Toon posts:

probleem met me pc2700 DDR geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag nieuw geheugen gekocht voor me laptop die ik wou upgraden van 2x256 DDR PC 2700 naar 2x512 DDR PC2700... 1maal thuis gekomen me laptop opgebroken en de dims er in gedaan maar daarna wou me systeem helemaal niet starten
heb gebrobeert 1dim per keer er in te doen maar nog steeds geen reactie en heb geprobeert 1 256 en van 512 en alle keren geen andere uitslag...
Toen dacht ik bij me eigen laat ik eens de help desk bellen maar na een half uur in de wacht te hebben gestaan konden ze me er helemaal niks over vertellen wat ik nog niet wist en ze hadden het probleem nog nooit eerder gehoord!! dus nu heb ik me trage 2x256 geheugen er maar weer in zitten... iemand misschien een idee?

het trouwens een
pentium 4 2.8ghz
en me slots zijn dual channel...

alvast bedankt

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Misschien nog even handig voor de mensen die je wel willen helpen om het merk/type van de laptop te vermelden, misschien zijn er mensen met een soortgelijk probleem met dito laptop.

Je hebt nu je trage ram erin ;) , maar pc 2700 blijft pc 2700, je bedoeld dus zeker minder aan mb's.

Al getest met 1x512?.........dual channel uitgezet, geeft hij wel piepjes?

[ Voor 11% gewijzigd door Flame17 op 13-02-2005 09:51 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft helemaal geen piepjes... heb ook geprobeerd met 1x512 maar deed helemaal niks...
heb ook eerst alles er uit gedaan ik denk dan moet die wel eenmelding geven dat er geen geheugen aanwezig is maar dat gaf die ook niet

en volgens mij moet het gewoon werken wanneer ik duel channel aan heb staan want dat geeft alleen een voordeel wanneer ik er 2 van de zeflde rams in heb..

ja ok het blijft PC2700 maar wel idd te weinig rams voor SWG wat ik graag speel

het is een "Medion MD40100" (ja lag maar ff.. lol)

alvast bedankt

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Waarom lachen om een Medion, niks mis mee ook al koop je het bij de Aldi.

Zag op een site dat hij 1024 mb Ram aan moet kunnen, wel vreemd dat hij ook zonder geheugen niet gaat piepen, nog vreemder dat hij wel draait op 2x256.

Ik zou zeggen, kijk eens bij het subforum over Laptops, misschien dat er hier iets bij staat.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vond ik ook al want normaal volgens mij moet die 3 keer piepen ofzo als er geen geheugen inzit maar idd Medion is niet heel erg om te laggen want voor de rest bevalt die echt heel erg goed.

had al op het subforum voor laptops gekeken maar kon daar niks vinden over dit probleem... bedankt voor je sneller reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GOT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Ga die alsjeblieft snel nog een keer (en nu goed) lezen:

- het is de bedoeling dat je je posts een beetje verzorgt. Zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt, 'lach' spel je niet met een 'g', en in het algemeen is het beter meer technische gegevens en minder MSN-praat te gebruiken, dat houdt het overzichtelijk
- er wordt ook gezegd dat je het beleid in een subforum dient te lezen. Daar staat in dit subforum in dat je volledige specificaties dient te geven. Geef dat dan aub alsnog, dus wat voor SO-DIMMs heb je (merk en model), wat voor chips zitten erop en welk structuur hebben die? En wat voor chipset heeft je laptop?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste wil ik je even bedanken voor je post ik had inderdaad misschien een beetje te overhaast de regels door gelezen maar ik baalde gister een beetje van me dure aankoop die het niet bleek te doen en ook nog eens van de Helpdesk wat achteraf helemaal geen help desk bleek te zijn.

