(Erv.)Huur game server of toch zelf server aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 19:22

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik heb heel wat hosting bedrijven bezocht om uit te vinden wat zij allemaal doen qua games en vooral de hosting hiervan.

Nu hebben ze allemaal heel mooie praatjes over de up time, service etc. Maar gebruikers ervaringen kan ik maar erg weinig vinden, ook niet op het net.

Ik zit te twijfelen tussen een server huren voor onze clan ( Enemy Territory ) of de optie om zelf een 1U server aan te leveren bij Redbus in Rotterdam in combinatie met een 100Gig data-limiet p/m.

Onze grootste wens zou natuurlijk zijn om een public server te draaien, met evnt. een private war server erbij. ( of de public gewoon voor wars private maken )

Nu is mijn vraag, buiten het gehele kosten plaatje, wie heeft er ervaringen ( negative?) met game hosting bedrijven.
Hiermee bedoel ik uiteraard zaken als betrouwbaarheid, service, kosten, en data verkeer.

Het lijkt me sterk dat ze allemaal vlekkenloos werken, en daarom spookt er zoiets door mijn hoofd van : is goedkoop is duurkoop???...

Zijn er bepaalde zaken die je niet over het hoofd moet zien, bepaalde bedrijven die gewoonweg niet betrouwbaar zijn in hun doen en laten?

Het is niet mijn bedoeling om met dit topic reclame te maken, of bedrijven af te kraken, maar wel om duidelijkheid te krijgen in de wir-war van game hosters. en ervaringen uit te wisselen met elkaar!

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy op 12-02-2005 22:13 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

Stewie!

Keen must die!

shaggy8675 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:11:
Ik zit te twijfelen tussen een server huren voor onze clan ( Enemy Territory ) of de optie om zelf een 1U server aan te leveren bij Redbus in Rotterdam in combinatie met een 100Gig data-limiet p/m.
Rebus zit in Amsterdam, in Rotterdam heb je WeDare (die trouwens ook een goed eigen netwerk hebben) :)

Overigens zou ik gewoon wat test ip's vragen aan de hoster. Als je zoekt voor betrouwbaarheid (als in dat je over 12 maanden nog klant bent bij die host) kan je beter niet voor kleine partijen kiezen, die komen en gaan de laatste tijd net zo snel als al die webhosting resellertjes :X

Als je je gameserver ergens laat hosten hoef je je natuurlijk niet druk te maken over het dataverkeer

[ Voor 34% gewijzigd door Stewie! op 12-02-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

We-Dare is vele malen duurder dan Redbus.

100gb traffic is wel erg weinig voor een server hoor! Zeker voor een public! ik weetniet watvoor game je wou draaien maar met 100gb kom je vrijwel nergens met een public.

Ik denk dat je even een zoektochtje moet maken over de forums van www.webhostingtalk.nl zijn zat topics over geweest evt ook dedicated aanbieders of colo aanbiedingen.

Verder is dit ook een hele mooie link voor mensen die willen colocaten met een kleine knip, www.kdisservers.nl

Succes!

