Hauppauge WinTV PVR150 MCE - Geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.984 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 16:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vandaag maar eens gek gedaan en zomaar een TV kaart aangeschaft. En dan natuurlijk wel eentje die ook meteen geschikt is voor MCE. Het is een Hauppauge WinTV PVR150 MCE versie geworden. Na installatie van de kaart en van de software, en uiteraard wat geknutsel met kabels en splitters, heb ik dan een groot scala aan kanalen tot mijn beschikking... ik kan mijn geluk niet op.

Heel schattig natuurlijk, maar dan wil ik er wel graag geluid bij hebben... en laat het daar nu net een beetje aan schorten. Er zijn hiervoor tientallen mogelijke oplossingen verzonnen op fora van Hauppauge zelf, hier op GoT en andere willekeurige via Google te vinden fora. Het komt er op neer dat niets wat ik probeer leidt tot geluid van de TV.
  • De mute van de kaart staat uit Alle mogelijk mutes in Windows staan uit Volume staat voluit Audioselect tooltje geprobeerd Alle mogelijke settings van de audio in WinTV2000 gehad Drivers zijn goed Audiokabeltje? Die kaart heeft geeneens een audio-out :) Nee, ook in de handleiding wordt er met geen woord gerept over audio
Ik ben een beetje zonder frisse ideeën eigenlijk... ik weet het niet meer :|

Oh ja...
Misschien handig te vermelden (wat ik gisternacht dus ben vergeten, excuus) dat ik dit geheel onder Windows XP probeer werkend te krijgen en niet onder MCE.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 13-02-2005 14:06 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Heb je toevallig meerdere geluidskaarten in de PC zitten (bv 1 op moederbord, en 1pci)? Haupauge stuurt het signaal automatisch naar de default door. Waarschijnlijk zal er wel maar 1 inzitten, maar toch.

Zijn er problemen bij het aparaatbeheer? Vraagtekens of kruisjes?

Trouwens, iets meer info over het systeem (en os) kan geen kwaad.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05

Nakebod

Nope.

Dit topique ga ik even volgen, heb hier namelijk ook "last" van in XP. In XP MCE zelf niet, maar dat draai ik door gebrek aan 128 mb vga niet, geeft iets teveel problemen hier..
Maar in XP gebruik ik voornamelijk ChrisTV om tv te kijken, of dscaler. Die geven geen geluid, tenzei ik eerst Media Portal opstart.
Schijnbaar ontbreekt er een bepaalde instructie in ChrisTV en dscaler, om direct deze kaart aan te spreken voor het geluid. Wel raar is dat na het starten van Media Portal het geluid dan weer wel werkt :|

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb er maar 1 geluidskaart in zitten, de on-board versie van de Asus A8N-SLI Deluxe. Deze staat als default en werkt overal behalve hier bij.

In apparaatbeheer staat alle hardware netjes geinstalleerd onder de goede naam.

Dan nog even met specs slingeren:
  • Asus A8N-SLI Deluxe
  • AMD Athlon64 3500+
  • 1Gb Kingston HyperX PC3200 2-2-2-5-1
  • Club3D Ge-Force 6600GT
  • Hauppauge WinTV PVR150 MCE
  • NEC 3520 DVD-toaster
  • Samsung 16x DVD-speler
  • Card-reader
Maar volgens mij helpen de specs ook niet echt veel en heb je bij dit probleem hooguit wat aan het moederbord, aangezien daar toch de geluidskaart op zit :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Hmm, ik heb hetzelfde probleem met mijn WinTV Go2. Geen geluid, alle settings gehad. Ik ga nu even proberen in de BIOS de Onboard geluidskaart af te zetten.

Specs:
A64 2800+
6600GT
1GB Ram
Gigabyte K8VT800
Sweex geluidskaartje
Hauppage WinTV Go2

EDIT: Onboard geluid is uit. Geen resultaat. Ik ben wel tot de bevinding gekomen, dat het resetten van je settings (in DScaler) 1 seconde geluid oplevert, waarna hij weer stil is.
EDIT2: Een beetje gepruts met stekkertjes later doet ie het :o

[ Voor 34% gewijzigd door supreme tweaker op 13-02-2005 14:44 ]