Als tweede zou ik je graag willen vragen of je in het vervolg misschien mij via email over dit soort zaken op de hoogte zou willen stellen want, volgens mij stond er ook in de regels dat je in een post nooit aan iemand mocht laten blijken dat je die gene dom vindt, en naar mijns inziens laat je dat nu wel een beetje blijken, als ik lag of lach verkeerd heb geschreven dan heb ik dat niet met opzet gedaan en deze fouten zullen nog wel veel vaker in mijn posts voorkomen omdat ik namelijk aan iets lijd dat "dislectie" heet.

Bij voorbaad dank,

Ok en om nu even over te gaan op de orde van de dag mijn so dimms zijn van het merk "Twin Mos en 1 van Corsair" en volgens mij zijn ze allebijde cl2.5.

De dimms die al in mijn computer zaten waren van het merk samsung en ook pc2700 cl2.5.

De chipset van mijn laptop weet ik niet ik kan ook nergens achter halen waar het moeder board van is.

Ik hoop dat ik op deze manier iedereen een beetje meer van dienst ben geweest

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:53:
Als eerste wil ik je even bedanken voor je post ik had inderdaad misschien een beetje te overhaast de regels door gelezen maar ik baalde gister een beetje van me dure aankoop die het niet bleek te doen en ook nog eens van de Helpdesk wat achteraf helemaal geen help desk bleek te zijn.

Als tweede zou ik je graag willen vragen of je in het vervolg misschien mij via email over dit soort zaken op de hoogte zou willen stellen want, volgens mij stond er ook in de regels dat je in een post nooit aan iemand mocht laten blijken dat je die gene dom vindt, en naar mijns inziens laat je dat nu wel een beetje blijken, als ik lag of lach verkeerd heb geschreven dan heb ik dat niet met opzet gedaan en deze fouten zullen nog wel veel vaker in mijn posts voorkomen omdat ik namelijk aan iets lijd dat "dislectie" heet.
Ik zeg nergens dat je dom zou zijn, ik constateer alleen dat je je niet aan de hier gestelde regels hield. En mijn taak als moderator is om dat aan te pakken, onder andere in een topic zelf.

Mbt dyslexie: dyslexie houdt in dat je moeite hebt met woordbeeld, dat letters voor je lijken te zweven en dat het dus verdomd lastig is juist te spellen. Daar is zonder meer begrip voor op te brengen, maar dyslexie beinvloedt op geen enkel manier het vermogen logisch na te denken, gedachten te structureren, nauwkeurig te zijn in de gegevens die je geeft en het verplicht je absoluut niet tot verhalend taalgebruik en veel uitroeptekens. Sterker nog, als je moeite hebt met de woorden zelf is het zaak zo min mogelijk woorden te gebruiken om iets te zeggen...

Het is een belediging voor de vele dyslectici op GoT die wel accuraat en doelgericht communiceren om te impliceren dat dat iets met dyslexie te maken heeft :o

Maar goed, dit is inderdaad offtopic.
Ok en om nu even over te gaan op de orde van de dag mijn so dimms zijn van het merk "Twin Mos en 1 van Corsair" en volgens mij zijn ze allebijde cl2.5.
OK, dat is dan het merk. Maar TwinMos en Corsair hebben vrij veel (zacht uitgedrukt) CAS 2.5 SO-DIMMs in het assortiment. Exact welk typenummer hebben ze? (staat gewoon op de sticker op de DIMMs :z )
De dimms die al in mijn computer zaten waren van het merk samsung en ook pc2700 cl2.5.
Zelfde hiervoor - exact welk model :?
De chipset van mijn laptop weet ik niet ik kan ook nergens achter halen waar het moeder board van is.
Daar is dan ook een kopje in de PMG FAQ aan gewijd... Simpelste manier is in WinXP Device Manager erbij te pakken en te kijken onder 'System Devices' te kijken naar een merknaam voor de PCI bridge :z

Oslik blyat! Oslik!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb dan maar even voor je GeGoogled:

http://www.inforezo.org/~bboett/md40100/

Misschien dat er iemand is die hier mee kan.

Ik ben toch bang dat je Moederbord die bankjes niet slikt.

Pagina: 1