Toon posts:

kt800pro of nforce3 ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanmiddag de knoop doorhakken.
Ik wil een XP64 3000 winchester kopen met daarbij een moederbord waarmee ik hem wat wil opschroeven.

Nu zit ik al weken te googlen en kan maar geen aardig direct vergelijk qua prestaties en overklokbaarheid tussen de

Asus A8V Deluxe Wireless (Rev.2),de 113 Euro
Abit AV8 3rd-Eye en de 112 Euro
MSI K8NNeo2 Platinum -54G vinden 144 Euro

Prijsverschil tussen de 3 is toch meer dan 30 Euro.

welk bord kan ik kopen waarmee ik de beste verhouding heb tussen features van het bord en de kans van slagen dat ik m'n winchester zo hoog mogelijk kan schroeven?

Is er een test waar direct tussen de 2 chipsets getest wordt qua overklokbaarheid?
De review bij tomshardware heeft het alleen maar over de "gewone"prestaties tussen de verschillende borden, en daar komt de MSI wel als snelste uit de bus, maar met zo'n klein verschil dat ik het het prijsverschil dan niet waard vind.
links naar reviews zijn ook zeer welkom.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik weet niet hoe het met die andere bordjes is,

maar die Asus is zowiesow erg stabiel

Portfolio

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik zit ook tussen dezelfde bordjes te kiezen, van msi en asus hoor ik zeer veel goede reacties.
zo komt de msi uit heel veel tests zeer goed en snel uit de tests, en nforce is altijd ook super stabiel en snel, maar ik ben niet echt een msi fan.
ik ben een asus fan, maar via was ik nou niet ik fan van, liefst had ik dat nforce3ultra bord met socket 939 van asus (wil wel met agp, anders was er wel mogelijkheid natuurlijk)
tsja, moeilijke keuze vindt ik het ook.
mijn voorkeur gaat denk ik toch naar nforce3ultra toe, maar die asus zit ik nog wel over te denken.
Maar als niet bevalt die msn, wordt volgende bordje gewoon weer asus, want via bordjes zijn ook prima.
en via scheeld ook niet zo veel met nforce3 in prestaties, maar denk mijn gevoel gaat uit naar dat nforce3uktra nog gewoon stabieler en sneller is.

Ik vindt het een moeilijke keus, heb ook veel reviews al gelezen van diverse norce3 en via kt800pro bordjes voor socket 939, maar vindt het moeilijk om juiste keuze te maken, zijn veel goede bordjes, en geen is perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door w3news op 13-02-2005 13:19 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-02 14:47
Durf je ook zo niet te zeggen wat de beste keus is. Ik zelf ben een tevreden gebruiker van het MSI plankje. Als je hier op het forum leest zijn er zeer veel ervaringen, zeker ook m.b.t. OC'en.

Er zijn veel gebruikers van hier op GoT, wat meteen er ook voor zorgt dat je er veel problemen over leest. De gebruikers zónder problemen, zie je niet veel van terug :)

Overigens, ik weet niet of WiFi een vereiste is, de MSI is nl. ook zonder -54G te krijgen, scheetl alweer snel 30 pleuris 8)

Assumption is the mother of all fuck-ups

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik kan beide bordjes krijgen zonder wifi, ook dat asus bordje, hoewel dit maar 10 euro verschil is (citypc)
En je hebt gelijk, je hoort vaak heel veel problemen, maar dat is bij alle brodjes zo denk ik, soms zijn het ook gewoon foutjes van de gebruiker, maar ene bordje heeft wel meer problemen dan andere, beste methode is zelf uitproberen ;)
En bij tests zie je niet van lange duur problemen, en ene bordje wordt veel meer verkocht dan andere, en dus hoor je ook meer problemen.
Ik denk dat ik voor msi ga, en hoop dat alles goed gaat, als snel problemen merk, probeer ik toch om te ruilen, en voor asus te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door w3news op 13-02-2005 16:10 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Verwijderd

neem de msi, prima board over het algemeen en je kan er gruwelijk mee overclocken :)

Verwijderd

Ik zou ook voor de Nforce gaan. Ik heb een Asus mobo gehad met VIA chipset en dat gaat niet samen met een raptor :r ! Ik kreeg hem NIET geinstalleerd. Met Nforce mobo lukte het direct :) . Voor mij dus voortaan Nfoce :) .

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:30:
Ik zou ook voor de Nforce gaan. Ik heb een Asus mobo gehad met VIA chipset en dat gaat niet samen met een raptor :r ! Ik kreeg hem NIET geinstalleerd. Met Nforce mobo lukte het direct :) . Voor mij dus voortaan Nfoce :) .
Dat zal dan waarschijnlijk aan jou of aan een foutje in het mobo liggen wat je had want hier werkt dat zonder problemen. Misschien over het hoofd gezien dat er 2 sata controllers op het bordje zitten.

Systeem | Strava

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik heb hier de A8V met 2x raptor in raid 0 op de via geinstalleerd (had het eerst op de promise, hier heb ik nu 1x PATA en 1xSATA aan hangen) dit zonder enig probleem met XP home kunnen installeren
Dus conflict met raptor heb ik absoluut niet gehad.

Het enige waar ik ruzie mee heb gehad is in de bios de juiste controller als boot aanwijzen, heeft tijd gekost doordat ik niet eerder 2x raid op moederbord heb gehad en pas achteraf handleiding las 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door vierkant228 op 13-02-2005 19:38 ]

Pagina: 1