Toon posts:

na herordenen IDE devices wil linux niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou mijn ide-devices op een andere volgorde hebben, om beide schijven apart te hebben aan een kabel, voor de snelheid van kopieren tussen de twee schijven.

Ik had eerst de volgende indeling:

primary master : hd, Archlinux (hda7)
primary slave : hd, windows
secondary master: cdrom
secondary slave: writer

ik heb nu de kabels van de primary slave en de secondary slave omgewisseld, ik bedoel dat ze andersom op dezelfde kabel zitten. dus nu is het

primary master : hd, Archlinux (hda7)
primary slave : writer
secondary master: cdrom
secondary slave: hd, windows

Nu wil de primary master niet booten, ook niet als ik in het bootmenu van het bios die schijf selecteer. terwijl er niets is veranderd aan het MBR en de bootsector van de linux-partitie. De Windows schijf boot overigens wel gewoon.

Heeft iemand een flauw idee waar dit door komt ?

Ik heb ook geprobeerd om dan maar lilo te herinstalleren, weetikveel. maar het gekke is dat mijn archlinux cd die primary master niet kan mounten... hij staat wel in /dev/discs/disc0, maar daaronder zit alleen de directory /disc, wat het mbr voorstelt. De andere schijf (/dev/discs/disc1) heeft wel de partitie-subdirectories (/part1,2,3,5,6,7).

Dus nog een vreemd geval, het zal er wel mee te maken hebben.

Weet iemand een oplossing ?

Verwijderd

Met een rescuedisk de partitie mounten waar /etc op staat en vervolgens door uitproberen in het bestand /etc/fstab de partities herordenen. :*)