Toon posts:

wallpaper aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een mooie foto die ik als wallpaper wil gebruiken. Het spijtige is dat mijn resolutie op 1280x960 staat en de foto een beetje klein is, eigenlijk voor 800x600 denk ik.

Als ik de wallpaper op center zet zijn er dus dikke randen, en als ik hem op stretch zet is de foto helemaal om zeep, helemaal lelijk uitgerekt. Heeft er iemand idee'tjes om deze wallpaper toch tot zijn recht te laten komen?

Verwijderd

Door zelf in paint :X of ps een image van 1280 x 960 te maken, het fotootje in het midden in te plakken en de randen eromheen een zelfde kleurtint te geven als de foto. Ook zou je kunnen overwegen om in ps de randen van de foto wat te laten faden zodat er niet een vierkant blok in het midden van je scherm staat.

Ook zou je een mural kunnen maken, oftewel hem mergen met andere mooie foto's

offtopic: Dit is niet een wos topic, zou even gemoved moeten worden

Verwijderd

Topicstarter
De foto is 1024x600 dus is hij beetje anders dan de normale resoluties dus zal ik eigenlijk altijd randen hebben langs 2 kanten?

edit:
ik heb de foto kunnen aanpassen naar 1280x750 maar nu is de kwaliteit een stuk minder.. :(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:11 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Resolutie / randen: wat verwacht je nu voor antwoord, dat er iets is om automagisch de missende informatie te vinden en in te vullen?

Randen: zoals entail aangeeft kan je daar inderdaad zelf met een willekeurig programma zoals photoshop er iets omheen zetten. Ik weet niet wat voor soort foto het is maar je zal er toch zelf iets mee moeten doen. Stretchen wil je niet, dus iets met de randen doen. Wat hangt vast ook van de foto af, maar ik zie niet wat er anders valt te suggereren dan hetgeen er al staat.

Anyhow, dit heeft ook niets met Windows zelf te maken, meer Webdesign & Graphics of Software Algemeen, afhankelijk van de richting die je op wilt gaan. In WOS kunnen we hooguit voorstellen Windows in een 1024*600 resolutie te gaan draaien maar dat lijkt me geen oplossing :+ Zie ook Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy die je heel duidelijk nog niet had gelezen ;) Maar ik sluit hier ipv. te verplaatsen naar W&G (je lijkt meer naar ideen te vragen dan een softwareoplossing), dus lijkt W&G me logischer) omdat het in deze vorm niet echt in het [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] past. Open evt. een nieuw topic maar bedenk dan wel even wat je nu eigenlijk wilt behalve de tips die entail geeft ;)

In ieder geval succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.