TV opnemen op MiniDV Camera

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-01 15:52

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
En toen sprong er een gedachte in mijn hoofd: het moet toch mogelijk zijn om een televisieuitzending direct op te nemen op mini-DV?
En dan bedoel ik niet door zelf stil te zijn en de camera voor de tv te zetten ;-)

Het praktische probleem lijkt me dus: hoe krijg je de camera zover dat hij een analoge bron accepteert? Is daar iets voor te koop?

------------------------

Update :o :
Ik moet mij diep schamen, want had de handleiding moeten lezen! Het kan gewoon door de juiste kabel en de juiste instelling; je hebt dan in feite een videorecorder (zonder dat je 'm kan programmeren, maar toch).
Achteraf denk ik mij dat ik me heb laten leiden door achterdocht: iets wat je graag wil, blijkt meestal weer net niet te kunnen. Nu herinner ik me ook die verhalen over hogere invoerrechten voor camera's met DV-IN. Dat moet je dus wel hebben, anders gaat het niet lukken!

[ Voor 44% gewijzigd door RestlessCitizen op 21-02-2005 21:29 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Ja..... een dvdrecorder met een firewire aansluiting !

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:24
MarcellusMaximus schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:59:
Het praktische probleem lijkt me dus: hoe krijg je de camera zover dat hij een analoge bron accepteert? Is daar iets voor te koop?
Mijn camera accepteerd al van origine zowel analoog als digitaal, dus ik begrijp dat jouw camera alleen digitale bronnen accepteerd ?

-

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Signaal-conversie.
Dat kan als bij de wat duurdere DV cam met een analoge input, bijv S-VHS in of composiet in plus sound in. Dan kun je je DV cam gebruiken als hoogwaardige capture device en via FireWire de PC in (of opnemen op je DV tape).

Sluit op die video-in bijv een videorecorder aan en zet deze op een TV kanaal. Zet de Cam op opnemen en voila there you go. Vaak moet je wel iets in je DV-cam-menu aanzetten (bij Sony A/V -> DV Out).