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

m0n0 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:40:
Onzin, je krijgt 1u met 100 GB daar voor 35 euro oid (niet direct bij wedare maar één van zijn vele klanten
100gb traffic is wel erg weinig voor een server hoor! Zeker voor een public! ik weetniet watvoor game je wou draaien maar met 100gb kom je vrijwel nergens met een public.
Dat kan met een q3 engine best wel meevallen hoor :)
Ik denk dat je even een zoektochtje moet maken over de forums van www.webhostingtalk.nl zijn zat topics over geweest evt ook dedicated aanbieders of colo aanbiedingen.
Wat je daar vind zijn resellers van resellers van resellers van leaseweb, en resellers daarvan ;) op enkele uitzonderingen na
Verder is dit ook een hele mooie link voor mensen die willen colocaten met een kleine knip, www.kdisservers.nl
Let op, het KDIS netwerk is dus geen game netwerk (althans als je ook buitenlanders op je servers wilt hebben spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 15:15
Snel rekensommetje, uitgaand van 7 kb/sec (is dat rieel?) per persoon, en een server welke 12 uur per dag 12 gamers heeft (rieel voor ene public server?). Kom ik uit op 3543 MB per dag. Ruw gezien dus 3,5 gb per dag. Uitgaand van een maand van 30 dagen kom je dus uit op 103 GB per maand. Krapjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:50:
Snel rekensommetje, uitgaand van 7 kb/sec (is dat rieel?) per persoon, en een server welke 12 uur per dag 12 gamers heeft (rieel voor ene public server?). Kom ik uit op 3543 MB per dag. Ruw gezien dus 3,5 gb per dag. Uitgaand van een maand van 30 dagen kom je dus uit op 103 GB per maand. Krapjes?
Nee hoor, niet krapjes.
Want het is ongeveer 3~5kb/sec. en geen 7.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
m0n0 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:40:
RedBus is juist ietsje duurder, maar zeker z'n geld waard.
Hangt helemaal af van het aantal slots en de engine van de game. Een spel als UT heeft aan 100GB meer als genoeg, maar bijv. BF1942 trekt dat er al in een week doorheen (bij de grotere servers)
Ik heb zelf een server bij KDIS staan (hoewel binnenkort niet meer) en ik kan je zeggen dat hun netwerk niet echt geschikt is voor gamehosting. Ja, ze zijn spotgoedkoop, en je kunt daar zonder problemen je server neerzetten (in 5 maanden tijd geen problemen gehad). Hun netwerk, hoewel het langzamerhand beter wordt, is op dit moment gewoon niet snel genoeg om je die fijne, lage pings te geven. Zo had ik in het verleden nogal eens last van lagstoten e.d.

Mijn tip: kijk eens goed waar de grotere gamehosts zitten, en vooral van welk netwerk ze gebruik maken. Zoek daarvoor naar ervaringen op webhostingtalk.nl en trek je conclusies. Dan kun je zelf de keuze maken of je bij een gamehost een server huurt of dat je je server gewoon rechtstreeks bij de ISP waar ook weer de gamehost z'n ruimte huurt neerzet. Kwestie van onderzoek doen en vergelijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

King_Louie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:45:
[...]

RedBus is juist ietsje duurder, maar zeker z'n geld waard.
Even inhakend: ook in Redbus vind je low budget en uber low budget bedrijven, bijvoorbeeld die alleen maar Volume dataverkeer van leaseweb resellen en zo enorm overboeken dat je prijzen krijgt als 1000 GB voor 40 euro oid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

hoi wij hebben zelf een eigen 1 u server met een p4 2.8 ghz er in, gelukkig worden we voor een groot deel gesponsored want het is vrijprijzig. Er op deze server draaien op dit moment 2 publics 16 slots 1 hltv 128 slots met aan/uit script en 2 war 12 slots servers allemaal het spel cs 1.6. 100 gig voor 1 public is te weinig een goed draaiende public verbruikt meer. weet niet precies hoe dat is bij jouw game maar gok ongveer het zelfde. Het is niet rendable om zelf een 1 u server te kopen en dan 1 server te draaien maar je hebt wel alles zelf in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
Iedereen gaat hier in op het zelf plaatsen van een server, ik zal nog even wat zeggen over het huren van een gameserver.

Ik heb er eigenlijk zeer goede ervaringen mee, de prijzen zijn overal rond dezelfde prijs, met wat uitschieters omhoog (K-Play bijv. is duurder dan normaal, maar zijn ook wel erg goed).

Ik heb zelf de beste ervaringen met Spawnzone, hoewel deze volgens mij ook niet goedkoop zijn. Een ander goed bedrijfje is Godlikehosting.nl . Dit is een heel klein bedrijfje, wat er niet op richt om winst te maken, maar om kwaliteitsservers te leveren aan de community. Ik heb van beide bedrijven alleen de UT2004 servers mogen gebruiken, deze bevielen me erg goed. Gewoon eens een quakenet channel opzoeken, en vragen of je een private testserver mag lenen voor een paar dagen, wordt eigenlijk nooit moeilijk over gedaan.

offtopic:
Kweet eigenlijk niet of ik hier wel de namen van de bedrijven mag noemen.....

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DaMorpheus schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:25:
[...]

