Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell Voeding Veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers.

Ik heb een vraag ik wil graag mijn voeding veranderen het gaat hier om een Dell Dimension 5000 en kan ik hier dan gewoon een nieuwe ATX voeding in doen of kan dit niet?

Bvd

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Is de Dell Dimension 5000 niet een BTX (kast) en moet je daar dan niet ook een soortgelijke voeding in doen (vraagt een onwetende)?

edit:

Of is dat juist de vraag?

[ Voor 15% gewijzigd door CamU op 13-02-2005 00:00 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt mij wel, als het gewoon een 20 of 24pins ATX aansluiting is...

Geen probleem. :)

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 12-02-2005 23:59 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22
in een BTX kast gaat nog altijd een normale (e)ATX voeding :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx voor de snelle feedback en idd die dell is een BTX kast

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 10:46

Oceria

I've been in between....

Ik geef je weinig kans: in mijn oude dell dimension 4100 zat een voeding met een iets andere kabel layout voor het mobo. Ik vrees dat het uitwisselen van een dell voeding dus niet zomaar gaat lukken. Controleer eerst de kabel layout, als het goed is kun je die vinden op de support pages van dell.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

ik heb een oude dell dimension 8100 gehad, en daar kon je de voeding ook niet verwisselen omdat de connectoren naar het moederbord anders zijn dan de normale atx-stekkers. Misschien dat het bij die nieuwe series weer normaal is, maar ik zou het toch eerst maar even checken. ik had iniedergeval 2 stekkers naar het moederbord!
Waarvoor wil je eignelijk een andere voeding kopen:S, Dell spullen zijn over het algemeen toch wel oke?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je in ieder geval kan doen is de pinout van je huidige voeding doormeten en die vergelijken met een ATX voeding. Komen die overeen dan kun je hem gewoon gebruiken, anders zou je de pinout aan moeten gaan passen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel een 24 pins op die naar het mobo gaat en nog een andere voor de proccesor

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan kan het denk ik wel. 24pins Moboconnector en die andere is een (4pins?) extra power connector voor de cpu.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 11:05
Ik kan me nog goed herinneren dat ik een oude Dell-pc wilde repareren voor iemand waarbij de voeding kapot was. De layout van de stekker was heel anders, dus een standaard voeding paste niet. Dell wilde eerst geen losse voeding leveren, later kon het als ik de oude voeding direct meegaf aan de koerier die de nieuwe voeding bracht...

Prijskaartje voor alleen de voeding van Dell (exclusief de ksoten voor die koerier) bleek 200,- excl. BTW 8)7 . Aangezien de pc al flink verouderd was heb ik dat geld gestoken in een nieuwe pc zoals je zult begrijpen.

Ik zou dus even oppassen met voedingen uitwisselen met Dell-systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar met die connectors zit het wel goed toch een 4 pins voor de cpu en een 24 pins voor het mobo
Maar moet ik oppassen met welke voeding ik koop aangezien ik sata hardeschijven heb??

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
heb je niet een pic van voeding/binnen kant kast?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:07:
Maar met die connectors zit het wel goed toch een 4 pins voor de cpu en een 24 pins voor het mobo
Dat is een erg gevaarlijke uitspraak, weet je zeker dat die pinouts wel overeen komen? straks blaas je alsnog je mobo op (en evt andere onderdelen).
Maar moet ik oppassen met welke voeding ik koop aangezien ik sata hardeschijven heb??
Nope, maakt niet uit, het enige waar je op moet letten is dat als er geen S-ATA stroomconnectoren op de voeding zelf zitten dat je molex -> s-ata voeding nodig hebt.

Verwijderd

Ik denk dat je zowiezo de achterkant van de dell kast zult gaan moeten modden.
Aangezien een standaard dell voeding zijn in steek aan de andere kant heeft.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

AirX

Tweak Guru

In een Dimension 8300 past in ieder geval elke standaard voeding zover ik weet. Dell gebruikt voor de meeste dingen de standaard componenten en maten. Dus je hebt grote kans dat het past.

[ Voor 42% gewijzigd door AirX op 13-02-2005 17:22 ]

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:45
ATX to Dell Adapter
Some Dell computers made after September of 1998 use a proprietary PSU specification that is only compatible with an ATX power supply when used with an adapter. Although an ATX power supply may physically fit in a Dell computer, and the electrical connections will mate, damage to the motherboard and/or PSU may result unless an adapter is used.

This adapter is not compatible with the Dell 8100. Some Dell models that utilize a Pentium 4, including the 4300, 4400 and 8200, do not require an adapter.

link: http://www.siliconacoustics.com/atxtodelad.html
Pagina: 1