Toon posts:

[MCE 2005] Geen geluid met afspelen DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MCE 2005 Nederlands geinstalleerd met daarbij PowerDVD 6 als DVD decoder.
Wanneer ik vanuit MCE een DVD wil gaan afspelen, krijg ik wel beeld, geen geluid :'(
Ook als ik los Media Player (10) opstart en een DVD afspeel, heb ik geen geluid...

Maar als ik dan MCE afsluit en PowerDVD zelf opstart, en hierin een DVD bekijk, heb ik zowel beeld als geluid... Ik heb een RealTek AC'97 soundkaart in de pc zitten (Shuttle SK41G).

Moet ik om geluid te krijgen in MCE ergens een vinkje zetten ofzo?!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Geen PowerDVD gebruiken. Ikzelf heb met die meuk (zowel WinDVD 6 als PowerDVD 6 (tweelingzusjes van elkaar overigens)) meer problemen dan plezier gehad. Messed up beeld en geluid en vastlopers bij het titelmenu waren de dagelijkse gang van zaken.

Ik zou je willen aanraden om PowerDVD helemaal te deinstalleren. Ook te zorgen dat alle DirectShow-filters van powerDVD weg zijn (.ax files). En vervolgens DirectDVD installeren.

Die website van hun is net zo overbloated met tierelantijntjes en nutteloze features als de player, maar technisch zit het goed in elkaar. Gewoon player installeren, registreren (jaja, tis weer es niet gratis, maar daar zijn ze zelf schuldig aan) en niet opstarten ;)

/edit
Ohja, wie vindt het nog meer belachelijk dat MCE out of the box geen DVD's kan afspelen? Betaal je €180 ofzo voor die software, moet je nog een extra decoder aanschaffen :(

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-02-2005 14:48 ]

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_;

Ik heb de versie DirectDVD ES 5.2 geprobeerd (Trial), echter had ik toen helemaal geen beeld meer :'(
MCE gaf aan dat het geen decoder kon vinden... Kan het zijn dat ik de verkeerde versie heb geinstalleerd?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Die versie heb ik ook. Weet je zeker dat je PowerDVD helemaal eraf hebt gegooid? En ook alle (.ax) filters hebt gedeinstalleerd? Desnoods handmatig/hardhandig?

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond nogmaals proberen... kan het geen kwaad als ik de *.ax files verwijder?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard dvd? Misschien even met gspot of iets dergelijks kijken of er een codec mist?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:46:
Ik zal het vanavond nogmaals proberen... kan het geen kwaad als ik de *.ax files verwijder?
Kan geen kwaad, zolang je maar zeker weet dat het de .ax-files van PowerDVD zijn, want er bestaan er nog *veel* meer ;)

Ohja, en eerst ff unregisteren met regsvr32, anders werkt deleten misschien niet (erna soms ook niet, maar dan moet je ff rebooten).

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Well... that did the trick!

Thanks!!!

Verwijderd

Topicstarter
Uh... misschien was dit iets te enthousiast :'(
Nu werkt het idd bij het afspelen van DVD's! Maar wanneer ik nu Live TV opstart... klapt MCE er gewoon uit, zonder enige foutmelding |:(

Officieel wordt DirectDVD niet door Microsoft ondersteund... kan het zijn dat ik voor Live TV nog iets erbij moet installeren ???
Pagina: 1