Even inhakend: ook in Redbus vind je low budget en uber low budget bedrijven, bijvoorbeeld die alleen maar Volume dataverkeer van leaseweb resellen en zo enorm overboeken dat je prijzen krijgt als 1000 GB voor 40 euro oid :|
Ach, zoiets gaat goed totdat ze veel klanten krijgen die echt veel dataverkeer gaan trekken. Je kunt een GB maar 1 keer verkopen, maar als je diezelfde GB aan 5 verschillende klanten verkoopt, dan krijg je op een gegeven moment problemen natuurlijk. Het probleem lost zich vanzelf op.

Overigens heeft WeDare als voordeel dat ze zelf een netwerk hebben. Als je bij RedBus een rack huurt, zit daar nog geen verbinding bij. Op die manier is WeDare dus wel degelijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wij hebben een dedicated (huur) server in Telecity. Superpings. Dataverkeer valt best mee hoor.
We draaien een erg drukke 40 player public Delta Force Blackhawk Down server + 36 man CoD server + 16 man CoD warserver + een Teamspeak 99 clients server. Verder draaien we stats en wat servermanagement proggies.
Loopt super op een datalimiet van 250GB.
Meer info: mail me maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 03:58

we_are_borg

You will Comply

De clan waar ik bij zit gaat binnenkort een server plaatsen bij http://www.i3d.nl
De CoD server die ze nu hebben is zeer goed en geen lag.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Ik doe zelf ook al lange tijd gamehosting dus ik kan je het volgede adviseren als je zelf gaat hosten:

- 1U is als een classy hoer: duur, krap en heet, en dat wil je niet in je server. Ik zou je adviseren minimaal een 2U kast te nemen zodat de totale aanschaf prijs drastisch omlaag gaat en je een gewone machine er in kan bouwen zonder allerlei raiser cards te gaan gebruiken. De extra U rackruimte die je dient te huren is bij de meeste colocatie bedrijven zo goed als te verwaarlozen.

-100GB verstook je echt niet met 1 public server, ook niet met 2 trouwens. Zelfs niet met ticrate 250 wat de algemene norm is voor CS servers (ik ga even uit van CS). Als je server druk bezocht wordt moet je rekening houden met ~25-30GB per maand

edit: oh ik zie dat je een server zoekt voor rctw:et, sorry. Dan moet je denk ik zo rekening houden met 40GB / maand als hij een beetje goed bezocht wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door CU2morO op 13-02-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-10 18:10
DaMorpheus schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:25:
[...]

Nonsens, in Redbus staan slechts enkele racks van LeaseWeb, het aantal bedrijven dat colocatie aanbiedt op het LeaseWeb netwerk in Redbus is op 1 hand te tellen. Daar zit geen enkele uber low budget bedrijf bij.
Verder levert LeaseWeb alleen volume dataverkeer bij dedicated servers, en niet bij colocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

s2sw schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:45:
[...]

Nonsens, in Redbus staan slechts enkele racks van LeaseWeb, het aantal bedrijven dat colocatie aanbiedt op het LeaseWeb netwerk in Redbus is op 1 hand te tellen. Daar zit geen enkele uber low budget bedrijf bij.
Verder levert LeaseWeb alleen volume dataverkeer bij dedicated servers, en niet bij colocatie.
Kom nou, geen bullshit hier gaan verkondigen. Volume krijg je daar ook gewoon bij je racks.
De meeste uberlow budgets zitten inderdaad niet bij Redbus maar in SBP (ook amsterdam) maar zitten allemaal wel bij Leaseweb
Heeft E-D de servers soms bij leaseweb staan dat je hier zo reageert?

Zie het al, TC2 / leaseweb ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Stewie! op 13-02-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.moosdijk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-10 20:37
XyritZz schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:33:
Ik heb zelf de beste ervaringen met Spawnzone, hoewel deze volgens mij ook niet goedkoop zijn. Een ander goed bedrijfje is Godlikehosting.nl . Dit is een heel klein bedrijfje, wat er niet op richt om winst te maken, maar om kwaliteitsservers te leveren aan de community. Ik heb van beide bedrijven alleen de UT2004 servers mogen gebruiken, deze bevielen me erg goed. Gewoon eens een quakenet channel opzoeken, en vragen of je een private testserver mag lenen voor een paar dagen, wordt eigenlijk nooit moeilijk over gedaan.
Mooi om te horen dat er positief gesproken word over onze diensten :)
Pagina: 1