX 9 graphics card.

edit:
Intel 82815 Graphics Controller met 32 MB geheugen is meer een DX6-7 kaart/on-board en dan lopen de spelletjes met DX6-7 wel goed ja...

Advies: Koop meer geheugen en een snellere processor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nhanssen op 13-02-2005 13:51 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:48:
[...]

Half-Life 2 is ook een beetje anders dan het simpele Counterstrike, en aan je spec's te zien is het een wonder dat HL2 bij je draait

De specs dat HL2 lekker op loopt zijn namelijk:

Minimum: 1.2GHz CPU with 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP and a DirectX 7 capable graphics card.

Recommended: 2.4 GHz CPU with 512MB RAM, Windows 2000/XP and a DirectX 9 graphics card.
Ik heb het hier over Half-Life 1. Anders had ik het wel over de Source engine.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 13:50 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 02:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:50:
[...]

Ik heb het hier over Half-Life 1. Anders had ik het wel over de Source engine.
Simpel, had je natuurlijk erbij kunnen vertellen (psst! er zijn 2 half-life versies)
Draai het spel eens in OpenGL i.p.v. D3D
mee eens, had vroeger ook een intel 81x kaart, opengl loopt fijner

[ Voor 19% gewijzigd door nhanssen op 13-02-2005 13:55 ]

Spec's PC

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Ik heb zoiets ook gehad : Keyboard hangt op verschillende games

Geen oplossing gevonden alleen ;(. Ook nog steeds geen idee wat het kan zijn. Maar Half-Life deed het bij mij dus juist wel 8)7

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27

Jrz

––––––––––––

Kies OpenGL als renderer, dat probleem krijg je soms als je Direct3d + DirectInput mixt..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
Bij OpenGL is het ook het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de sound quality op Low gezet, mijn muis beweegt nu een stuk sneller maar mijn toetsenbord heeft nog steeds "lag".

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 01:42
Probeer de oplossingen uit deze troobleshooter eens?

Edit:
Ik zie dat deze guide geschreven is voor HL 1.1.1.0/CS 1.5, dus zonder Steam. Om via Steam de launch options te wijzigen:
1. rechts klikken op het spel
2. Properties
3. Launch options
4. -noforcemparms -noforcemaccel invullen
5. OK, Close :)

De rest van de guide zou ook nu nog gewoon moeten werken.

[ Voor 57% gewijzigd door Mattiwatti op 13-02-2005 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat haalt allemaal niks uit :(
Edit: Ik heb het idee dat het gewoon aan mijn videokaart ligt. Ik heb hier nog een Radeon 9000 pro liggen, waarvan ik zeker weet dat ie het daarmee wel goed zou doen, maar ik heb geen AGP slot in deze PC :(
Weet iemand waar je nog een redelijk goede PCI videokaart kan kopen?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 22:25 ]

Pagina: 1