[VPN Draytek 2600+] xp>draytek>wan>draytek werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb ongeveer alle manuals van draytek e.a. uitgeplozen maar tot op heden geen oplossing voor het probleem.

Ik heb op twee locaties een netwerk. subnet 192.168.9.0 en 192.168.1.0
beide locaties staan een draytek vigor 2600+.
tijdens de testen voorzien van zowel firmware 2.5.2 als 2.5.4

Op de remote locatie staat een VPN connectie geconfigureerd.
Wanneer ik nu verbindin wil maken vanachter de eerste router naar de remote locatie met bijv. ssh sentinel of softremote dan lukt dit ten delen. De verbinging wordt opgebouwd maar alleen de router is te pingen. Data verkeer loopt er verder ook niet (ik kan niet de router via webinterface benaderen).

Bel ik echter in met dezelfde laptop in naar wanadoo en bouw ik dan de vpn verbinding op dan gaat het goed. ik kan zowel router als lan stations pingen.

Als ik vanaf de eerste locatie met softremote een VPN naar de zaak opbouw (daar staat netopia router) lukt het wel en gaat alles goed. het lijkt erop dat de drayteks toch op een of andere manier met elkaar communiceren of iets blokkeren.

Tussendoor heb ik nog een poging gewaagd om een lan to lan vpn te bouwen tussen beide routers maar dat mocht ook niet baten.

Iemand enig idee of het met een draytek kan werken? Welke firmware versies gebruiken jullie?
zoals vermeld, alle manuals en stappen plannen van draytek e.a. zijn al gebruikt. Via modem werkt het wel maar vanachter een andere draytek dus niet.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou gewoon een lan 2 lan vpn opzetten, tussen die 2 vigors.
* alt-92 heeft er zat ervaring mee, ipsec tunneltjes naar netscreens / sonicwalls / vigors... kan allemaal, als je er maar een beetje moeite voor wil doen.

Natuurlijk is het wel zaak dat je duidelijk houdt welke opties je enabled hebt op je vigors, als je

[softremote] <------<inet>---[vigor]-->[netopia]

wil doen moet je natuurlijk wel de ipsec VPN server op de vigor disablen zodat je vpn passthrough werkt (anders luistert de vigor en komt je ike verkeer niet eens op de netopia aan).

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 13-02-2005 01:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device