Toon posts:

externe hd niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de search gevonden: Opslagmedia & I/O Controllers > Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie (1/7)
en "Hoe data terug te halen" gelezen maar kom mijn specifieke vraag/probleem niet tegen. Heb een aantal zaken geprobeerd.

Heb een 160GB samsung sp1614N in een externe firewire/usb2 hdbehuizing gezet
Geeft in Eigenschappen aan:Prolific PL 3507 Combo Device IEEE 1394 SBP2 Device.

De schijf is 3 weken oud, werkte tot gisteren perfect.
Is nu wel zichtbaar als schijf in verkenner maar geeft nu de melding:
Q:\ is niet toegankelijk.Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Heb de hd ook op andere pc geprobeerd, geen resultaat.
Heb oude stuurprogramma verwijderd en nieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Heb chkdsk geprobeerd uit te voeren, geeft melding:kan versie en status van volume niet vaststellen.chkdsk afgebroken.
Ben een beetje ten einde raad en niet zo heel technisch.
Wat kan ik nog meer proberen om de data weer zichtbaar te krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang dat ding eens even in je systeem en kijk dan of hij wel herkend wordt door chkdsk, wellicht dat je dan het probleem gewoon kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt uit de externe behuizing en als slave in de pc hangen?
Ga ik proberen.

Verwijderd

Topicstarter
In de pc gehangen, helaas ziet wel de schijf maar met dezelfde melding.
Iemand nog een suggestie?

Verwijderd

Volgens mij krijg je deze melding ook als je file system corrupt is geraakt (welk is dat anyway?). Ik denk echter dat je partitie tabellen corrupt zijn geraakt en moet je die repareren... Ik heb groot succes gehad met de dfsee tool (draait onder de meeste OS'en, en anders kan je ook een bootable dfsee CD branden). Je vindt dfsee op http://www.dfsee.com
Het is geen eenvoudige tool (heel veel mogelijkheden), maar het moet hier wel mee lukken zolang je maar goed leest en wat van partities en zo weet. Kom je er niet zo een twee drie uit dan kan de auteur, Jan van Wijk, je meestal wel helpen (wel registreren natuurlijk).

Succes!