Burp

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Gepruts met stekkertjes... maar ik _heb_ helemaal geen stekkertjes meer, behalve m'n TV-kabel die de kaart in gaat. Het aparte is juist dat ik bij deze kaart, in tegenstelling tot wat veel mensen wel hebben, geen extra kabeltje buitenom of internt naar m'n geluidskaart kan plaatsen. Simpelweg omdat de kaart geen audio-out heeft... :? Tenminste, ook in de handleiding wordt daar met geen woord over gesproken :)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik vraag mij idd ook af welke stekkertjes dan?
Coax? Lijkt me niet, ehm, tja, wat blijft er dan over.. niets hier :)
Audio gaat over de pci-bus, dus stekekrs?? Uitleg graag! :)
Want om nu iedere keer na een reboot eerst Media Portal te moeten starten, en direct weer af te sluiten, om normale tv software te gebruiken vind ik eigenlijk niet handig, maar heb nog geen manier gevonden hoe het wel zou moeten :|

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ja goed, hij heeft het ook over een WinTV Go2, da's niet hetzelfde als de PVR150 MCE... Wat ik niet zie is waar audio anders vandaan zou moeten komen. In de handleiding wordt wel geschreven dat je eventueel externe apparaten via de audio-in connectoren geluid door kan laten geven. Maar het geluid van TV komt toch ook gewoon over die TV kabel binnen of ben ik nou gek?

Ik kan me niet voorstellen dat je ook als je geen apart apparaat gebruikt, je toch nog een soort scart kabel moet gaan regelen om dan maar geluid richting je PC te kunnen krijgen.

Waar die aparte witte connector op de kaart voor is weet overigens ook niemand. In de handleiding of op de site is dat ding niet eens terug te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/tv_kaart.jpg
Kabeltje? Waar is de audio-uit dan?

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Denk wel dat veel mensen dat weten waarvoor die witte is :)
Rood/Wit audio in, gewoon standaard kleurtjes voor audio. Voor extern apparaat, bijv videorecorder/dvd speler aan te sluiten, qua audio dan. Beeld vanaf een video/dvd speler kan dan weer of via composiet, s-video of via de coax gaan.
Maarja, zoals ik al zei, audio loopt intern, via pci-bus enzo, dus audio-uit zal je nooit vinden op deze kaart :)
En die "verrassingsconnector", zegt mij eigenlijk ook niets.

Kaastosti, probeer ook eens via MediaPortal, http://mediaportal.sourceforge.net, te installeren, basis config doorlopen, en kijken of je daar wel geluid krijgt? En als je daar geluid hebt, dan wintv/dscaler/willekeurig ander programma starten. Dat is bij mij, tot nu toe, nog altijd een werkende manier, geen mooie manier, maar wel even een omweg om het toch werkend te krijgen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmm dan gaan we dat iig eens proberen. Maar ik begrijp dus dat het probleem onder MCE zelf niet bestaat? Althans.. dat het geluid het daar bij jou wel goed doet?

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Toen ik op een losse hdd MCE had geinstalleerd, werkte het geluid daar perfect in 1x, zonder problemen.
Het beeld niet, maar dat kwam weer doordat mijn vga maar 64 mb heeft.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Helaas, mediaportal wil ook geen geluid geven. Ik moet overigens zeggen dat ik nog nooit een programma heb gevonden wat me zo snel pissig kon maken. Je _moet_ allerlei folders opgeven voor functionaliteiten die je uberhaupt niet wilt gebruiken.. en anders word de config gewoon niet opgeslagen.

Da's een enkele reis add/REMOVE programs :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederboard en tv kaart als jij. Onder MCE geen enkel probleem maar in XP geen geluid met WinTV2000. Ik heb verder niet gezocht naar de oorzaak van het probleem.

Ik heb DScaler geïnstalleerd, gaf bij mij wel geluid en veel beter beeld!

Verwijderd

welke drivers heb je allemaal geilstalleerd?
ik had er helemaal geen cd bij en heb flink moeten zoeken en heb toen in deze volgorde geinstalleerd:
1. de gewone drivers
2. Wint2000
3. de MCE drivers
4. scheduler

en ik heb ooit eens als apparaat moeten selecteren: Hauppage pvr 150 audio, zeg maar net zoals je kunt kiezen uit line in, wave, microfoon etc.
die heeft de tv-kaart er dus bij gezet op de een of andere manier. Misschien een idee om die drivers allebei te installeren? ik gebruik trouwens ook XP (MCE doet t niet goed vanwege 64mb video), met mediaportal en Wintv2000

even offtopic: hoe kan je radio luisteren en teletext bekijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 11:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:15:
Ik heb hetzelfde moederboard en tv kaart als jij. Onder MCE geen enkel probleem maar in XP geen geluid met WinTV2000. Ik heb verder niet gezocht naar de oorzaak van het probleem.

