Toon posts:

Oude geluidskaart stoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een oude computer met erin een oude SB16 en daarachter via een splitter een stereodraadloze koptelefoon en een minisetje.

Nu wil het dat ik de muziek graag hard heb staan. Normaal zou je denken dat muziek niet mag storen in het uitgangssignaal van de geluidskaart ook al heb je alle schuifjes van volume control vol open staan. Oke als je met een equalizer van winamp oid gaat kloten.. dan wel. Anyway, de muziek begint de muziek te kraken, voordat het erg hard is, en vooral bij hoge tonen. Op zich zou je denken, zet de schuifjes laag en je versterker hoog, maar dan kan m'n koptelefoon maar erg zacht :(

Heb het ook met wav, en in andere players dan winamp dus het ligt denk ik niet aan de software. Ook heb ik andere ouwe geluidskaartjes geprobeert (allemaal ISA) en die hadden hetzelfde probleem.

Overstuur ik nu echt m'n geluidskaart voordat het op de stereo flink hard klinkt?
Of zou het te maken kunnen hebben met aarding, of zijn alle ISA kaartjes slecht..

Kheb uiteraard de search geprobeerd maar tis geen helaas geen winamp-versie of een driver-probleem.

Moet ik een nieuwe geluidskaart kopen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De meeste ISA geluidskaartjes doen dat ja, tenzij je een budget van 250 euro hebt :) Alleen profi ISA kaartjes stuurden volgens mij redelijk geluid uit.

Wat je wellicht kan doen is een Sweex PCI 4.1 kaartje kopen (9 euro) met C-Media 8738 chipset, en je geluid is weer perfect ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Aha!

Kheb niet echt geaarde stopcontacten dus was bang dat het daar aan lag.
En hoef ook zeker niet perse isa te zijn, daar had ik er alleen toevallig 3 van liggen.

Maargoed dan ga ik die sweex idd maar eens proberen!

Tx

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Waarschijnlijk overbelast je gewoon de uitgang van je geluidskaart. Oplossing: kiezen, koptelefoon of stereo-installatie. Die uitgangen zijn er zowiezo niet voor bedoeld om 2 dingen tegelijk aan te sturen. Misschien is het een idee om een schakelaar er tussen te zetten, zodat je kunt kiezen.

Het is toch geen probleem als je de muziek even wat zachter moet zetten voor de stereo-installatie? Je kunt hem naderhand dan gewoon weer harder zetten voor de koptelefoon.

Hoor je hem op dat moment ook in de koptelefoon vreemd klinken?

If it ain't broke, fix it till it is...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

strandbal schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:40:
De meeste ISA geluidskaartjes doen dat ja, tenzij je een budget van 250 euro hebt :) Alleen profi ISA kaartjes stuurden volgens mij redelijk geluid uit.

Wat je wellicht kan doen is een Sweex PCI 4.1 kaartje kopen (9 euro) met C-Media 8738 chipset, en je geluid is weer perfect ;)
KUCH!
Die knipoog staat er zeker met een goede reden?
"Sweex" en "perfect" vloekt nogal bij elkaar...

Als je low-budget goed geluid wilt hebben koop dan een terratec kaartje.
Zoiets als dit: http://sounden.terratec.n...cc01770f838fb93a79ee7e63d

Voor de TS:
Haal die splitter er eens tussenuit en probeer het nogmaals, wellicht dat je SB16 een beter soundje maakt dan Sweex ooit zal doen...
Je schrijft dat je een draadloze stereo hoofdtel. hebt, misschien gaat die gewoon over de zeik en dan maakt een ander geluidskaartje helemaal niets meer uit natuurlijk.

Alles kan stuk.