Vandaag maar eens gek gedaan en zomaar een TV kaart aangeschaft. En dan natuurlijk wel eentje die ook meteen geschikt is voor MCE. Het is een Hauppauge WinTV PVR150 MCE versie geworden. Na installatie van de kaart en van de software, en uiteraard wat geknutsel met kabels en splitters, heb ik dan een groot scala aan kanalen tot mijn beschikking... ik kan mijn geluk niet op.
Heel schattig natuurlijk, maar dan wil ik er wel graag geluid bij hebben... en laat het daar nu net een beetje aan schorten. Er zijn hiervoor tientallen mogelijke oplossingen verzonnen op fora van Hauppauge zelf, hier op GoT en andere willekeurige via Google te vinden fora. Het komt er op neer dat niets wat ik probeer leidt tot geluid van de TV.
Oh ja...
Misschien handig te vermelden (wat ik gisternacht dus ben vergeten, excuus) dat ik dit geheel onder Windows XP probeer werkend te krijgen en niet onder MCE.
Heel schattig natuurlijk, maar dan wil ik er wel graag geluid bij hebben... en laat het daar nu net een beetje aan schorten. Er zijn hiervoor tientallen mogelijke oplossingen verzonnen op fora van Hauppauge zelf, hier op GoT en andere willekeurige via Google te vinden fora. Het komt er op neer dat niets wat ik probeer leidt tot geluid van de TV.
- De mute van de kaart staat uit Alle mogelijk mutes in Windows staan uit Volume staat voluit Audioselect tooltje geprobeerd Alle mogelijke settings van de audio in WinTV2000 gehad Drivers zijn goed Audiokabeltje? Die kaart heeft geeneens een audio-out :) Nee, ook in de handleiding wordt er met geen woord gerept over audio
Oh ja...
Misschien handig te vermelden (wat ik gisternacht dus ben vergeten, excuus) dat ik dit geheel onder Windows XP probeer werkend te krijgen en niet onder MCE.
[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 13-02-2005 14:06 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.