Ik heb DScaler geïnstalleerd, gaf bij mij wel geluid en veel beter beeld!
ja da's idd leuk, maar helaas neemt dscaler niet op (iig niet te schedulen)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

WinTV PVR150 MCE
Volges mij was het deze kaart die juist alleen voor MCE gemaakt werd, en volges mij staan er in het Windows MCE Topic meerdere mensen die ook niet het geluid werkend krijgen onder gewoon XP?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 13:30
Ik had met mijn PVR 500 ook geen geluid (onder Linux-->MythTV), maar toen ik de zenders net wat beter fine-tunde, gaf hij wel geluid. Dit kwam omdat de audio standaard niet werd gedetecteerd toen de finetuning net fout stond. Het beeld was wel perfect, dus dat was wel raar. Misschien eens proberen?

Edit:

Een PVR 500 bestaat eigenlijk uit twee keer een PVR 150

[ Voor 11% gewijzigd door grizzlybear op 14-02-2005 11:45 ]

• Alientrader
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

-DomiNator- schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:40:
[...]
Volges mij was het deze kaart die juist alleen voor MCE gemaakt werd, en volges mij staan er in het Windows MCE Topic meerdere mensen die ook niet het geluid werkend krijgen onder gewoon XP?
Dat is niet juist, de 150mce is identiek aan de 150 echter dan zonder afstandbediening,..maar weer met radio.

Ik heb dezelfde problemen gehad als de topic starter, maar dan alleen als ik handmatig de frequenties toevoeg. Bij het automatisch zoeken vindt hij er een paar die het wel doen met geluid (maar hij vindt ze niet allemaal)

Ik heb echter geen oplossing voor je aangezienik toen overgestapt ben op Windows MCE 2005

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Kwam net toevallig op een zoektochtje @ chris-tv forum naar een ander probleempje dat ik met chris-tv zelf had het volgende tegen: http://forum.chris-tv.com...opic=1198&st=0&#entry4542
Please check this topic :
http://forum.chris-tv.com/index.php?showtopic=1221

It seems that your problem can be solved :

Try to enable this settings in Program Settings->Driver Settings->Advanced
1. Use alternative channel freq. settings
2. Use special freq. tunning.

Try the combinations of this 2 settings - enabled/disabled.
Eigenlijk wat grizzlybear dus ook al zei, met finetuning van het kanaal.

En mijn nieuwe eigen ervaring: In een andere pc die ik hier sinds gister heb staan, tv kaart erin, base drivers geinstalleerd, update driver eroverheen, die mpeg support geinstalleerd, WinTV2000 erop, geluid, ook na een verse reboot. ChrisTV erop, ook gelijk geluid.

Dus tip om te proberen, die oplossing die Chris zelf geeft in het topic op het Chris-TV forum (Of zoeken naar vergelijkbare optie in WinTV2000.
En anders eens drivers te verwijderen, en dan die hwclear van Hauppauge gebruiken, en tv kaart in een ander pci slot proberen, en dan drivers in de volgorde installeren die ik ook heb gebruikt.

Verwijderd

Zoals mijn bovenganger meldt:
Begin maar eens met een schone install als na finetunen het ook niet werkt. BTW: ik voer de kanalen allemaal handmatig in (Casema kabel, Utrecht) en mijn MCE150 draaide meteen perfect onder normaal XP.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Het geluid van de PVR 150 werkt niet met een doorlus kabeltje maar gaat direct over de pci bus.
De tunersoftware moet dit dus ondersteunen. Met Dscaler werkt dit prima onder XP.
Met Hauppauge's eigen WinTV2000 zou het ook vast moeten werken, maar dit gebruik ik dus niet.
Onder MCE werkt de kaart idd gelijk.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Om toch weer een kleine kick aan dit topic te geven... ik heb weer een aantal dingen geprobeerd:
- Frequentietabel gedownload van mijn regio (UPC / Haarlem)
- Alle kanalen precies goed ingesteld (dus beste signaal mogelijk)
- Oudere versie van WinTV2000 geprobeerd (had 4.7, nu 4.6)
- Google afgestruind naar meer mogelijkheden
Helaas tot op heden nog geen geluid. Beeld is inmiddels wel scherp op de meeste zenders, maar ik heb nog niets voor het geluid weten te vinden. Het lijkt me dat de instelling van WinTV2000 om deze op 'WinTV Wave' te zetten wel goed is. Wat ik echter niet weet is of dat dan ook een apart schuifje moet worden in m'n volume panel, of dat dat neer komt op de gewone 'Wave' schuif. In het eerste geval heb ik die niet, in het tweede geval maakt het niet uit.

