Toon posts:

Defecte monitor, wat te doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een dag startte ik mijn monitor op maar kreeg ik het bureablad niet te zien, maar kwam er echter rook uit onze monitor. Het gaat om een 19 inch model van lite-on, niet direct het beste scherm maar toch leuk om naar te kijken. Ondertussen heeft mijn vader al een tft scherm gekocht, maar nu zitten we hier echter nog met een (kapot) scherm. Als ik het scherm nu opstart gebeurt er helemaal niets meer. Wat zou het probleem kunnen zijn ? Iets te maken met de beeldbuis of de voeding en is dit repareerbaar aangezien ik het graag zou gebruiken voor op mijn kot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Garantie claimen (mits je monitor jonger dan 3 jaar is).
2. Ding openmaken en kijken WAT er kapot is. Wees wel voorzichtig er kan flink wat spanning op sommige delen staan. En je moet weten wat je aan het doen bent.
3. Ding weggooien en nieuwe kopen.

die mogelijkheden heb je dus.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Ik zou er niet aan (willen) beginnen dat ding nog te (laten) maken, waarschijnlijk ben je dan bijna even duur uit als een nieuwe en als je zelf gaat prutsen heb je nog kans op opgeladen condensatoren ook :) , zou er gewoon mee naar de milieustraat gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Op het eerste zicht lijkt er niet echt iets mis mee te zijn, maar het feit dat het gewoonweg niet opstart , zou het dan niet aan de voeding kunnen liggen en is dat dan niet repareerbaar bij een televisiemaker of zoiets ? En garantie zit ik net over.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:06
Dat er rook uitkomt geeft al het probleem aan. Zoek welk component wat zwartgeblakerd is, en vervang het. Dat natuurlijk alleen als je iets van electronica kent en het risico kan (wil) nemen.

Laten herstellen is duur, tegen dat ze er eens naar gekeken hebben lig je al aan 50€, dan hebben ze nog niets hersteld...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maak dat ding nou niet zomaar open, geloof me daar moet je ervaring inhebben, je wil niet weten wat voor een oplawaai je kan krijgen (I kid you not :| ). Het klinkt rot maar ik denk dat je beter afbent met een nette nieuwe 17inch, ze zijn niet meer zo duur al weet ik dat het nog steeds een bakje geld kost. Maar wat wil je, dingen gaan nu eenmaal kapot helaas. Succes ermee :).

De meeste mensen deugen!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb vorige week net weer mijn 2e IIyama Vision Master Pro 450 opgehaald. Deze 19" monitor gaf alleen nog een vel horizontaale streep. De reparatie heeft mij €60 gekost... waar haal ik een goede 19"CRT voor €60 ... inderdaad nergens :)

Zo heb ik al eens in totaal 3 17" Philips monitoren laten repareren. De reparatie kosten lagen meestal zo rond de €50 tot €60 als ik mij goed kan herinneren.

Zover ik nog weet ging het meestal om los geraakte soldeer verbindingen met name bij het hoogspannings deel. Dit gebeurd door uitzetting en krimpen, bij het warm worden en weer afkoelen van de componenten, wanneer een TV aan staat en weer uit geschakeld wordt.

Ook mijn IIyama had een los contact alleen zit hier wat meer arbeidstijd in. Wanneer je namelijk de kunstof achterkant los hebt mag je nog door metalen plaatwerk heen voordta je bij de electronica bent.

In TS geval zou ik bij een Video/Audio reparateur gaan vragen wat de onderzoekskosten bedragen. Dit zijn de kosten die zo-ie-zo betaald moeten worden ookal kunnen ze het niet repareren. Vindt je dit bedrag het risico waard bied de monitor ter reparatie aan, maar zeg er bij dat de reparatie kosten niet hoger mogen worden dan wat de monitor waard is. Dat kunnen die mensen prima beoordelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
ik heb hier een nec monitor staan 21 inch

het lampje gaat groen branden , blijft ook branden maar voor de rest nada/niks

enig idee of dit de moiete is om te laten doen ?

zo ja weet iemand een reparatie bedrijf dat aan te bevelen is ??

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:06
@_Dune_: blijkbaar heb je het geluk bij een goeie winkel te wonen. Maar hoe kan TS weten in hoeverre zijn lokale winkel ook schappelijke prijzen heeft, en kennis van zaken???

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 18:24

Part

Helemaal niets.....

naftebakje schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:34:
Dat er rook uitkomt geeft al het probleem aan. Zoek welk component wat zwartgeblakerd is, en vervang het. Dat natuurlijk alleen als je iets van electronica kent en het risico kan (wil) nemen.

Laten herstellen is duur, tegen dat ze er eens naar gekeken hebben lig je al aan 50€, dan hebben ze nog niets hersteld...
Kijk dan ook gelijk even waarom het component weggefikt is voor je het vervangt.
Zou jammer zijn als je vervangen component ook in rook opgaat.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

naftebakje schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:35:
@_Dune_: blijkbaar heb je het geluk bij een goeie winkel te wonen. Maar hoe kan TS weten in hoeverre zijn lokale winkel ook schappelijke prijzen heeft, en kennis van zaken???
Ik breng dergelijke reparatie gevallen altijd naar de EP: Electronics vestiging te Steenwijk. Zij proberen de reparaties altijd onder "eigen beheer" uit te voeren. Dus niet opsturen naar de fabrikant.
Daarbij weet ik dat de persoon die de reparaties uitvoerd gewoon super is op dit gebied.

Misschien heb ik inderdaad geluk met een dergelijk zaak in de buurt. Maar onder tussen zit ik lekker tegen twee 19" IIyama's aan te kijken, waarvan ik er één heb gekregen (de defecte). :P

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1