Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb vanavond mn webserver opnieuw geinstalleerd, maar dan zonder hulp van de kant en klare paketten. Het draait nu allemaal redelijk goed, maar ik heb nu nog een probleem. De referenties naar php4 en php5 bestanden kan ik niet terug vinden en deze wilt ie ook niet parsen.
Mijn vraag ik dus nu ook waar ik deze bestands-typen kan aangeven om te laten parsen. Bij het installeren kreeg ik enkel de mogelijkheid om aan te geven om php of php3 (depreciated) bestanden te laten parsen, terwijl ik zelf graag aangeef via php4 of php5 welke versie het betreft.

Ik heb al gezocht binnen de htdocs en in de php.ini. Verder met de zoekfunctie van explorer binnen alle bestanden van de apache en de php directory laten zoeken. Ook heb ik Google, search binnen php.net, apache.org en Got erop los gelaten, maar geen van allen weten mij informatie te verschaffen over hoe ik het voor elkaar kan krijgen.

Graag uw hulp

telefoontoestel

• Rhapsody
  • Laatst online: 09:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat is precies het probleem?

Kan je webserver de *.dll bestanden niet vinden? (isapi.dll enzo?)

🇪🇺 pro Europa!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Er staat in je httpd.conf (in de map conf in de installatiedir van Apache) normaal het volgende:
code:
1
AddType application/x-httpd-php .php3

Zet daar gewoon nog eens achter: .php4 .php5 [alles dat moet geparsed worden door php]

If you can't beat them, try harder

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 22:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans weet niet of het verstandig is .php4 en .php5 bestanden te laten parsen door php3 :) Andersom kan het meen ik wel: php3 en 4 kunnen wel door php5 geparsed worden.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• telefoontoestel
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Het probleem ligt waarschijnlijk idd in het AddType regeltje. Beetje vreemd alleen dat het niet wordt gevonden in de httpd.conf terwijl ik het hele document heb laten doorzoeken en php3 wel gewoon wordt geparsed.

@Prammenhanger:
Het is de laatste versie van php 5. De functies ed worden dus wel als zodanig geparsed, maar bestanden met de extensie ervan worden enkel ter download aangeboden. Is niet echt nuttig voor test doeleiden ;)

telefoontoestel

Verwijderd

telefoontoestel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:18:
Ik heb al gezocht binnen de htdocs en in de php.ini. Verder met de zoekfunctie van explorer binnen alle bestanden van de apache en de php directory laten zoeken. Ook heb ik Google, search binnen php.net, apache.org en Got erop los gelaten, maar geen van allen weten mij informatie te verschaffen over hoe ik het voor elkaar kan krijgen.
C:\Program Files\php-5.0.3-Win32\install.txt

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

P&W FAQ - de "quickstart"
Ga je nog een keer de FAQs lezen voor je een topic start of blijf je het maar gewoon proberen?

- Geen goede topictitel
- Geen programmeerprobleem, dus hoort niet in P&W (eerder in Software Algemeen, maar lees de FAQ voor je daar een topic opent!)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.