Dus na een paar pogingen verder, toch maar weer een noodkreet: HELP! :)

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heb je ook de Hauppauge DVD decoder geinstalleerd?
Zonder deze decoder werkt het geluid namelijk niet.

Blijkbaar wijkt de audiostream net te ver van de standaard af, zodat de normale dvd decoders(Powerdvd/windvd) er niks mee kunnen.

Bij mij werkt het prima, zowel met wintv2000, wintv radio als MediaPortal

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm zou dat het misschien ook zijn geweest hier... Op deze pc had ik dat namelijk 100% zeker niet, op de pc waar ie nu in zit wel.
Zou dus best goed zo kunnen zijn. Alleen dan blijft het nog steeds wel een beetje vreemd, dat MediaPortal het op deze pc wel altijd goed deed. Die zal dan wel iets ingebakken hebben voor audio ofzo, anders weet ik het ook niet meer :D

Verwijderd

maarre waarmee kan je radio luisteren? kan t in wintv2000 niet vinden, en ook geen progje op de site gevonden.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Eindelijk het probleem gevonden. Op het Hauppauge gebruikersforum was iemand met hetzelfde probleem die het heeft weten te vinden. Echt heel krom, maar als de landinstellingen van je Windows op Verenigde Staten staat, leest het programma dat uit en kiest voor NTSC voor geluid of iets in die richting.

Toen ik daar Dutch / Netherlands neerzette was het probleem in één keer verholpen, ik heb dus nu gewoon beeld en geluid :D

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zou wel heel erg raar zijn als het echt daaraan ligt.
Toen ik de tvkaart in deze pc had, stonden de instellingen zelfde als nu, en dat is gewoon NL. Maar heeft dus in deze pc niet gewerkt, alleen met MediaPortal dan.
En mijn HTPC heeft ook als landinstellingen gewoon NL, en daar werkt het wel.
* Nakebod blijft denken dat die oplossing van ovhees, Haupauge DVD decoder installeren, meer nut heeft gehad, hier iig :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Tjah ik geef direct toe dat het niet het meest logische is, maar hier was het wel de reden dat het niet werkte. Nu bezig met installatie van MCE... kijken wat die doet :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Misschien niet erg hoopvol, maar ik had hetzelfde probleem met een PVR350 van Hauppauge. Het geluid zou via de PCI bus moeten binnen komen. Ik heb echt alle registry instellingen geprobeert het mocht echter niet baten. Mainboard was ook Nvidia (A7n266)

Ik heb het na uren geknutsel niet aan de praat kunnen krijgen. Uiteindelijk heb ik em ingeruild voor een NVTV kaartje.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
zoals kaastosti het al aangeeft kan het inderdaad aan de landinstelling liggen.
Voor meer info kun je even zelf hier: http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=2771 kijken.
Volgens hauppauge heeft de regio afhankelijkheid te maken met een vereiste van de whql certificering (zie bovengenoemd topic).

Maar goed, neemt natuurlijk niet weg dat een decoder probleem ook wel vaak de oorzaak is, echter niet in kaastosti's geval.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Ik heb nu al 3x meegemaakt, dat mijn PVR-500 bij een opname het geluid achterwege liet:

- De eerste keer bleek achteraf dat een opname geen geluid had.
- De tweede keer kwam ik er tijdens het opnemen achter (door de opname tegelijk af te spelen) dat de opname geen geluid kreeg. Daarna (dus nog tijdens de opname) live-tv gaan kijken, en alles had geluid, BEHALVE de zender die ik aan het opnemen was (vemoedelijk gebruikt MCE in deze dubbele-tuner-opstelling tijdens live-tv van een zender die tegelijkertijd wordt opgenomen, dezelfde tuner, en voor alle andere zenders de tweede tuner). Daarna heb ik de opname gestop, en daarna was bij live-tv bij ALLE zenders het geluid weg (ik vemoed dat toen de opname gestopt is, MCE de net vrijgekomen tuner voor live-tv gebruikte).
- De derde keer bleek weer achteraf dat een opname geen geluid had.

Dit gebeurt dus sporadisch. Ik dacht dat misschien de audio van 1 van de 2 tuners stuk was, maar ik heb bij wijze van test twee programma's tegelijkertijd op laten nemen, en dat ging weer goed.

