[java][beginner]

Pagina: 1
Acties:

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Hoi, Ik ben nu al de hele ochtend aan het kloten in JBuilder 9. Ik moet voor school een aantal opdrachten maken. Maar het boek is gericht op Applets. maar onze leraar raad aan om gelijk Applications te gaan maken., Dus ik als de trouwe leering ;) :P dat goede advies opvolgen. Maar nu is er een probleem als ik een knopje op het scherm sleep zit ik gelijk vast aan de Constraints van deze knop. Hij komt gelijk scherm breed boven aan de pagina te staan. Terwijl ik graag zelf de knopjes op de juiste plek kan slepen. Hoe krijg ik dit voor elkaar? In een applet gaat dit perfect maar zodra ik een applicatie maak wil dit niet meer werken.

Heb al op google gezocht maar kan er weinig specifieks over vinden hellaas. Alvvast bedankt

Kan iemand de topic titel aanpassen? vergeten de titel af te maken
moet dus worden: [java][beginner]Knopjes probleem

[ Voor 8% gewijzigd door Wokker op 13-02-2005 12:53 . Reden: Topic titel ]

Het oneindige X 0

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
Misschien dat ik je vraag verkeerd begrijp, maar misschien moet je eens zoeken naar een layoutmanager?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 13:09

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Waarschijnlijk zit je in een form editor te werken dan....Ik weet van forte (sun one studio) dat je dan de layout op null of absolute moet zetten, waarschijnlijk staat ie nu op flow of iets wat daar op lijkt.

Nu vult ie alles gewoon op en kan je bijna niets veranderen eraan....doe eens rechtmuis en dan kijken of je de layout kan vastzetten.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wokker schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:52:
Kan iemand de topic titel aanpassen? vergeten de titel af te maken
moet dus worden: [java][beginner]Knopjes probleem
Zie *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** :) Beginner is geen taal en "knopjes probleem" zegt niets over de inhoud van je topic (als in: is te vaag) :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb nu geen JBuilder op mijn computer staan, maar volgens mij moet je nog een layoutmanager toekennen aan je Window (dat gaat via de eigenschappen van het venster). Ik geloof dat een gridLayout vaak het makkelijkst werkt.

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
oke Bedankt ik heb het gevonden ik moest inderdaad de layout op null zetten nu kan ik alle knopjes plaatsen waar ik wil :)

Het oneindige X 0

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 20:45
Wokker schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:01:
oke Bedankt ik heb het gevonden ik moest inderdaad de layout op null zetten nu kan ik alle knopjes plaatsen waar ik wil :)
NULL layout is trouwens sterk af te raden. Sowieso is een layout die werkt met absolute coördinaten meestal geen goed idee, maar pak dan in ieder geval de XYLayout van Borland.

Verwijderd

ik zou zelf gaan voor BorderLayout + SpringLayout + Panels / JPanels .. ligt eraan wat je gebruikt.. BorderLayout is perfect voor de Panels .. North,center,south etc. En sprintlayout is goed om de Panels op zijn plaats te krijgen .

De BorderLayout en SpringLayout zitten niet vast aan een bepaalde builder..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 02:54 ]

Pagina: 1