[P2B-F] BIOS update -- mislukt?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een oude P2B-F mobo op de kop kunnen tikken. Hier wou ik een P3 600Mhz op prikken. Met het nieuwere 1013 bios wordt deze ondersteund. Ik heb dus dit BIOS er in geflashed. Bij de restart doet het mobo nu dus helemaal noppes nada.

Ik heb geprobeerd de CMOS te resetten (batterij verwijderd + jumper) - geen resultaat
Hotflash uitgevoerd vanaf een andere PC en eveneens met een beta-bios geprobeerd - geen resultaat.

Er is helaas geen speaker aangesloten op het mobo dus piepjes zijn niet te horen.

Heeft iemand nog ideeen?
(behalve het opsturen van de BIOS chip, daar begin ik niet aan. Is het gratis verkregen mobo niet meer waard)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Speakertje aansluiten.
Oude processor er in.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie je floppydisk-activiteit tijden het booten? Zo ja, raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?" voor de oplossing :)

• LollieStick
nee, er is geen fdd activiteit. Ook geen piepcodes. Ik heb intussen ook een oude P2 geprobeerd --> geen resultaat :(

edit:

Bij een poging het oude BIOS te restoren (1009) is een pootje van de flash memory afgebroken :'(
Moet eerst kijken voor een nieuwe.

[ Voor 42% gewijzigd door LollieStick op 13-02-2005 12:26 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
tsja, misschien had je een te oude revisie nummer

dan kunnen er wel ''s dingen fout gaan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LollieStick schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:25:
nee, er is geen fdd activiteit. Ook geen piepcodes. Ik heb intussen ook een oude P2 geprobeerd --> geen resultaat :(

edit:

Bij een poging het oude BIOS te restoren (1009) is een pootje van de flash memory afgebroken :'(
Moet eerst kijken voor een nieuwe.
Als je een beetje in de buurt woont mag je wel een chip op komen halen, heb er hier nog tientallen van liggen namelijk.

• LollieStick
hehe Delfzijl vs. Nijmegen >:)
Bedankt voor het aanbod maar het is een beetje te ver weg

[ Voor 68% gewijzigd door LollieStick op 13-02-2005 21:09 ]

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heb je zeker weten de juiste BIOS geflashed ? Want met hotflashen zou hij zeker weer moeten werken.... Of de BIOS chip is echt electrisch stuk gegaan.

Concrete Loop Watercooling

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 15:15

Surkow

$µr|{0w

Het is wel vreemd. Hoe heb je je BIOS geflashed? Ik het namelijk nog recent ASUS Live update gebruikt bij hetzelfde moederboord. Die heeft m'n BIOS geflashed van revisie 1008 naar 1013. Nu ondersteund ie eindelijk m'n 80 GB HD.

[ Voor 10% gewijzigd door Surkow op 13-02-2005 22:27 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• LollieStick
http://france.asus.com/su...pe=Latest&SLanguage=en-us

De BIOS releases die hier staan heb ik geprobeerd.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 15:15

Surkow

$µr|{0w

ASUS Live Update download automatisch de laatste stabiele versie van de BIOS. Ik heb het even opgezocht en het blijkt dat ik hetzelfde bestand heb gebruikt. Ik denk echter dat je niets meer kan beginnen met een computer waarvan de BIOS niet meer opstart én waarvan het te duur zou zijn om het moederboord professioneel te laten herstellen.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Pagina: 1