Misschien een probleem met de driver-initialisatie of zo van MCE?

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
Dat radioverhaal vraag ik me ook af.
De TV doet het in Mediaportal meer dan goed, maar als ik naar de radio wil luisteren hoor ik helemaal niets.
Ik heb in de config meerdere audio-opties geprobeerd, maar het blijft errug stil.
Iemand suggesties??
systeem: P 4 2800
512 MB
Asus p4p800-vm
standaars creative soundblastertje
Hauppage PVR 150 MCE
ATI 9600

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45

Tarin

Just plain weird.

Kaastosti schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:32:
Eindelijk het probleem gevonden. Op het Hauppauge gebruikersforum was iemand met hetzelfde probleem die het heeft weten te vinden. Echt heel krom, maar als de landinstellingen van je Windows op Verenigde Staten staat, leest het programma dat uit en kiest voor NTSC voor geluid of iets in die richting.

Toen ik daar Dutch / Netherlands neerzette was het probleem in één keer verholpen, ik heb dus nu gewoon beeld en geluid :D
Even ter verduidelijking/aanvulling: het gaat hier om "Standards and formats" op het tabblad "Regional Options" in de "Regional and Language Options" in het control panel.
Ik heb er gisteravond ruzie mee gehad, als ik de Location op The Netherlands zette hielp dit niet; pas toen ik de Standards and formats van English (United States) naar English (United Kingdom) had veranderd werkte het geluid.

Wellicht handig voor de volgende die het probleem tegen komt :).

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 25-03-2005 08:12 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
thanx

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

kaasttosti hier ook mee geholpen?

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik heb het geluid werkend, maar zodra ik van kanaal wissel, valt het geluid weg... dan moet ik WinTV afsluiten en opnieuw starten om weer geluid te hebben...

al iemand overkomen?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:45

Tarin

Just plain weird.

Hm, nee.. Nu heb ik hier een dingetje van Pinnacle, de WinTV was bij een kennis terecht gekomen. Die heeft er verder totaal geen problemen mee, nadat we die landeninstellingen netjes ingevoerd hadden. (vaag probleem trouwens...).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kaastosti schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:32:

was ik dat toevallig? :) Ik kwam net dit topic tegen en wou meteen die oplossing aanreiken, maar je had het dus al gevonden...

Ik was ook stomverbaasd dat ik mijn Engelse Windows op Nederlands moest zetten om het te laten werken... Nu heb ik alles Engels en rechtsonderin staat "Dinsdag 27-9-2005", grrr... :P

Heb jij overigens ook het probleem dat je op Eurosport alleen mono-geluid krijgt? Daar heb ik nog last van... Nog niet op kunnen lossen. Volgens mij is er ook gewoon wel stereo-geluid, maar WinTV 2000 geeft heel vrolijk "MONO" aan...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
CelestialCelebi schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:03:
[...]
Heb jij overigens ook het probleem dat je op Eurosport alleen mono-geluid krijgt? Daar heb ik nog last van... Nog niet op kunnen lossen. Volgens mij is er ook gewoon wel stereo-geluid, maar WinTV 2000 geeft heel vrolijk "MONO" aan...
Eurosport (NL) zendt tweetalig uit, 2 maal mono dus.
Hier (NH Multikabel) wordt deze ook tweetalig doorgegeven.
Ik geloof trouwens niet dat die PVR150 tweetalig kan opnemen?
Daarom gebruik ik ook mijn (S) VHS in combinatie met die PVR150, zo kan ik mooi tweetalige DVD's ervan maken. :)
Sommige kabelboeren geven misschien alleen het NL signaal door.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:36:
[...]

Hier (NH Multikabel) wordt deze ook tweetalig doorgegeven.
Ik geloof trouwens niet dat die PVR150 tweetalig kan opnemen?
Daarom gebruik ik ook mijn (S) VHS in combinatie met die PVR150, zo kan ik mooi tweetalige DVD's ervan maken. :)
Sommige kabelboeren geven misschien alleen het NL signaal door.
Ik kan idd heel mooi Nederlands en Engels kiezen, maar ik dacht dat er misschien een optie was om dit stereo te krijgen...
Helaas heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om 2 talen op te nemen, want mijn line-in is bezet als ik met WinTV 2000 opneem. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31
The_Doman schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:36:
[...]

Het is niet zo omdat eurosport tweetalig uitzendt het mono is. Aangezien ik op duitsland vaak genoeg taal kan kiezen en die zijn allebei stereo.
Pagina: 1